Pagina 2 van 5

Geplaatst: 24.01.2010 - 20:56
door kawaman
Remm je hebt een PM

Geplaatst: 24.01.2010 - 21:12
door V50_2.0D
Uiteindelijk is alles mogelijk qua inbouw. Helaas met de Volvo hierin nog geen ervaring, maar wel met mijn vorige auto. Daarvan werd ook gezegd dat het niet kon, maar met een soldeerbout en wat logisch denkwerk kun je een eind komen! Ik heb de bedrading binnenin de units omgezet, zodat deze gewoon met de reguliere (handmatige) niveauregeling overweg konden.

Mocht jouw project niets worden, dan heb ik denk ik wel interesse in de koplampunits.

Geplaatst: 25.01.2010 - 18:19
door sequence
Ja alles is mogelijk, maar bedenk goed waar je mee bezig bent, storingen in de CAN-bus zijn geen lolletje.....

Geplaatst: 25.01.2010 - 20:25
door remmm
Erik, bedankt voor de pm....
V50_2.0D schreef: Mocht jouw project niets worden, dan heb ik denk ik wel interesse in de koplampunits.
Ik denk niet dat je wat hebt aan deze lampen. Deze lampen zijn van de laatste versie en niet de oude, volgens mij is de vorm anders..

Als ik meer weet of als het gelukt is laat ik het weten.

Geplaatst: 05.02.2010 - 13:20
door kawaman
Hoofdbrekens of heb je het opgegeven? :roll:

Geplaatst: 05.02.2010 - 13:30
door asta
V50_2.0D schreef:Uiteindelijk is alles mogelijk qua inbouw. Helaas met de Volvo hierin nog geen ervaring, maar wel met mijn vorige auto. Daarvan werd ook gezegd dat het niet kon, maar met een soldeerbout en wat logisch denkwerk kun je een eind komen! Ik heb de bedrading binnenin de units omgezet, zodat deze gewoon met de reguliere (handmatige) niveauregeling overweg konden.

Mocht jouw project niets worden, dan heb ik denk ik wel interesse in de koplampunits.
Ik denk dat het onmogelijk is de magneetregelaar van de xenon units aan te sturen met de stappenregelaar van de halogeen lampen.
Zou wel mooi wezen! :D

Geplaatst: 06.02.2010 - 00:15
door remmm
kawaman schreef:Hoofdbrekens of heb je het opgegeven? :roll:
Nog niet opgegeven. Ik wacht alleen tot volgende week dan wil ik nog even Renik zijn koplamp aansluiten om te zien wat deze doet (Hij heeft standaard Xenon, ik wil even zeker weten of het klopt wat ik denk, voordat ik verder geld ga uitgeven..
asta schreef: Ik denk dat het onmogelijk is de magneetregelaar van de xenon units aan te sturen met de stappenregelaar van de halogeen lampen.
Zou wel mooi wezen
Asta, ik ben bang dat je gelijk hebt. met betrekking tot de hoogteregeling. Je hebt overigen ongelijk met de bekabeling. Ik heb de xenon-koplampen aangesloten op mijn connector, alles werkte groot/licht/stadslicht knipperlicht enz...

Op de kabel welke normaal gesproken de ballast ingaat en bij deze lamp 4 aansluitingen heeft 2 voor de ballast en 2 voor naar de hoogte-instelling heb ik een dimlicht aangesloten om te testen (op degene voor de ballast) met het aanzetten van dimlicht (had even op stadslicht gezet) ging het licht keurig aan. Dus dat wijst erop dat connectoren identiek zijn. Ik heb voor de zekerheid maar even mijn hoogteregeling uitgeprobeerd deze gingen bij de normale koplamp keurig naar beneden maar de xenon bleef gewoon op zijn plek... dus dat is jammer (was ook eigenlijk wel te verwachten).

Geplaatst: 06.02.2010 - 13:45
door asta
In Vada kan je eventuele aansluitschema's terugzien.
Er is in de oude unit dan inderdaad een ander aansluitschema toegepast dan bij de nieuwe.
Logisch gezien wel zo handig!
Als het verder geen kwaad kan dat je er de verkeerde unit op aansluit dan kan je een universele aansluiting van maken.

Ik zou bijna zeggen ga eens kijken naar een sloop v50 met xenon!
Koop voor een leuk prijsje de CEM en laat die door de dealer inbouwen.
Maar ik vermoed dat je auto echt identiek zal moeten zijn en er een hoop geprogrammeerd moet worden om het allemaal werkend te krijgen.
Naast uiteraard de aanpassingen van je hellingshoek sensoren.

Geplaatst: 24.02.2010 - 20:14
door remmm
Nou weer iets verder.... gisteren even met Renik zijn xenon-unit aangesloten op mijn v50-connector.... De standaard-xenonlamp werkte prima op mijn auto, zie foto, links is xenon rechts is normaal de linker witte v50 heeft nog 1 xenon over ;)

Afbeelding


Nu mijn probleem, Asta heeft gelijk wat betreft de hoogteregeling deze werkt niet en dat komt omdat ik 1 draadje mis, zie de connectoren:

wit, xenon, de 4 bovenste blokjes en rechtsonder heeft een aansluiting extra:
Afbeelding

zwart, halogeen

Afbeelding

Nu mis ik dus nog dit ding en het ding erna:

Afbeelding

Afbeelding

Ik vraag mij dus alleen nog af hoe dat zilveren ding nou de xenonlamp vasthoudt, we hebben hem proberen los te maken maar ik durfde er niet al teveel krachten op los te laten.

