Pagina 2 van 3

Geplaatst: 02.09.2010 - 13:50
door sjors86
@ Bart Giesen
Ik heb deze upgrade gedaan omdat ik wel eens een rondje circuit doe in deze bolide. De eerste 2 rondjes ooit op circuit met standaard remschijven (286 - 15") gedaan en dat was behoorlijk gevaarlijk. Na bocht nr.6 waren de remmen compleet gefade en na nader onderzoek op mijn rembokken, die waren gescheurd in het midden .. dus .. dan maar dit :D

@ Johan S60
Ik had alleen een foto van de EBC schijf achter vandaar dat voor er niet bij staat. Ziet er hetzelfde uit iig :)

@ Johan S60
De rembrackets van 286 naar 305 mm of 15" naar 16" net hoe je het wilt zien kan je bij de dealer bestellen ong 40-45e de stuk incl. btw.
Helaas! zijn het ruilonderdelen dus als je ombouwt naar 16" ben je je 15" rembrackets (zadels) kwijt.

@sbv
320 mm is natuurlijk helemaal briljant! Maar, wat je zelf al aangeeft dan moet je ook andere klauwen hebben en in mijn geval ook andere velgen :( Niet genoeg zakgeld voor die grap :roll:

@ Rest
Idd 15" velgen gaat zeker niet passen met de grotere remmen. Ik heb de 16" mimas velgen en daar past het hele zaakje maar net in.

Geplaatst: 02.09.2010 - 14:01
door Johan s60
sjors86 schreef:@ Bart Giesen
Ik heb deze upgrade gedaan omdat ik wel eens een rondje circuit doe in deze bolide. De eerste 2 rondjes ooit op circuit met standaard remschijven (286 - 15") gedaan en dat was behoorlijk gevaarlijk. Na bocht nr.6 waren de remmen compleet gefade en na nader onderzoek op mijn rembokken, die waren gescheurd in het midden .. dus .. dan maar dit :D

@ Johan S60
Ik had alleen een foto van de EBC schijf achter vandaar dat voor er niet bij staat. Ziet er hetzelfde uit iig :)

@ Johan S60
De rembrackets van 286 naar 305 mm of 15" naar 16" net hoe je het wilt zien kan je bij de dealer bestellen ong 40-45e de stuk incl. btw.
Helaas! zijn het ruilonderdelen dus als je ombouwt naar 16" ben je je 15" rembrackets (zadels) kwijt.

@ Rest
Idd 15" velgen gaat zeker niet passen met de grotere remmen. Ik heb de 16" mimas velgen en daar past het hele zaakje al bijna niet in.
Oke, wel apart dat ze hier een ruilsysteem voor hebben want ik denk niet dat er veel 16" zadels ingeleverd worden.

Hoe zit het eigenlijk met de rem kracht verdeling voor/ achter, want mechanisch is deze nu wel (iets) veranderd of wordt dit electronisch bijgeregeld of heb je hier soms weer nieuwe software voor nodig?

Wel mooi spul, maar nog best prijzig die schijven

Geplaatst: 02.09.2010 - 14:12
door sjors86
Vraag me niet precies hoe het zit, maar je hebt een remkrachtverdeler die automatisch je remkracht voor/acher aanpast aan de remkracht beschikbaar (zonder natuurlijk de achterwielen te blokkeren oid) en of dat nu alleen voor/achter is of elk wiel apart geen idee.
Iemand die hier meer kaas van gegeten heeft?

En idd de schijven zijn veel duurder dan origineel spul ... dit feest was ongeveer 700 euro voor 4 discs en 4 brakepads. Maargoed het blijft wel remmen op 't circuit :D

Geplaatst: 02.09.2010 - 14:18
door Johan s60
Zeker, ik had laatst ook een sportief ritje, en mijn remmen gaven de geest, de blokken (Mintex; de naam zegt het al) stonden echt te roken.

Nu weer terug bij textar, nu geen problemen meer :razz:

Geplaatst: 02.09.2010 - 14:44
door sjors86
Geweldig als er dan iemand naast je staat als je in een volvo parkeert met rokende remmen :D

Hier nog een pica van het hele zaakje eronder
Afbeelding

Geplaatst: 02.09.2010 - 14:45
door sjors86
Al zie je het niet echt heel goed :(

Geplaatst: 02.09.2010 - 16:04
door Johan s60
ja was wel ff schrikken (in 1 keer bijna helemaal geen remmen meer) maar verder niets gebeurd.

Ziet er top uit, mooie velgen ook =D>

Geplaatst: 02.09.2010 - 21:32
door 945i
Waarom ga je met deze S60 het circuit op?

Geplaatst: 03.09.2010 - 09:54
door diesel01
945i schreef:Waarom ga je met deze S60 het circuit op?
Dat vroeg ik mij ook af, gezien het vermogen is remvertraging niet het enige wat je tekort komt.
Niet lullig bedoeld maar ik zou circuitambitie's eerder verwachten bij de geblazen/R versie op strak 18"LM.

