Pagina 2 van 4
Geplaatst: 20.12.2009 - 17:10
door 360Degreez
Iets zegt me dat al deze meuk niet goed is voor je lak en kunststof

Geplaatst: 20.12.2009 - 17:45
door Paul
Heb altijd dat blauwe spul van de Shell. Heb het probleem nog niet gehad!
Geplaatst: 20.12.2009 - 19:03
door Fredhead
Bij de dealer hebben ze hem laatst afgevuld en heb nog geen problemen gehad.
Die van mij heeft zich vandaag wel erg winterwaardig bewezen

Geplaatst: 20.12.2009 - 19:08
door Robert Haven
Van toen ik nog diesel reed kon ik het 2x voorgloeien nog wel herinneren. Dit hielp echt!
Geplaatst: 20.12.2009 - 19:10
door rsnhakan
Dat voorgloei lampje gaat hier na 1-2 seconden alweer uit. Volgens mij vader word de motor al "voorgegloeid" als je de deuren opent.
Geplaatst: 20.12.2009 - 19:34
door Jolly Breeze Racing
Jolle [/quote]
Hier een foto er van het hot shot systeem.
Is niet meer leverbaar in nederland.[/quote]
Ja dat was het, ik kon niet op de naam komen.
Ben vandaag op pad geweest, geen problemen met de ruitensproeiers, heb er wel veel van dat spul in.
Oh ja, standkachel, nooit weer zonder!
Geplaatst: 20.12.2009 - 19:46
door Fredhead
rsnhakan schreef:Dat voorgloei lampje gaat hier na 1-2 seconden alweer uit. Volgens mij vader word de motor al "voorgegloeid" als je de deuren opent.
Hier had hij vanmiddag denk 4 seconde nodig.
Dat voorgloeien als jij je deur opent klopt volgens mij niet
Geplaatst: 20.12.2009 - 20:24
door rsnhakan
Vreemd.. want gisteren ('s morgens) was het echt -15 graden en na 1-2 seconden ging die ook uit.
Echter viel de motor volgens mij bijna uit als we geen gas bij gaven...
Geplaatst: 20.12.2009 - 20:27
door Fredhead
Met dit weer is de airco niet nodig en als die uitstaat draait hij stationair vrij weinig toeren, misschien dat je daardoor het idee had dat hij bijna uitviel.
Als hij echt bijna uitviel maar even langs de garage

Geplaatst: 20.12.2009 - 20:27
door denivan
Ik vind de S40/V50 voor een zweedse auto ook niet echt winderwaardig. M'n wagen staat buiten (die van m'n vriendin staat in de garage), en net zoals met m'n vorige V50 heb ik elk jaar dat m'n deuren dichtvriezen. Blijkbaar zit er ergens een designfout waardoor er water kan insijpelen. De flinterdunne deurrubbers aan de B-stijl scheuren dan onmiddellijk stuk als je met een beetje kracht de deur probeert te openen
Starten doet hij echter wel goed, alleen bij stationair draaien trilde m'n stuur enorm vandaag. Zodra ik wat gas gaf ging de trilling weg, maar op stationair leek het alsof het stuur en stuurkolom er af gingen vallen

Geplaatst: 20.12.2009 - 20:30
door Fredhead
Zijn je rubbers wel ingesmeerd?
Die van mij doe ik altijd iets vaseline op en heb nergens last van
Geplaatst: 20.12.2009 - 20:33
door denivan
Bij m'n V50 heb ik zelf nooit iets ingesmeerd. Bij de S40 heb 'k nu een combinatie van WD40 siliconenspray en vaseline gebruikt, maar het helpt niet echt vind 'k. 'k Begrijp ook niet goed waar die flinterdunne rubber voor dient, want rond de hele deurstijl zit nog een dikke "hoofdrubber" die niet vastvriest en wel tegen een stootje kan.
Heb dit weekend wel geleerd dat het helpt om eerst tegen je deur te duwen zodat het ijs breekt en dan pas je deur opendoen.
Geplaatst: 20.12.2009 - 20:51
door sanco
denivan schreef:Heb dit weekend wel geleerd dat het helpt om eerst tegen je deur te duwen zodat het ijs breekt en dan pas je deur opendoen.
Is inderdaad een goed truc. Echter: ik denk dat veel moderne auto's het probleem hebben. Om lawaai etc tegen te gaan liggen de rubbers rondom vlak tegen de randen aan en zitten ze niet "in" de carrosserie verzonken. Als je rijdt, ontstaat er door de warmte binnenin vaak een beetje smeltwater en dat vriest daarna in korte tijd weer vast en heeft dan een breed oppervlak om te hechten. De (boven) rubbers een beetje invetten helpt mij over het algemeen voldoende. en als er echt veel sneeuw of ijs bij de rand zit, veeg ik dit er eerst even af alvorens de deur af te sluiten.
Geplaatst: 20.12.2009 - 21:19
door rsnhakan
fredhead schreef:Met dit weer is de airco niet nodig en als die uitstaat draait hij stationair vrij weinig toeren, misschien dat je daardoor het idee had dat hij bijna uitviel.
Als hij echt bijna uitviel maar even langs de garage

