Pagina 2 van 9
Geplaatst: 30.12.2009 - 20:06
door t5power
Ludo schreef:GekkeBelg schreef:Bestaat er bv een mogelijkheid dat als ik op LPI rij, de wagen op 300pk gelimiteerd wordt en op benzine full power?
Nee zo'n wijziging kan je in een ecu niet maken.
Maar je hebt wel de mogelijkheid, om benzine mee te laten inspuiten als er gas te weinig geleverd word, of de mogelijkheid om volledig over te gaan naar benzine bij max vermogenvraag.
Heb je voldoende te spenderen, is 500pk zelfs mogelijk met gas...
Bij welke gasboer is dat meespuiten mogelijk? Mesman doet er, bij mijn weten, iig niet aan.
Geplaatst: 30.12.2009 - 20:25
door Ludo
t5power schreef:Bij welke gasboer is dat meespuiten mogelijk? Mesman doet er, bij mijn weten, iig niet aan.
Het heeft niks te maken met welke gasboer, maar met de LPE.
LPE7 heeft nl die mogelijkheid.
Het lijkt me uitgesloten dat Lean Mesman dat niet zou weten.
Als jij het over een LPE6.xx hebt, kan jouw verhaal kloppen, maar op een R niet van toepassing, hier word LPE7 geplaatst.
Dit is trouwens niet de eerste R die op gas komt.
Geplaatst: 30.12.2009 - 20:33
door Frederik Welvaert
Ludo schreef:Dit is trouwens niet de eerste R die op gas komt.
Idd, zeker niet, een paar jaar geleden heb ik een verhaal gelezen op een ander forum van iemand met een V70R. Die heeft meen ik een (toen?) experimenteel systeem laten plaatsen waarbij het gas vloeibaar werd ingespoten. Zonder andere wijzigingen had hij toen op LPG plots iets van een 310-315pk, en op benzine gewoon 300pk.
Een reactie die ik me nog herinner was dat hij bij het oprijden van autosnelwegen en rood licht op 120 wegen meer dan eens een duim kreeg toen hij meeging met motorrijders

Geplaatst: 31.12.2009 - 10:26
door t5power
Ludo schreef:t5power schreef:Bij welke gasboer is dat meespuiten mogelijk? Mesman doet er, bij mijn weten, iig niet aan.
Het heeft niks te maken met welke gasboer, maar met de LPE.
LPE7 heeft nl die mogelijkheid.
Het lijkt me uitgesloten dat Lean Mesman dat niet zou weten.
Als jij het over een LPE6.xx hebt, kan jouw verhaal kloppen, maar op een R niet van toepassing, hier word LPE7 geplaatst.
Dit is trouwens niet de eerste R die op gas komt.
Weet je ook concreet gasinbouwers die dat aanbieden?
Geplaatst: 31.12.2009 - 10:38
door Ludo
t5power schreef:Weet je ook concreet gasinbouwers die dat aanbieden?
Het LPE7 systeem heb ik bij mijn inbouwer, Limburgse LPG Technieken, al op meerdere R's, XC90... gezien, werkt feilloos.
Helaas kan je deze LPE niet wisselen met oudere 6.xx omdat deze volledig andere kabelbomen heeft.
Geplaatst: 31.12.2009 - 10:51
door diesel01
t5power schreef: Lijkt me dan een kwestie van jaloezie van de diesel stokers, omdat ze dan per km duurder uit zijn vergeleken met LPG en met minder pkjes moeten stellen. :p
Het boeit mij per definitie niet wat de buren doen, laat staan wat mensen betalen aan brandstof.
TS vraagt naar meningen, ik heb ervaring met lpg en ik zal niet weer kiezen voor een dergelijke oplossing, maar
voordat ik een auto koop ga ik te raden of ik dat kan betalen aanschaf, brandstof, assurantieén en onderhoud.
Ik heb bij onze auto 2x de lpi pomp moeten vervangen omdat die droog kwam te staan praat je toch over €1100 een R zal een tank lpg nog sneller leeg trekken.
