Xenon ingebouwd.

Geleverd vanaf 2003
gerakroo
1st Gear member
Contacteer:

Vandaag Xenon ingebouwd, op zich niet zo'n grote klus. Net even een stukje in het donker gereden, het verschil is behoorlijk! Kleur is 6000K. Nou de mistlampen nog...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
If more people drove Volvos - there'd be more people !

Daily drive: 2005 V50 2.4 Sapphire metallic, High Performance Audio, 17 inch Sculptor, private glass
Weekend drive: Porsche 912 1967 Ivory white
Volvo P122 S 1969 Sold
360Degreez
5th Gear member

Nice!!! Goed gelukt zie ik!! Doe ook even een foto in schemering!

Korte samenvatting wat, en hoe je het ingebouwd hebt?

Broertje van mijn Volvo ;-) 44-PV-PD
Hjalmar
6th Gear member

Ziet er goed uit!
Hjalmar
sequence
5th Gear member

Dat wou ik nou ook...maar na een paar dagen sloeg de ruitenwissermotor op hol na het starten van de lampen...

Welk merk heb je gekocht?
V40 T2 Nordic+
remmm
5th Gear member

Kijk niet lullen maar gelijk poetsen :)
kawaman
5th Gear member

Jongens kijk ook even bij de "projecten" en dan die van MauritsvdT, daar wordt al het één en ander uitgelegd over welke Xenonset werkt.
Ook de mistlampen komen daar aan bod.
Erik

S60 T5 R-design
Sander_S40
2nd Gear member

Ziet er goed uit! Ik heb mijn xenon ook vrij gemakkelijk werkend gekregen overigens. Rij nu bijna een jaar rond met aftermarket xenon en geen problemen gehad. Staat een fotoverslag van bij "Handleidingen", voor geinteresseerden.
Volvo 440 1.9TD, rood, bj '95
Volvo S40 2.0D Kinetic, Saphire black, MY05, High Performance Audio.
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

@ Kawaman: ik wilde na het lezen van het eerste bericht hetzelfde gaan tikken.
;)

Inderdaad simpel klusje en staat stukken beter, lichtopbrengst is ook vele malen hoger.
De mistlampen moeten dan inderdaad ook vervangen worden, is anders geen gezicht.
Die moet ik ook nog aanpassen (units zijn ondertussen al wel zwart).
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
kawaman
5th Gear member

Units eindelijk zwart en ziet er beter uit of niet dan?
En je mistlampen xenonlook of toch echt?
Xenonlook ben ik tevreden over, mooi wit licht voor €14,95.
Nu de wegen weer droog zijn en de sneeuw weg is kan ik pas echt het grote verschil tussen Xenon-dimlicht en halogeen zien.
Voor iedereen aan te raden(mits je projectie lampen hebt!)
Erik

S60 T5 R-design
gerakroo
1st Gear member
Contacteer:

Bij deze een foto in het schemerdonker, en een foto waar op de weerstanden te zien zijn. Het canbus kabelsetje zit een hele fabriek aan met een relais etc, maar zoals ik al vermoedde lijkt het relais (voorlopig ?) overbodig. Ik heb de weerstanden gewoon parallel over de voeding gezet, en deze aan de voorzijde links en rechts vastgezet met een boutje aan het metalen plaatwerk aan de voorzijde. Aan de koplamp zijde heb ik ook tussen de weerstand een stekkerverbinding geplaatst. Mocht ik de koplamp los willen nemen hoef ik verder niks te demonteren. De beugels voor de ballastunits heb ik aan de binnenzijde vastgezet met kit, dus als het ware in de ruimte boven de wielbak en binnenzijde spatbord. Het hele setje kostte me 129 euro, het merk is me niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed een klein fabriekje in een heel ver land, wat vol trots op het aluminium koffertje meld dat er Philips onderdelen, en "Philips technologie" gebruikt wordt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Daily drive: 2005 V50 2.4 Sapphire metallic, High Performance Audio, 17 inch Sculptor, private glass
Volvo P122 S 1969 Sold
Sander_S40
2nd Gear member

Zit de weerstand niet wat dicht bij de leidingen van de koelvloeistof? Die dingen worden bloedheet.
Volvo 440 1.9TD, rood, bj '95
Volvo S40 2.0D Kinetic, Saphire black, MY05, High Performance Audio.
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Sander_S40 schreef:Zit de weerstand niet wat dicht bij de leidingen van de koelvloeistof? Die dingen worden bloedheet.
Dat idee kreeg ik ook bij het plaatsen en wegwerken van mijn kabels.
Ik heb ze redelijk op dezelfde plek zitten, maar dan vastgezet op de metalen delen die er vlak naast lopen zodat er tenminste nog wat ruimte overblijft tussen de bestaande kabels en leidingen.
Aan de bestuurderszijde is het iets makkelijker, die kan je gewoon naar boven leiden en 'verstoppen' onder de horizontale lijn van het zijpaneel.