Afbeelding


Mijn dilemma is nu dat ik dus originele lampen kan plaatsen alleen dan werkt de hoogteregeling niet en het is nogal duur om de originele ballasten te krijgen en dat ding op de ena laatste foto. Ik kan er ook een Pilot-setje in monteren maar dan werkt wederom mijn hoogteregeling niet en hoe zet ik dan de pilot-d2s-lamp vast zonder dat ding om de ena laatste foto????

Geplaatst: 24.02.2010 - 20:21
door sequence
Wel bijzonder dat het zomaar werkt, krijg je ook geen lamp defect melding ?

Geplaatst: 24.02.2010 - 20:32
door remmm
De aansluitingen zijn gewoon hetzelfde, behalve dan de aansluiting voor de hoogteregeling die heb ik er niet op zitten. was ook mooi om te zien, toen ik de lampen aanzetten ging hij gewoon aan en bleef zitten waar hij zit terwijl hij bij Renik keurig calibreerde.

Het stomme is dat ik vergeten ben om te kijken of ik een defect melding kreeg :drinking: Terwijl ik daar ook juist erg benieuwd naar was

Geplaatst: 25.02.2010 - 09:56
door diesel01
Kijk dit vind ik gedurfd, gewoon je lease koetsen naast elkaar zetten en sleutelen maar. =D>
Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Geplaatst: 25.02.2010 - 10:03
door remmm
diesel01 schreef:Kijk dit vind ik gedurfd, gewoon je lease koetsen naast elkaar zetten en sleutelen maar. =D>
Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
ik ook :P

Geplaatst: 21.03.2010 - 21:23
door remmm
Na meer dan 2 maanden is het dan eindelijk zo ver. Na mailwisselingen met een Zweeds demontagebedrijf om aan originele ballasten te komen en de kronen omgerekend te hebben toch maar besloten om te gaan voor montage van Pilot xenon. Het zijn d2s-lampen geworden, deze paste ook prima in de D1s-fitting.

Ik heb de set besteld bij NLtuning.nl, veelvuldig contact gehad met Tycho over de mogelijkheden en hij heeft mij uitstekend geholpen. Echt een aanrader, ik was zelfs zo dom om 1 canbus-systeem op te blazen, + en _ omgedraaid terwijl het met koeieletters op dat ding staat. Ik kreeg van hem kosteloos dezelfde dag nog een nieuwe opgestuurd, dus dat is echt klasse. Zie hieronder de plaatjes


Afbeelding

Links origineel, rechts leds in stadslicht en 5000k Pilot xenon

Afbeelding

Beide eindelijk klaar

Afbeelding

En laatste plaatje is goed te zien hoe het xenon werkt in de "originele" koplamp. Voordeel is dat ik niks heb hoeven aan te passen aan de draadboom. Ik klik deze lampen er zo uit en heb binnen een paar minuten de originele koplampen er weer in zitten.

Geplaatst: 21.03.2010 - 22:10
door D5R-Design
He Remco met deze priemende lichtbundels achter me ga ik volgende week zeker aan de kant :mrgreen: :mrgreen:
Knap werk, en je ziet de aanhouder wint.

Re: Xenon v50 inbouwen MY09

Geplaatst: 22.03.2010 - 14:58
door V50 R
Delete

Geplaatst: 22.03.2010 - 15:08
door diesel01
Ziet er goed uit ik zie het verschil niet met orgineel.
Hoe is het resultaat in het donker?

Geplaatst: 22.03.2010 - 15:55
door Grootje
Ziet er netjes uit hoor!! Welke kleur heb je gekozen? en heb je ook meteen andere stadslichten gemonteerd..

Geplaatst: 22.03.2010 - 17:09
door remmm
@Alwin, ik probeer zondag gewoon in je slipstream te hangen, dus als je het nou rustig opbouwt dan kan ik je wellicht nog een beetje bijhouden.

@V50R, ik heb eigenlijk alles in de balk boven de koplamp gemonteerd. Volgens mij wordt het allemaal niet echt warm, ik zal straks even voelen als ik thuis ben of die dingen erg warm zijn geworden. Zonder de canbus werkt het xenon echt niet. Ik had hem omdat ik er 1 kapot had gemaakt even zo aangesloten, zonder de motor te starten deed hij het wel maar na het starten, knipperde hij kort en ging hij uit en kreeg ik een foutmelding.

@diesel01, komt toch door die originele koplampen, die blauwe ring doet het hem ;) Werkt dus prima met de originele connectoren. In het donker is het nog even slecht dat komt omdat de lampen nog niet goed afgesteld staan. Ze schijnen heel erg naar beneden nog, morgen even langs de dealer ik hoop dat ze dat handmatig kunnen afstellen?

@Grootje, Thanks, ik heb uiteindelijk gekozen voor 5000k. Als ik hem net start dan is het erg blauw maar dat trekt al snel bij en dan is het net wat blauw/witter dan origineel. Ik heb nog een Philips 4300k xenonlamp liggen van mijn Audi, ik zal eens kijken wat voor verschil het geeft. Zondag zal ik even kijken wat kleurverschil is met origineel xenon…. En inderdaad ook gelijk LED in stadslicht dat gele kan echt niet naast het mooie wit ;) Je ziet nu pas hoe geel normaal halogeen is 

Re: Xenon v50 inbouwen MY09

Geplaatst: 22.03.2010 - 17:29
door V50 R
Delete