Maar ik zou zeggen gewoon lpg inbouwen en laat even weten of het allemaal blijft functioneren, ik ben overigens ook benieuwd hoe de kop reageert op een verhoogde verbrandings tempratuur.
Geplaatst: 31.12.2009 - 10:58
door t5power
diesel01 schreef:t5power schreef: Lijkt me dan een kwestie van jaloezie van de diesel stokers, omdat ze dan per km duurder uit zijn vergeleken met LPG en met minder pkjes moeten stellen. :p
Het boeit mij per definitie niet wat de buren doen, laat staan wat mensen betalen aan brandstof.
TS vraagt naar meningen, ik heb ervaring met lpg en ik zal niet weer kiezen voor een dergelijke oplossing, maar
voordat ik een auto koop ga ik te raden of ik dat kan betalen aanschaf, brandstof, assurantieén en onderhoud.
Ik heb bij onze auto 2x de lpi pomp moeten vervangen omdat die droog kwam te staan praat je toch over €1100 een R zal een tank lpg nog sneller leeg trekken.
Maar ik zou zeggen gewoon lpg inbouwen en laat even weten of het allemaal blijft functioneren, ik ben overigens ook benieuwd hoe de kop reageert op een verhoogde verbrandings tempratuur.
Kijk, deze reply is interessant. Wat was er precies gebeurd met je LPG tank? Zodra je die leeg rijdt zou het mis gaan? Bij welke gasboer had je die in laten bouwen? Had je ook (electronische ) flashlube? Dat zou het evt probleem van verhoogde verbrandings temperatuur kunnen tegengaan heb ik mij laten vertellen.
Ludo schreef:t5power schreef:Weet je ook concreet gasinbouwers die dat aanbieden?
Het LPE7 systeem heb ik bij mijn inbouwer, Limburgse LPG Technieken, al op meerdere R's, XC90... gezien, werkt feilloos.
Helaas kan je deze LPE niet wisselen met oudere 6.xx omdat deze volledig andere kabelbomen heeft.
Ah bedankt, heb nu nog geen LPG inbouw, maar zal eens bij Limburgse LPG technieken informeren.
Geplaatst: 31.12.2009 - 11:27
door GekkeBelg
Ludo, thx voor uw reply! Als er LPI inkomt, dan is het daar. Heb al een offerte

Als het dan zo ver is, kan ik uw voorstel effe bovenhalen!
Diesel: Hoe kan het dat een pomp droog komt te staan? Je hebt normaal gezien toch een veiligheid op je tank, dat je die niet kan droog rijden? Of begrijp ik je post verkeerd?
En ik ben het volledig met je eens dat je eerst checkt of je de wagen en de bijhorende kosten kan betalen, vooraleer je die ook effectief koopt.
thx voor jullie raad! Apprecieer ik wel degelijk!!
ppFreddy schreef:eddy3 schreef:Nen R op gas,dat is zoiets als heiligschennis in mijn ogen!
Grtn Eddy
Je zou schrikken als je wist hoeveel Porsches, dikke Jaguars, BMW's, Audi's, ... en grote (sport) SUV's met >300pk er op lpg rijden

Ow ja? Cool wist ik dus niet, van de Porsche dan :-p Maar de installatie wordt goed verstopt hoor. Want vind het idee op zich ook niet echt juist :razz: haha. Maar zoals ik al zei, als het gaat, waarom niet?
aertssenhjc schreef:Johan schreef:Als je de benzine al niet kan betalen moet je je afvragen of je wel de juiste keuze van de auto hebt gemaakt.
mijn gedachte exact....(!)
En voor die paar hardkoppige ***** die het topic hier maar blijven bevuilen met overbodige praat. Als de R op LPI kan rijden EN al dan niet kan getuned worden. Waarom zou ik het dan niet doen? Lijkt me dat sommige mensen reageren uit jaloezie, wat jullie met jullie geld doen, maakt me geen zak uit. Ik kan de R zonder probs betalen, maar als het goedkoper kan, waarom niet?
