Pagina 2 van 2
Geplaatst: 10.02.2010 - 10:11
door diesel01
MauritsvdT schreef:T's eigenlijk ook meer de combinatie van beide waar ik me aan erger.
Ik rij dagelijks door de polder voor woon/werk kilometers en ik kom ook dagelijk seen heel aantal auto's tegen die er ook dagelijks rijden.
Dan weet je ondertussen wel hoe de weg verloopt, maar toch moeten ze dat grootlicht aan doen en pas uitdoen wanneer je ze (vaak meerdere malen) daar aan herinnert.
Maar als ik op zo'n rechte polderweg rijdt kan ik met mijn dimlicht toch een aardig stukje verderop kijken, vuilbakken die alvast neergezet zijn bijvoorbeeld zie ik toch al staan van een respectabele afstand.
Ik zeg ook niet dat grootlicht overbodig is, maar in de hoedanigheid hoe het gebruikt wordt door sommige weggebruikers ......
Helder

Geplaatst: 10.02.2010 - 20:13
door sequence
kawaman schreef:@sequence Welke set heb jij geprobeerd, Ikzelf heb op advies van Maurits de Pilot Pro Duo aangeschaft en bij ons beiden werkt het probleemloos.(is ook een canbus-proof set)
@Gerakroo Je laat dan zeker ter compensatie de hele dag je interieur verlichting ook branden

Was een set (dure set bijna 400 euro) van Carpro, ruitenwissermotor 2 stuks doorgebrand...
Zie
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ight=xenon
Geplaatst: 10.02.2010 - 21:09
door kawaman
Set die er bij ons in zit kost zo rond de 200 euro.
Dan is het voor jouw extra zuur dat het niet werkt en ook nog 2 wissermotoren stuk :sad5:
Mocht je het nog een keer aandurven, probeer dan dezelfde set als die wij gebruikt hebben.
Ik heb zelf heel lang getwijfeld, want ik had jou verhaal op het forum al eens gelezen.
Maar nadat ik Maurits aan een kruisverhoor had onderworpen, heb ik het toch gedaan en inderdaad probleemloos.
Geplaatst: 10.02.2010 - 22:18
door MauritsvdT
Ik had die dure sets ook gezien, maar dat vond ik te gek worden eerlijk gezegd.
De Pilot Pro Line beloofde ook dat het zou werken en de dealer verzekerde me dat het zou werken → erin gezet en inderdaad zonder problemen.
Heb je gevonden waar het nu aan lag eigenlijk?
Als je gewoon lampenstekker op stekker klikt kan er toch bijna niets fout gaan mijn inziens?
Geplaatst: 10.02.2010 - 23:23
door Sander_S40
Ik was in totaal, dat is dus inclusief de can-buskabel, nog geen 100 euro kwijt. Werkt al bijna een jaar prima!
Geplaatst: 13.02.2010 - 09:40
door sequence
MauritsvdT schreef:Ik had die dure sets ook gezien, maar dat vond ik te gek worden eerlijk gezegd.
De Pilot Pro Line beloofde ook dat het zou werken en de dealer verzekerde me dat het zou werken → erin gezet en inderdaad zonder problemen.
Heb je gevonden waar het nu aan lag eigenlijk?
Als je gewoon lampenstekker op stekker klikt kan er toch bijna niets fout gaan mijn inziens?
Ik heb nooit gevonden waar het aan ligt, en ook de dealer vind het een raadsel. Ik zit nu wel te denken om een Pilot te bouwen, die werkt met zo'n warme weerstand toch? Nog een ruitenwissermotor zou niet leuk zijn, maar ik vrees meer voor de centrale unit.
