Remschijven

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
sjors86
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06

@ Bart Giesen
Ik heb deze upgrade gedaan omdat ik wel eens een rondje circuit doe in deze bolide. De eerste 2 rondjes ooit op circuit met standaard remschijven (286 - 15") gedaan en dat was behoorlijk gevaarlijk. Na bocht nr.6 waren de remmen compleet gefade en na nader onderzoek op mijn rembokken, die waren gescheurd in het midden .. dus .. dan maar dit :D

@ Johan S60
Ik had alleen een foto van de EBC schijf achter vandaar dat voor er niet bij staat. Ziet er hetzelfde uit iig :)

@ Johan S60
De rembrackets van 286 naar 305 mm of 15" naar 16" net hoe je het wilt zien kan je bij de dealer bestellen ong 40-45e de stuk incl. btw.
Helaas! zijn het ruilonderdelen dus als je ombouwt naar 16" ben je je 15" rembrackets (zadels) kwijt.

@sbv
320 mm is natuurlijk helemaal briljant! Maar, wat je zelf al aangeeft dan moet je ook andere klauwen hebben en in mijn geval ook andere velgen :( Niet genoeg zakgeld voor die grap :roll:

@ Rest
Idd 15" velgen gaat zeker niet passen met de grotere remmen. Ik heb de 16" mimas velgen en daar past het hele zaakje maar net in.
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|


S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

sjors86 schreef:@ Bart Giesen
Ik heb deze upgrade gedaan omdat ik wel eens een rondje circuit doe in deze bolide. De eerste 2 rondjes ooit op circuit met standaard remschijven (286 - 15") gedaan en dat was behoorlijk gevaarlijk. Na bocht nr.6 waren de remmen compleet gefade en na nader onderzoek op mijn rembokken, die waren gescheurd in het midden .. dus .. dan maar dit :D

@ Johan S60
Ik had alleen een foto van de EBC schijf achter vandaar dat voor er niet bij staat. Ziet er hetzelfde uit iig :)

@ Johan S60
De rembrackets van 286 naar 305 mm of 15" naar 16" net hoe je het wilt zien kan je bij de dealer bestellen ong 40-45e de stuk incl. btw.
Helaas! zijn het ruilonderdelen dus als je ombouwt naar 16" ben je je 15" rembrackets (zadels) kwijt.

@ Rest
Idd 15" velgen gaat zeker niet passen met de grotere remmen. Ik heb de 16" mimas velgen en daar past het hele zaakje al bijna niet in.
Oke, wel apart dat ze hier een ruilsysteem voor hebben want ik denk niet dat er veel 16" zadels ingeleverd worden.

Hoe zit het eigenlijk met de rem kracht verdeling voor/ achter, want mechanisch is deze nu wel (iets) veranderd of wordt dit electronisch bijgeregeld of heb je hier soms weer nieuwe software voor nodig?

Wel mooi spul, maar nog best prijzig die schijven
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
sjors86
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06

Vraag me niet precies hoe het zit, maar je hebt een remkrachtverdeler die automatisch je remkracht voor/acher aanpast aan de remkracht beschikbaar (zonder natuurlijk de achterwielen te blokkeren oid) en of dat nu alleen voor/achter is of elk wiel apart geen idee.
Iemand die hier meer kaas van gegeten heeft?

En idd de schijven zijn veel duurder dan origineel spul ... dit feest was ongeveer 700 euro voor 4 discs en 4 brakepads. Maargoed het blijft wel remmen op 't circuit :D
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|


S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Zeker, ik had laatst ook een sportief ritje, en mijn remmen gaven de geest, de blokken (Mintex; de naam zegt het al) stonden echt te roken.

Nu weer terug bij textar, nu geen problemen meer :razz:
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
sjors86
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06

Geweldig als er dan iemand naast je staat als je in een volvo parkeert met rokende remmen :D

Hier nog een pica van het hele zaakje eronder
Afbeelding
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|


S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
Gebruikersavatar
sjors86
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06

Al zie je het niet echt heel goed :(
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|


S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

ja was wel ff schrikken (in 1 keer bijna helemaal geen remmen meer) maar verder niets gebeurd.

Ziet er top uit, mooie velgen ook =D>
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Waarom ga je met deze S60 het circuit op?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

945i schreef:Waarom ga je met deze S60 het circuit op?
Dat vroeg ik mij ook af, gezien het vermogen is remvertraging niet het enige wat je tekort komt.
Niet lullig bedoeld maar ik zou circuitambitie's eerder verwachten bij de geblazen/R versie op strak 18"LM.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20781
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ach ik heb dan toevallig de 163 pk uitvoering maar ik heb met mijn vorige exemplaar eens mogen spelen op het politie-oefencircuit. Het is toch wel eens leuk om je auto ongestraft op zijn donder te kunnen geven. En dan komt het wel op remvermogen aan. Ook met den 130 pk of 163 pk uitvoering.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ja, een keer is leuk (heb ook weleens met een Mercedes 240td op Zandvoort gereden), maar niet regelmatig en op scherp. Je sloopt je auto er namelijk gruwelijk mee.. En niet alleen de remmen...