Klinkt misschien onduidelijk, maar ik ga op dit moment echt niet meer naar buiten om er een foto van te maken (geen garage hè !).
Morgen misschien nog wel wat foto's maken van waar de kabels bij mij lopen.
De ballasten heb ik met een boutje-moertje op de metalen strip die boven de koplampunit zit vastgezet; ff gaatje boren (daarna wel insmeren natuurlijk ;) ) en weg zijn ze, zonder problemen.

P.S. misschien het formaat van je foto één tandje kleiner, ze zijn net iets te groot voor een normaal scherm denk ik.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
sequence
5th Gear member

Die weerstand vind ik nu juist een slechte oplossing, 120W verbranden om de boordcomputer voor de gek te houden. Daarom had ik een Canbus set gekocht met virtuele weerstanden erin, die dus niet warm worden. Helaas heb ik veel problemen met die set gehad, die notabene ook met name voor de V50 geschikt zou zijn. Heeft me twee ruitenwissermotoren en een rekening van de dealer gekost.....

En ja, xenon geeft een super mooie lichtopbrengst.
V40 T2 Nordic+
gerakroo
1st Gear member
Contacteer:

Ik zie niet in wat er mis is met 120w verstoken hoor, een 2.4 5 cilinder benzine motor is op zich ook niet een rendementswonder en 120watt stelt in dat opzicht niks voor hoor. Ik zit zelf in de elektrotechniek en daar wordt heel vaak vermogen weggestookt met weerstanden. M'n interieurverlichting is led, en het een heft het ander dus weer op ! :) Die kabelset met dat relais erin begrijp ik ook niet helemaal overigens. Het relais wordt aangestuurd door een 1 koplamp, die vervolgens bij inschakelen de weerstanden parallel over de voeding zet ? Ik heb die weerstand gewoon direct over de voeding gezet (dus constant) en nog geen probleem gehad. Wat is er met die ruitenwisser motoren precies gebeurt dan ?

Volvo P122 S 1969 Sold
kawaman
5th Gear member

@sequence Welke set heb jij geprobeerd, Ikzelf heb op advies van Maurits de Pilot Pro Duo aangeschaft en bij ons beiden werkt het probleemloos.(is ook een canbus-proof set)

@Gerakroo Je laat dan zeker ter compensatie de hele dag je interieur verlichting ook branden :wink:
Erik

S60 T5 R-design
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Contacteer:

Ik zeg: luchtbuks er op...
asociaal en verblindend...
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Christopher
3rd Gear member

Ach jah, en zo blijven er altijd mensen die anders willen zijn om het anders zijn. Dat blijft ook behelpen.

Er zijn genoeg auto's waar het inderdaad verblindend is, maar daar vallen mijn inziens de V50/S40 niet onder.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Ik heb zelfs meer last van af-fabriek auto's met Xenon, die verblinden af en toe pas flink !!
En daar zit zelfs automatische hoogteregeling op.
Asociaal zijn dan dus alle autofabrikanten, want elk merk heeft het.
Aftermarket is echt niet meer verblindend, gewoon goed afstellen.

Die lijpe figuren die 's avonds met groot licht rijden en pas uit doen nadat je ze een seintje moet geven, dat is pas asociaal!
Onder normale weersomstandigheden en goede (normale) verlichting heb je dat grootlicht niet eens nodig.
diesel01
Geartronic member

MauritsvdT schreef:Ik heb zelfs meer last van af-fabriek auto's met Xenon, die verblinden af en toe pas flink !!
En daar zit zelfs automatische hoogteregeling op.
Asociaal zijn dan dus alle autofabrikanten, want elk merk heeft het.
Aftermarket is echt niet meer verblindend, gewoon goed afstellen.

Die lijpe figuren die 's avonds met groot licht rijden en pas uit doen nadat je ze een seintje moet geven, dat is pas asociaal!
Onder normale weersomstandigheden en goede (normale) verlichting heb je dat grootlicht niet eens nodig.
Dat grootlicht heeft mij toch mooi gered van een verloren bankstel.
De oudere meneer die 100m verder stilstond met een nieuwe Vitara heeft hem er wel voor gehad en die kon wel janken, de dader btw lag op het kerkhof.
Bij mijn ouders liggen s'nachts de reeén in de tuin te slapen dus ook die zijn gewoon bij de weg.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

T's eigenlijk ook meer de combinatie van beide waar ik me aan erger.
Ik rij dagelijks door de polder voor woon/werk kilometers en ik kom ook dagelijk seen heel aantal auto's tegen die er ook dagelijks rijden.
Dan weet je ondertussen wel hoe de weg verloopt, maar toch moeten ze dat grootlicht aan doen en pas uitdoen wanneer je ze (vaak meerdere malen) daar aan herinnert.

Maar als ik op zo'n rechte polderweg rijdt kan ik met mijn dimlicht toch een aardig stukje verderop kijken, vuilbakken die alvast neergezet zijn bijvoorbeeld zie ik toch al staan van een respectabele afstand.

Ik zeg ook niet dat grootlicht overbodig is, maar in de hoedanigheid hoe het gebruikt wordt door sommige weggebruikers ......
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”