Ik ben al enige tijd actief op het 440 forum, en zoals bekend is mijn 440 een ramp op wielen

Mijn vriendin begint over een paar maanden met een woon-werk afstand van 30K/jaar en ik wil haar dus niet in die mondeo laten rijden en de kogel is dus door de kerk, de mondeo gaat er uit, een V70 komt erin!
nu is het budget voor deze allereerste V70 niet zo groot(3000 ongeveer) en ga ik dus op zoek naar een oude dame met veel kilometers, de eisen zijn:
- een roffel erin(dieseltje dus)
- cruisecontrol
- V70
al met al dus een prijs waarvoor wel iets te vinden moet zijn uit het eerste modeljaar, en heb de tijd om rond te kijken, komt dus wel goed.
nu heb ik al rondgekeken en heb gezien dat ik op de volgende zaken moet lette:
- airco(niet ZO belangrijk, maar is een common failure)
- onderhoudshistorie, zeker bij de automaat
- distributie(is duur en moet elke 120K)
Ik vroeg mij af waar ik bij een proefrit nog meer op moet letten, zijn er bepaalde 'gedragingen' van de auto waar ik op kan letten buiten het standaard lijstje?
kent deze motor nog specifieke bijgeluiden die op problemen kunnen duiden?
heeft deze wagen een OBD-II aansluiting, dan kan ik met VOL-FCR tijdens de proefrit direct ff de gezondheid checken
Ik hoor graag van jullie de tips om onze zoektocht te beginnen naar een nieuw onderdeel voor de hobby die ook nog eens betrouwbaar zijn functie vervult.