Geplaatst: 13.02.2010 - 11:18
door gerakroo
Het blijft vreemd dat sommige volvo broeders het probleem wel hebben en andere niet. Canbus is juist bedoeld voor situaties waar veel storingen kunnen optreden (dus bv auto's) Ik heb echt nergens last van, niet op de radio, en verder ook geen vreemde verschijnselen. Op zich is het qua storing ook wel vrij heftig, zo'n 20000 volt bij het ontsteken, en daarna ca 100 volt. Ik kan nergens een schema vinden van hoe zo'n ballast nou werkt, maar volgens mij doet die weinig meer zodra de lamp eenmaal brandt. Wellicht kunnen ferrietkernen ook nog helpen, deze moet je dan op de ingangsspanning van de ballast plaatsen. Een relais kan volgens mij weinig helpen daar het hoogfrequent storingsignaal via de 12volt door je hele auto heen knalt. De link naar een ruitenwissermotor die 2 x stuk gaat kan ik totaal niet plaatsen, maar wederom, een schema zou uitkomst bieden. Ik (denk) dat een ruitenwissermotor heden ten dage gewoon ook nog steeds een elektromotor met meerdere wikkelingen voor verschillende snelheden is, en een contactje om de wisser altijd in ruststand terug te kunnen zetten ? Zijn er eigenlijke uitgebreide elektrische schema's beschikbaar van een V50 ?
Geplaatst: 13.02.2010 - 12:52
door diesel01
Ik heb dezelfde set als hierboven besproken en het werkt feilloos, geen storingen werkt gewoon goed.
En ook heel belangrijk geen geknipper van tegenliggers.
Geplaatst: 20.02.2010 - 09:27
door sequence
Is de Pilot set gewoon plug and play zeg maar, dus geen aparte draden voor de plus maar gewoon op de lampstekker?
Geplaatst: 20.02.2010 - 12:20
door Schuurmanneke
Maar ff concreet, want op internet vind je van alles over xenon, maar Volvo is en blijft problemen!
Welke Pilot Set? Waar te koop? Wat kost het ongeveer?
Het liefst laat ik het inbouwen, om problemen te voorkomen, je weet maar nooit natuurlijk!!
Geplaatst: 20.02.2010 - 13:45
door kawaman
@schuurmanneke: Al jouw vragen zijn hierboven al beantwoord, maar hier komen ze nog een keer.
Pilot Proline Duo.
Dealers zie website.
Kost rond de 200 euro.
Met een klein beetje handigheid is dit zeer goed te doen:
Gat boren in het deksel waar de draden doorheen gevoerd worden.
Draden op de bestaande lampkonnektor aansluiten(let op plus en min).
Ballast en snoeren wegwerken.
Da's alles
Verder is alles plug en play.
Echt niet moeilijk, uurtje werk!
Geplaatst: 20.02.2010 - 15:01
door Delta
Zal er ook eens een berichtje aan wagen.
Zit ook wel 'ns te dubben over xenon en als ik dit topic doorneem neemt dit alleen maar toe. Ik heb echter het zelfde als schuurmanneke de durf en handigheid ontbreekt me gewoon om hieraan te beginnen.
Ik ben altijd al blij als de wagen zonder problemen functioneerd, als ie stuk is gaat hij naar de garage, dus zelf inbouwen tja.........
Geplaatst: 20.02.2010 - 16:25
door Schuurmanneke
nouja, ik heb zelf wel de elektrotechnische handigheid.... maar weerstanden etc. heb je nou eenmaal niet 100% in de hand. En helaas is dat hetgene waar het CANbus systeem zo gevoelig mee is.
Ik werk zelf met high tech machines met heel veel elektronica en het is verbazingwekkend hoeveel storingen er met kleine aanpassingen ontstaan.
de auto moet uiteraard wel goed blijven lopen, dus geen extra gezeur krijgen met wat mooier licht.
Geplaatst: 20.02.2010 - 16:40
door kawaman
Ik heb altijd dezelfde twijfels gehad, mijn vrouw rijdt ook in de auto en die word panisch als er een melding komt of wat dan ook.
Dus het moest goed en degelijk, dus niet met weerstanden en relais, gewoon Plug and Play.
Ook de berichten over rare storingen en dergelijke heb ik gelezen, maar heb naar aanleiding van de zeer positieve berichten van Maurits toch de stap genomen.
En zowel bij Maurits en als bij mij ging het perfect.