En voor die paar mensen hierop willen reageren, tel tot 10 en zwijg gewoon. Tenzij het op de vraag is in de eerst post!
Geplaatst: 31.12.2009 - 11:45
door DeNNiS_
Vage praat hier allemaal
Je zou eens moeten zien hoeveel 850's met LPI lopen
op 250 tot 300 pk probleemloos dus ik denk als je er geen verstand van hebt
gelijk even je kaken op elkaar houden en gewoon zwijgen
Wat betreft financieel moet je dat zelf weten
Ik ga wel zeggen dat ik met mijn S60 T5 goedkoper op gas rijd dan mijn ex S40 diesel laat staan een S60 D5 die lust er nog een paar meer en in wegenbelasting is hij nog een paar slagjes duurder ook
Ofterwijl die LPG installatie rij je er zo uit tegen over benzine
Al verdien je die niet terug op een diesel... maar je kan wel sportiever rijden als met een diesel zeker met een R
Geplaatst: 31.12.2009 - 12:19
door Exeres
Stond onlangs te tanken aan de autostrade. Stopt er ineens een Cayenne Turbo naast me..begint ie LPG te tanken. dus waarom zou het niet gaan met een R?
Geplaatst: 31.12.2009 - 12:26
door Rick H
Ik begrijp de discussie ook niet helemaal, en denk ook wel dat het moet kunnen.
Jammergenoeg denk ik dat de marktwaarde van de auto wel flink zal dalen want volgens mij leveren auto's (in nederland althans) minder op 2e hands als ze op lpg etc lopen. vergeet dit dus niet mee te nemen in de beslissing wel of niet.
grt
Rick
Geplaatst: 31.12.2009 - 12:29
door t5power
Rick H schreef:Ik begrijp de discussie ook niet helemaal, en denk ook wel dat het moet kunnen.
Jammergenoeg denk ik dat de marktwaarde van de auto wel flink zal dalen want volgens mij leveren auto's (in nederland althans) minder op 2e hands als ze op lpg etc lopen. vergeet dit dus niet mee te nemen in de beslissing wel of niet.
grt
Rick
Dat claimt Bart Simpson ook idd. Zou het niet mogelijk zijn om een LPG systeem om te bouwen in een andere auto?
Geplaatst: 31.12.2009 - 12:33
door GekkeBelg
mja, marktwaarde maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Het is zowieso niet evident om zo'n wagen in België (dieselland) te verkopen, om nog maar te zwijgen van fiskale pk's etc. Maar toch bedankt voor de tip.
Heb ondertss al een mailtje naar Limb LPG techn gestuurd.
Maarten: hehe moet wel effe verschieten zijn

mja ik vraag het mij af omda ze beweerden dat het systeem (brandstofpomp, injectoren etc) op hun limiet zitten.
Geplaatst: 31.12.2009 - 12:39
door Ludo
diesel01 schreef:Ik heb bij onze auto 2x de lpi pomp moeten vervangen omdat die droog kwam te staan praat je toch over €1100 een R zal een tank lpg nog sneller leeg trekken.
Iemand die lpg plaatst, maakt doorgaans ook vele kilometers.
Jij dus wellicht ook.
Ik spreek hier even voor Belgie, maar als ik m'n pomp ieder jaar stuk krijg, doe ik nog steeds een besparing van dik 3000 euro, enkel op de brandstofkosten.
Het betoog van hoge kosten voor een pomp, gaat hier dus nergens over want zo'n pompje is dan een peulschil... of ga je ook lopen mierenneuken over het (dure) onderhoud bij je dealer?.
Geplaatst: 31.12.2009 - 12:47
door Exeres
Kijk anders ook eens bij
www.emmotors.be is in Limburg en is gespecialiseerd in Volvo en LPG. Mss dat die wel al eens een R op LPG hebben gelegd...