Geplaatst: 03.09.2010 - 10:38
door V480-S60
Ach ik heb dan toevallig de 163 pk uitvoering maar ik heb met mijn vorige exemplaar eens mogen spelen op het politie-oefencircuit. Het is toch wel eens leuk om je auto ongestraft op zijn donder te kunnen geven. En dan komt het wel op remvermogen aan. Ook met den 130 pk of 163 pk uitvoering.

Geplaatst: 03.09.2010 - 11:03
door 945i
Ja, een keer is leuk (heb ook weleens met een Mercedes 240td op Zandvoort gereden), maar niet regelmatig en op scherp. Je sloopt je auto er namelijk gruwelijk mee.. En niet alleen de remmen...

Voor het geld van de aanpassingen kan je beter een BMW E30 kopen, heb je nog veel meer lol op het circuit. :razz:

Geplaatst: 03.09.2010 - 16:10
door Johan s60
945i schreef:Ja, een keer is leuk (heb ook weleens met een Mercedes 240td op Zandvoort gereden), maar niet regelmatig en op scherp. Je sloopt je auto er namelijk gruwelijk mee.. En niet alleen de remmen...

Voor het geld van de aanpassingen kan je beter een BMW E30 kopen, heb je nog veel meer lol op het circuit. :razz:
Mee eens :P

Geplaatst: 03.09.2010 - 19:12
door sjors86
diesel01 schreef:
945i schreef:Waarom ga je met deze S60 het circuit op?
Dat vroeg ik mij ook af, gezien het vermogen is remvertraging niet het enige wat je tekort komt.
Niet lullig bedoeld maar ik zou circuitambitie's eerder verwachten bij de geblazen/R versie op strak 18"LM.
@ 945i
Waarom rijd ik met deze wagen circuit?
Omdat 't op de fiets best wel langzaam gaat :D
Maar zonder ongein, dit is mijn enige auto dus vandaar. Af en toe een rondje circuit als ik er zin in heb en zoals V480-S60 ook al zegt, tis gewoon leuk op zijn tijd.

Omtrent de slijtage, zo uit t hoofd weet ik dat de turbo dikkere draagarmen heeft (die ik binnenkort zowiezo ga vervangen/upgraden). Wat zou ik precies meer stuk maken aan mijn wagen dan dat ik een turbo over de track zou jagen ? Remmen heb ik dus, draagarmen komen tzt. De motor hoeft ook minder te verdragen dan bij een turbo, zeker de 140pk want die is bovenin zijn toerental afgeknepen. Stabi-stangen voor zijn reeds overleden met mijn KM stand maar bij turbo's precies hetzelfde.

@ Diesel01
Idd de 16" mimas is niet chill voor op het circuit. 17" of 18" is beter, maar dat komt er aan :) (pegasus)

Geplaatst: 03.09.2010 - 21:33
door steven460
@ Sjors.

Houdt em heel, ga niet lopen tunen aan de N.A. motor en spaar door voor een T5.
Daar kun je heerlijk mee gillen op het circuit.

Geplaatst: 03.09.2010 - 22:20
door sjors86
De T5 danwel R komt er ook wel, maar ik wil mijn dood nog even uitstellen ;)

Mijn huisgenoten hebben namelijk S60 2.4T en een C70 T5 allebei gechipt. Ik ben expres met een 140 pk begonnen om die reden. Eerst 140pk op orde hebben op een circuit, daarna meer vermogen .. niet andersom oid

Geplaatst: 03.09.2010 - 23:04
door elianmars
sbv schreef:Zelf heb ik de upgrade van 286 naar 320 mm gedaan. Klauwen, brackets en schijven van een latere V70 T5 erop gezet. Moet zeggen dat het nu wel lekker remt. Voorheen steeds het idee dat er te weinig vertraging was
Zelf gedaan? [-( ::lol:

Geplaatst: 04.09.2010 - 11:48
door sbv
Ja dankzij je mooie boor zitten ze er nu wel op. Alle credits naar Marcel

Geplaatst: 16.09.2010 - 23:22
door MB76
Zit ook te kijken naar een upgrade van mijn remmen aan de voorzijde. Heb het volgende gevonden aan remschijven:
Sportline Volvo (R17012S) rond Eur. 165,- per set
ATE Powerdiscs (Ook rond Eur. 165,- per set)

Kent iemand bovengenoemde schijven? Zijn ze vergelijkbaar met EBC sportschijven?
Vind voorkomen van kromtrekken wel belangrijk, rij in een automaat.

Geplaatst: 17.09.2010 - 10:19
door edraket
Gewoon de originele schijven en blokken monteren. Deze gaan simpelweg het langste mee en trekken niet krom. Een beter rem resultaat kun je bereiken met andere blokken, al kan dat weer trillingen en of kromme schijven in de hand werken. Zelf zou ik het bij origineel houden. Mijn auto rijd al 220.000 km met dezelfde schijven rondom en er trilt nog helemaal niets. Zelf op de Duitse autobaan met 200 behoorlijk op de rem wordt protestloos uitgevoerd.
Ook die powerdisks schijnen niet foutloos te zijn.

Om bij een automaat kromtrekken te voorkomen gewoon de voet van de rem bij het stoplicht.

Geplaatst: 17.09.2010 - 12:23
door M@rcel
Wat is een makkelijke, goedkope én correcte manier om de dikte van je schijven te meten?