Voor het geld van de aanpassingen kan je beter een BMW E30 kopen, heb je nog veel meer lol op het circuit. :razz:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

945i schreef:Ja, een keer is leuk (heb ook weleens met een Mercedes 240td op Zandvoort gereden), maar niet regelmatig en op scherp. Je sloopt je auto er namelijk gruwelijk mee.. En niet alleen de remmen...

Voor het geld van de aanpassingen kan je beter een BMW E30 kopen, heb je nog veel meer lol op het circuit. :razz:
Mee eens :P
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
sjors86
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06

diesel01 schreef:
945i schreef:Waarom ga je met deze S60 het circuit op?
Dat vroeg ik mij ook af, gezien het vermogen is remvertraging niet het enige wat je tekort komt.
Niet lullig bedoeld maar ik zou circuitambitie's eerder verwachten bij de geblazen/R versie op strak 18"LM.
@ 945i
Waarom rijd ik met deze wagen circuit?
Omdat 't op de fiets best wel langzaam gaat :D
Maar zonder ongein, dit is mijn enige auto dus vandaar. Af en toe een rondje circuit als ik er zin in heb en zoals V480-S60 ook al zegt, tis gewoon leuk op zijn tijd.

Omtrent de slijtage, zo uit t hoofd weet ik dat de turbo dikkere draagarmen heeft (die ik binnenkort zowiezo ga vervangen/upgraden). Wat zou ik precies meer stuk maken aan mijn wagen dan dat ik een turbo over de track zou jagen ? Remmen heb ik dus, draagarmen komen tzt. De motor hoeft ook minder te verdragen dan bij een turbo, zeker de 140pk want die is bovenin zijn toerental afgeknepen. Stabi-stangen voor zijn reeds overleden met mijn KM stand maar bij turbo's precies hetzelfde.

@ Diesel01
Idd de 16" mimas is niet chill voor op het circuit. 17" of 18" is beter, maar dat komt er aan :) (pegasus)
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|


S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
Gebruikersavatar
steven460
5th Gear member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
Locatie: Almelo
Contacteer:

@ Sjors.

Houdt em heel, ga niet lopen tunen aan de N.A. motor en spaar door voor een T5.
Daar kun je heerlijk mee gillen op het circuit.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Gebruikersavatar
sjors86
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06

De T5 danwel R komt er ook wel, maar ik wil mijn dood nog even uitstellen ;)

Mijn huisgenoten hebben namelijk S60 2.4T en een C70 T5 allebei gechipt. Ik ben expres met een 140 pk begonnen om die reden. Eerst 140pk op orde hebben op een circuit, daarna meer vermogen .. niet andersom oid
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|


S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

sbv schreef:Zelf heb ik de upgrade van 286 naar 320 mm gedaan. Klauwen, brackets en schijven van een latere V70 T5 erop gezet. Moet zeggen dat het nu wel lekker remt. Voorheen steeds het idee dat er te weinig vertraging was
Zelf gedaan? [-( ::lol:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Ja dankzij je mooie boor zitten ze er nu wel op. Alle credits naar Marcel

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
MB76
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 30.08.2010 - 21:42

Zit ook te kijken naar een upgrade van mijn remmen aan de voorzijde. Heb het volgende gevonden aan remschijven:
Sportline Volvo (R17012S) rond Eur. 165,- per set
ATE Powerdiscs (Ook rond Eur. 165,- per set)

Kent iemand bovengenoemde schijven? Zijn ze vergelijkbaar met EBC sportschijven?
Vind voorkomen van kromtrekken wel belangrijk, rij in een automaat.
Volvo S60 2.4 170Pk 2002
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Gewoon de originele schijven en blokken monteren. Deze gaan simpelweg het langste mee en trekken niet krom. Een beter rem resultaat kun je bereiken met andere blokken, al kan dat weer trillingen en of kromme schijven in de hand werken. Zelf zou ik het bij origineel houden. Mijn auto rijd al 220.000 km met dezelfde schijven rondom en er trilt nog helemaal niets. Zelf op de Duitse autobaan met 200 behoorlijk op de rem wordt protestloos uitgevoerd.
Ook die powerdisks schijnen niet foutloos te zijn.

Om bij een automaat kromtrekken te voorkomen gewoon de voet van de rem bij het stoplicht.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Wat is een makkelijke, goedkope én correcte manier om de dikte van je schijven te meten?
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”