Geplaatst: 31.12.2009 - 12:50
door bart simpson
Rick H schreef:Jammergenoeg denk ik dat de marktwaarde van de auto wel flink zal dalen want volgens mij leveren auto's (in nederland althans) minder op 2e hands als ze op lpg etc lopen. vergeet dit dus niet mee te nemen in de beslissing wel of niet.
dan ben je winst inderdaad weer rap kwijt, hij wordt hier van lastig ineens onverkoopbaar
Geplaatst: 31.12.2009 - 12:57
door diesel01
Mijn pomp is 2(TWEE) keer kapot gegaan doordat de pomp droog kwam te staan vanwege een lege gas tank, hij bleef wel pompen zonder aanvoer van gas.
Het was een Vialle systeem die gerepareerd is bij Vialle Assen, de auto heeft daar de hele dag op een grasveld gestaan gas afblazen want hij ging altijd kapot nadat je de tank vol had gegooid.
De kop is vervangen toen het systeem werd ingebouwd tegen de extra warmte ontwikkeling.
Geplaatst: 31.12.2009 - 13:00
door t5power
bart simpson schreef:Rick H schreef:Jammergenoeg denk ik dat de marktwaarde van de auto wel flink zal dalen want volgens mij leveren auto's (in nederland althans) minder op 2e hands als ze op lpg etc lopen. vergeet dit dus niet mee te nemen in de beslissing wel of niet.
dan ben je winst inderdaad weer rap kwijt, hij wordt hier van lastig ineens onverkoopbaar
Als je nou aantoonbaar een goed systeem (als die LPE7), dan zou ik (evt na aankoopkeuring) best een 2dehands V70 willen kopen. Dat een dealer dat niet zo snel zou willen kan ik begrijpen, maar de kans dat ik daar iets koop (en dus iets moet inruilen) lijkt me toch niet zo groot.
diesel01 schreef:Mijn pomp is 2(TWEE) keer kapot gegaan doordat de pomp droog kwam te staan vanwege een lege gas tank, hij bleef wel pompen zonder aanvoer van gas.
Het was een Vialle systeem die gerepareerd is bij Vialle Assen, de auto heeft daar de hele dag op een grasveld gestaan gas afblazen want hij ging altijd kapot nadat je de tank vol had gegooid.
De kop is vervangen toen het systeem werd ingebouwd tegen de extra warmte ontwikkeling.
Over hoe lang geleden hebben we het? En dus preventief een andere kop ipv flashlube?
Geplaatst: 31.12.2009 - 13:02
door Ludo
diesel01 schreef:Mijn pomp is 2(TWEE) keer kapot gegaan doordat de pomp droog kwam te staan vanwege een lege gas tank, hij bleef wel pompen zonder aanvoer van gas.
Een pomp loopt niet droog omdat er geen gas voorhanden is.
Er komt zelfs geen gas bij de pomp, het zijn nl gescheiden kamers.
Gas heeft trouwens ook geen smerende eigenschappen waardoor een pomp zou gesmeerd worden, dat is dus een verkeerde stelling die de ronde doet.
Geplaatst: 31.12.2009 - 13:02
door diesel01
Ludo schreef:diesel01 schreef:Ik heb bij onze auto 2x de lpi pomp moeten vervangen omdat die droog kwam te staan praat je toch over €1100 een R zal een tank lpg nog sneller leeg trekken.
Iemand die lpg plaatst, maakt doorgaans ook vele kilometers.
Jij dus wellicht ook.
Ik spreek hier even voor Belgie, maar als ik m'n pomp ieder jaar stuk krijg, doe ik nog steeds een besparing van dik 3000 euro, enkel op de brandstofkosten.
Het betoog van hoge kosten voor een pomp, gaat hier dus nergens over want zo'n pompje is dan een peulschil... of ga je ook lopen mierenneuken over het (dure) onderhoud bij je dealer?.
Met name de laatste zin heeft mij doen besluiten om maar geen reply's what so ever te geven, als je mijn eerder posts had gelezen over hoe ik over onderhoud denk had je kunnen zien dat ik onze Volvo gewoon bij de dealer in onderhoud heb.
Tabee.