Nadeel van een AWD, wat de XC70 altijd is en mogelijk is bij de XC60, is de tunnel achterin. Dat is voor degene die achterin zit niet prettig. De V70, althans zonder AWD, heeft die tunnel niet.
Mijn ervaring si dat de XC60 van binnen net zo ruim is als mijn vorige V70. ook qua bagageruimte. Deze is iest minder diep, maar wel iets hoger. per saldo scheelt het 10L. de bagageruimte van een nieuwe V70 is 100L meer. Ik denk dat de nieuwe V70 van binnen net iets meer ruimte biedt, maar ik weet dat niet zeker.
Het grote voordeel van de XC60 is de hogere zit. Met name in- en uitstappen is veel makkelijker, en ik heb nog geen artose.
Helemaal enthousiast over V70
- Peter-V50
- 4th Gear member
Op deze foto kun je goed zien waarom Zweedse verkeersborden een gele achtergrond hebben, in plaats van een witte.

Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
-
- 1st Gear member
Na 3 V70's (TDI, D5 163 pk en D5 185 pk) heb ik sinds een paar weken een XC70 Momentum D5 Geartronic. Ik had al eerder naar een XC70 gelonkt, maar vond hem steeds te duur. Nu toch maar wat dieper in de buidel getast en jongens, wat is dit een geweldige auto. Ik rijd al sinds 1974 Volvo, begonnen met een 242L met de B20 motor met onderliggende nokkenas, na enkele 244's en 245's en 740, 2x 940 en sinds een jaar of tien V70.
Maar echt, de XC70 slaat alles. Het verbruik valt me wel een beetje tegen, maar ja, je kunt niet alles hebben. Heb hem het eerste weekend in de sneeuw meegenomen voor een "wandeling" door het bos, te gek. M'n broer reed met z'n LR Discovery mee omdat "de 4WD hem nog geen terreinauto maakt". Zelfs hij was onder de indruk!
Dus mijn advies: kies voor de XC70 AWD!
Maar echt, de XC70 slaat alles. Het verbruik valt me wel een beetje tegen, maar ja, je kunt niet alles hebben. Heb hem het eerste weekend in de sneeuw meegenomen voor een "wandeling" door het bos, te gek. M'n broer reed met z'n LR Discovery mee omdat "de 4WD hem nog geen terreinauto maakt". Zelfs hij was onder de indruk!
Dus mijn advies: kies voor de XC70 AWD!
If you are so smart, why don't you drive a Volvo too?
- RobBob
- 2nd Gear member
@RobV70, ...
Ben eigenlijk erg nieuwsgierig wat de XC70 dan zo 'anders/beter' maakt dan de V70 ? Kan je dat 'geweldig' ook anders omschrijven misschien ? Ik ben maar een simpele geest en vind de XC70 gewoon een V70 op hoge poten ... maar ik lees hier al verschillende keren dat het verschil toch groter moet zijn dan dat alleen ?
Ben eigenlijk erg nieuwsgierig wat de XC70 dan zo 'anders/beter' maakt dan de V70 ? Kan je dat 'geweldig' ook anders omschrijven misschien ? Ik ben maar een simpele geest en vind de XC70 gewoon een V70 op hoge poten ... maar ik lees hier al verschillende keren dat het verschil toch groter moet zijn dan dat alleen ?
22/02/2008:
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
- Paul
- Geartronic member
Onze XC60 is onderweg, die is nu veel dikker uitgerust dan eenzelfde V70. Ondermeer, RSE, Parkeerverwarming, 18inch en was net zo duur in de Lease als de V70. Auto is iets duurder, maar omdat een XC wat meer waarde houdt na 4 jaar is hij in de lease best voordelig (in dit geval).
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
@RobBob,
De AWD maakt natuurlijk al een geweldig verschil. Niet alleen tijdens het weer van de laatste tijd, het geeft je altijd een veel veiliger wegligging. Doordat de auto zo'n 7 cm hoger staat, is de instap veel beter en vind ik ook de zitpositie prettiger. M'n laatste V70 was MY 2006, dat maakt het verschil wel groter dan tussen de V70 MY 2010 en de XC70. Maar toch, ik heb ook een proefrit gemaakt met de nieuwe V70, vind ik het rijcomfort van de XC fijner terwijl ik juist het tegenovergestelde had verwacht. Voor alle duidelijkheid, ik heb geen Four C chassis.
Het maximaal aanhangwagengewicht voor de V is 1800 kg, de XC mag 2100 kg trekken. Ik heb nog niet met de caravan erachter gereden (onze caravan weegt beladen 1500 kg dus de V70 houdt hem ook prima in bedwang) maar het hoger toegestaan gewicht geeft naar mijn idee ook aan dat de XC stabieler is. Zo voelt het voor mij wel. En het Hill Descent systeem schijnt ook geweldig te zijn als je met je caravan een heuveltje op moet dat begroeit is met lang nat gras. Dat heb ik vorig jaar nog meegemaakt, ik kwam met de V70 met geen mogelijkheid weg. Iemand met een XC zette z'n auto voor m'n caravan, 1e trap van de automaat en HDC ingeschakeld en de auto "stapte" vrolijk weg met de caravan, geen centje pijn.
Maar begrijp me goed, de V70 is ook een geweldige auto, geen twijfel mogelijk!
Succes met je overwegingen.
De AWD maakt natuurlijk al een geweldig verschil. Niet alleen tijdens het weer van de laatste tijd, het geeft je altijd een veel veiliger wegligging. Doordat de auto zo'n 7 cm hoger staat, is de instap veel beter en vind ik ook de zitpositie prettiger. M'n laatste V70 was MY 2006, dat maakt het verschil wel groter dan tussen de V70 MY 2010 en de XC70. Maar toch, ik heb ook een proefrit gemaakt met de nieuwe V70, vind ik het rijcomfort van de XC fijner terwijl ik juist het tegenovergestelde had verwacht. Voor alle duidelijkheid, ik heb geen Four C chassis.
Het maximaal aanhangwagengewicht voor de V is 1800 kg, de XC mag 2100 kg trekken. Ik heb nog niet met de caravan erachter gereden (onze caravan weegt beladen 1500 kg dus de V70 houdt hem ook prima in bedwang) maar het hoger toegestaan gewicht geeft naar mijn idee ook aan dat de XC stabieler is. Zo voelt het voor mij wel. En het Hill Descent systeem schijnt ook geweldig te zijn als je met je caravan een heuveltje op moet dat begroeit is met lang nat gras. Dat heb ik vorig jaar nog meegemaakt, ik kwam met de V70 met geen mogelijkheid weg. Iemand met een XC zette z'n auto voor m'n caravan, 1e trap van de automaat en HDC ingeschakeld en de auto "stapte" vrolijk weg met de caravan, geen centje pijn.
Maar begrijp me goed, de V70 is ook een geweldige auto, geen twijfel mogelijk!
Succes met je overwegingen.
If you are so smart, why don't you drive a Volvo too?