Kort vraagje:
weet iemand wat een S60 uit 2000 standaard aan remschijven heeft?
is dat 286x26 of 305x28?
Ben namelijk benieuwd of de 305x28 in mijn 16" mimas velgen passen en als ik 286x26 heb of ik er zomaar 305x28 op kan zetten?
Iemand ervaring mee?
Bvd Jasper
Remschijven
- sjors86
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
Ik neem aan dat je 140 Pk heb? Dan hebbie standaard 286x26.
Neem je 305x28, moet je volgens mij ook de klauw vervangen. en tevens naar 17"....maar dat laatste weet ik niet zeker.
Neem je 305x28, moet je volgens mij ook de klauw vervangen. en tevens naar 17"....maar dat laatste weet ik niet zeker.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Moet kunnen met 16"
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De brackets (remzadels) vervangen is voldoende. De klauwen zijn hetzelfde. 140 pk heeft inderdaad 286 mm.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- sjors86
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06
Ok, dank allen 

S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
- sjors86
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06
Na enige tijd een update over de "rem-upgrade":
edraket heeft inderdaad gelijk, met alleen andere brackets ben je opweg.
Hier een verslag hoe de upgrade van 286 mm naar 305 mm remmen in zijn werk gaat. Of kijk hoe je een remschijf loshaalt/verwisselt.
1. Wiel loshalen...
2. Rembracket (/remzadel) van auto demonteren.
Nu komt de gehele remklauw+bracket van de schijf af. Dit kan wat kracht kosten (vooral bij oude remschijven) en je kan proberen je remzuiger in te drukken, dit doe je door kracht te zetten op je remblok (aan de zijkant). Hierdoor krijgen de 2 remblokken wat meer ruimte tov elkaar en haal je makkelijker de remklauw los.
Als de remklauw los is komt ook de stuuruitslag-begrenzer mee los, die kan je opzij leggen, maar niet vergeten bij de (her)montage.
Zorg dat je de remklauw ergens op kan leggen als je 'm los hebt. De remklauw mag namelijk niet los aan de rubber remslang hangen.

3. Remblokken verwijderen.
Haal de veer waarmee 1 vd 2 remmenblokken vast zit los. Trek hierna het andere remblok uit de remzuiger (voorzichtig!! je kan voor de zekerheid eerst de zuiger verder naar binnen drukken)
4. Rembracket (/remzadel) van de remklauw demonteren.
Vervolgens haal je de 2 bouten waarmee de remklauw op de bracket zit los, op de foto zie je waar deze 2 zitten.

5. Remschijf verwijderen
Er zit nu nog 1 bout die de remschijf op zijn plaats houd. Draai deze los en haal de remschijf los. Ook dit kan wat kracht kosten. Op de foto ze je het boutje zitten.

Zet nu alles in omgekeerde volgorde weer in elkaar met de nieuwe remschijven.
Hieronder nog een foto met de onderdelen die je wisselt en een met de schijven die ik er uiteindelijk heb onder gezet (EBC discs + yellow stuff brakepads).



Hoop dat het een beetje duidelijk is
Gr
ps. stuur gerust een PM als het niet duidelijk is of als je meer info wil.
edraket heeft inderdaad gelijk, met alleen andere brackets ben je opweg.
Hier een verslag hoe de upgrade van 286 mm naar 305 mm remmen in zijn werk gaat. Of kijk hoe je een remschijf loshaalt/verwisselt.
1. Wiel loshalen...
2. Rembracket (/remzadel) van auto demonteren.
Nu komt de gehele remklauw+bracket van de schijf af. Dit kan wat kracht kosten (vooral bij oude remschijven) en je kan proberen je remzuiger in te drukken, dit doe je door kracht te zetten op je remblok (aan de zijkant). Hierdoor krijgen de 2 remblokken wat meer ruimte tov elkaar en haal je makkelijker de remklauw los.
Als de remklauw los is komt ook de stuuruitslag-begrenzer mee los, die kan je opzij leggen, maar niet vergeten bij de (her)montage.
Zorg dat je de remklauw ergens op kan leggen als je 'm los hebt. De remklauw mag namelijk niet los aan de rubber remslang hangen.

3. Remblokken verwijderen.
Haal de veer waarmee 1 vd 2 remmenblokken vast zit los. Trek hierna het andere remblok uit de remzuiger (voorzichtig!! je kan voor de zekerheid eerst de zuiger verder naar binnen drukken)
4. Rembracket (/remzadel) van de remklauw demonteren.
Vervolgens haal je de 2 bouten waarmee de remklauw op de bracket zit los, op de foto zie je waar deze 2 zitten.

5. Remschijf verwijderen
Er zit nu nog 1 bout die de remschijf op zijn plaats houd. Draai deze los en haal de remschijf los. Ook dit kan wat kracht kosten. Op de foto ze je het boutje zitten.

Zet nu alles in omgekeerde volgorde weer in elkaar met de nieuwe remschijven.
Hieronder nog een foto met de onderdelen die je wisselt en een met de schijven die ik er uiteindelijk heb onder gezet (EBC discs + yellow stuff brakepads).



Hoop dat het een beetje duidelijk is

Gr
ps. stuur gerust een PM als het niet duidelijk is of als je meer info wil.
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Wat was de reden hiertoe
?

- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Een grotere remschijf geeft een beter remwerking. Denk dat je het in die richting zult moeten zoeken...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Dat snap ik. Maar waarom een ander merk dan de orginele Volvo.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Omdat dat een nog veel betere remwerking geeft. Deze schijven en blokken zijn ook duurder dan stock en de blokken geven flink meer remstof. Remmen echter zoveel harder dat dit zeker de moeite waard is voor degenen die nog wel eens een klein rondje circuit oid doen. Minder fading, betere initiële " bite" en bij warme remmen echt een heel stuk beter dan de fabrieksremmerij.
Verder heeft de grotere diameter alleen al een behoorlijk positief effect. Safety first zeg maar
Verder heeft de grotere diameter alleen al een behoorlijk positief effect. Safety first zeg maar
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
286 naar 305mm, je ziet t verschil terug in de extra ventilatie waar het frictievlak op de naaf aansluit. Foto onderaan van de nieuwe schijf is van de achterwielen die ook direct voorzien zijn van dezelfde combo.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Zijn rondom nieuw, EBC schijven met EBC yellowstuff blokken. Die ombouw aan de voorkant was meer een how-to voor die bracket om de grotere schijven kwijt te kunnen. Eerst kijken of het werkt, en toen het bleek te kunnen alles omgebouwd naar die EBC spullen. 

S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Zelf heb ik de upgrade van 286 naar 320 mm gedaan. Klauwen, brackets en schijven van een latere V70 T5 erop gezet. Moet zeggen dat het nu wel lekker remt. Voorheen steeds het idee dat er te weinig vertraging was
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik zat ook na te denken over een up-grade, houdt voor mij ook in dat er een nieuwe set winterbanden moet komen dus toch maar even niet.Johan s60 schreef:Hou er wel rekening mee dat 15" niet meer gaat passen, dit ivm eventuele 15" winterbanden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]