@volvorider, 960 is wat te gortig vanwege gewicht en verbruik. 1 op 8,5 is met een 3,0 AUT nog vrij optimistisch
verder zijn we beide nog verliefder op de V70 als de 9xx en 7xx
en dan mijn crosspost van volvo850forum:
Hij is er bijna! Gisteravond weze kijken bij een hele mooie V70 in een soort van paarse kleur. Deze wagen voelde zo goed dat de beslissing eigenlijk snel was genomen. a.s. zaterdag togen we met een beetje geld die kant weer op om de wagen op te halen en is er in huize evan een V70!
Nog even wat facts:
- 276Kkm
- ligt als een blok op de weg(beter dan de ritjes bij de dealer)
- alles werkt goed(ook de ECC)
- nieuwe koppeling(2 weken oud), distributie(2 weken oud) en remmerij(<1 jaar oud)
- licht interieur
- nivomats!
- geen enkel spoortje van olie/vet/lekkage of wat dan ook
Dan de minimale minpuntjes:
- dampgas ipv LPi
- SRS lampje brand, eigenaar zegt dat het aan de stekker onder de stoel ligt(uit laten lezen), airbags zouden het moeten doen(??? mooi zoekklusje, moet wel uit vind ik)
- elektrische stoelverstelling gaat iets zwaar, waarschijnlijk schoonmaakbeurt en wat vet nodig
- uitlaat is goed, maar bezig aan de laatste 50000 km
- onderhoud is zwart gebeurd, geen boekje dus(is wel duidelijk geregeld en goed onderhouden, te zien aan motorcompartiment en vloeistofjes)
De doorslag is uiteindelijk gegeven door een supersoepele motorloop en de keiharde wegligging, vooral die wegligging voelt zo goed als nieuw! bij de dealer 2 auto's gereden met <200K op de klok welke allebei een stuk slapper en versletener voelden als deze!
Zodra ie er is, komen er uiteraard een paar fotootjes achteraan
en dan maar even reflecteren op het eisenlijstje:
Eisen
- cruise control
check
- goed onderhouden(dealer/goede garage)
halfcheck, zwarte monteur, wel goed
Wensen
- het ' donkergrijze' kleurtje
nee, is paars geworden
- licht/creme interieur
check
- vol leder zetels
halfcheck
Op zich niet gek voor een budget van 6000