De airco staat bij ons altijd op automatisch. Dus altijd aan

Morgen weer proberen, als die uitvalt misschien toch langs de garage.
Bedankt!
Geplaatst: 20.12.2009 - 22:24
door Fredhead
Die van mij staat ook op automatisch, maar met deze kou wordt de airco uitgeschakeld omdat je alleen maar warmte wilt en geen kou.
Je kan het ook makkelijk aan het toerental van de motor zien vind ik, 950 toeren stationair als de airco mee draait en rond de 800 als hij uit staat.
Ben benieuwd wat jullie auto morgen doet

Geplaatst: 20.12.2009 - 23:09
door Frederik Welvaert
rsnhakan schreef:Dat voorgloei lampje gaat hier na 1-2 seconden alweer uit. Volgens mij vader word de motor al "voorgegloeid" als je de deuren opent.
bij mij zie ik het lampje zelfs nauwelijks aanspringen, duurt volgens mij zelfs geen seconde.
De moderne voorgloeiweerstanden moeten bovendien geen x seconden meer gloeien, die hebben zodanig vermogen dat ze binnen de seconde de boel warm genoeg hebben.
Geplaatst: 21.12.2009 - 08:43
door remmm
uhhhh gloeilampje? Die heb ik inderdaad nog nooit gezien (en ja ik heb wel een diesel) Gewoon sleutel erin en draaien.... Moet je wel binnen zijn gekomen met die !#@$!#@$-deuren... Ik ga er gewoon aan hangen totdat ik krak hoor en de deur open is. Ik zal van de zomer weleens kijken of ik wat rubbers mis

Geplaatst: 21.12.2009 - 09:29
door edraket
rsnhakan schreef:fredhead schreef:Met dit weer is de airco niet nodig en als die uitstaat draait hij stationair vrij weinig toeren, misschien dat je daardoor het idee had dat hij bijna uitviel.
Als hij echt bijna uitviel maar even langs de garage

De airco staat bij ons altijd op automatisch. Dus altijd aan

Morgen weer proberen, als die uitvalt misschien toch langs de garage.
Bedankt!
Airco doet het niet beneden de 5 graden!
Geplaatst: 21.12.2009 - 11:19
door rsnhakan
fredhead schreef:Die van mij staat ook op automatisch, maar met deze kou wordt de airco uitgeschakeld omdat je alleen maar warmte wilt en geen kou.
Je kan het ook makkelijk aan het toerental van de motor zien vind ik, 950 toeren stationair als de airco mee draait en rond de 800 als hij uit staat.
Ben benieuwd wat jullie auto morgen doet

Hij heeft gewoon "normaal" gestart vanmorgen. Hij viel niet uit ofzo.
Doet de airco het niet onder de 5 graden? Hmm... Oke

Bedankt!
Geplaatst: 21.12.2009 - 11:31
door Grimm
fredhead schreef: al vind ik de bak van de 2.0D ook niet heel soepel schakelen met dit weer.
Als je eenmaal op weg bent gaat het weer stukken beter
Bij mijn vorige 2.0D was me dit ook al opgevallen. De eerste kilometers is het hard werken om van de 1 naar de 2 te komen. Inmiddels een v70 met dezelfde motor en veel minder problemen. Vraag me af of het een s40/v50 probleem is of dat ze inmiddels een nieuwe bak hebben bij de 2.0D
Wat het voorgloeien betreft verbaas ik me al een paar dagen over de tijd die nodig is. Doordat de auto een "startknop" heeft, bepaalt hij helemaal zelf hoe lang het voorgloeien duurt. Vanmorgen heeft dat zeker een seconde of 4 geduurd. Zo langs zelfs dat ik me begon af te vragen of ik wel op de knop geduuwd had!
Om het verhaal af te maken: bevroren tuitensproeiers heb ik nog geen last van gehad.
(wat betreft de airco lijkt het me een beetje jammer wanneer deze wordt uigeschakeld onder de 5 graden. Hoe zit het dan met het bijkomende effect dat de lucht een stuk droger wordt? Dat is toch wel prettig, ook bij koud weer)