Ik geef uiteraard geen garantie dat het bij jullie ook zo gaat, maar de kans dat het gaat lukken is groot.
Vragen staat vrij, leef je uit.

Geplaatst: 20.02.2010 - 19:23
door Delta
Erik,
Nou bij deze dan, is het mogelijk om een paar goede plaatjes te maken van de xenon ombouw, zeker de dingen die jij echt als belangrijk beschouwd om goed te monteren.
Tenslotte krijg je tijdens inbouw de meeste ervaring en ik zou je tips erg goed kunnen gebruiken.
Is de handleiding die meegeleverd wordt een beetje begrijpbaar of kan ik die ergens anders vinden (ik zal ook even kijken op mauritz zijn topic).
Pieter
Geplaatst: 22.02.2010 - 11:05
door diesel01
Pilot Proline 5000 kelvin in gebouwd door een elektro specialist + 2 jaar garantie op zowel de set als de lampen voor €320.
Het resultaat is verbluffend, geen reactie's van tegenliggers en onze volgende auto zal het fabrieks af hebben.
Edit bedrag bestaat uit de set+extra kabels voor de weerstanden en inbouw.
Geplaatst: 22.02.2010 - 17:00
door MauritsvdT
Voor die € 320,- heb ik twee setje Pilot ProlLine, garantie is hetzelfde.
@ Delta: de 7e reactie (mijn 3e)
hier laat een beschrijving zien van de inbouw.
Werkt echt heel erg simpel, daar hoef je geen techneut voor te zijn.
Geplaatst: 22.02.2010 - 17:19
door diesel01
MauritsvdT schreef:Voor die € 320,- heb ik twee setje Pilot ProlLine, garantie is hetzelfde.
@ Delta: de 7e reactie (mijn 3e)
hier laat een beschrijving zien van de inbouw.
Werkt echt heel erg simpel, daar hoef je geen techneut voor te zijn.
Ik haakte alleen even in omdat schuurmanneke schreef dat hij eea het liefst
liet inbouwen.
Dat jij voor dat geld 2 setjes koopt, tja een vrije handel. Voor diegene die het zelf doen de starters generen een beetje stroom dus pas op.
Wat voor de één simpel is, lijkt voor de ander hogere wiskunde.
Geplaatst: 22.02.2010 - 18:49
door supafly1975
Ik denk uit de reacties die er komen, dat het vele malen te maken heeft met de storingen die de inbouwsets creeeren, en de gevoeligheid van de elektronica in de wagen. Of dat nu een volvo is of een ander merk, doet er niet toe...
Bij het ontsteken van de lampen, heb je te maken met transformatoren en hoogspanningsspoelen, die makkelijk via elektronica bepaalde storingen op de gelijkspanning van de wagen kunnen steken.
Het is misschien eens de moeite waard om een powercap op de aansluitpunten van de xenon te zetten. (zo'n blinkende buis die je ziet bij de dbdrag-installaties). Deze condensatoren kunnen eventuele spanningspieken en spanningsvariaties opvangen. Mogelijks wordt hierdoor de elektronica van de wagen niet verstoord?
Geplaatst: 23.05.2013 - 23:58
door TheSaint77
supafly1975 schreef:Ik denk uit de reacties die er komen, dat het vele malen te maken heeft met de storingen die de inbouwsets creeeren, en de gevoeligheid van de elektronica in de wagen. Of dat nu een volvo is of een ander merk, doet er niet toe...
Bij het ontsteken van de lampen, heb je te maken met transformatoren en hoogspanningsspoelen, die makkelijk via elektronica bepaalde storingen op de gelijkspanning van de wagen kunnen steken.
Het is misschien eens de moeite waard om een powercap op de aansluitpunten van de xenon te zetten. (zo'n blinkende buis die je ziet bij de dbdrag-installaties). Deze condensatoren kunnen eventuele spanningspieken en spanningsvariaties opvangen. Mogelijks wordt hierdoor de elektronica van de wagen niet verstoord?
Ja heb ik ook aan gedacht. Maar zijn die qua formaat ook niet te groot?