Pagina 2 van 2

Geplaatst: 19.03.2010 - 00:07
door Daneel
Mijn V70 is netjes via de dealer, via Volvo met de Polestar tuning aangepast. Als het goed is, is er voor deze aanpassing zelfs een nieuwe typegoedkeuring afgegeven. V.w.b. deze typegoedkeuring heb ik niets gemerkt.

Geplaatst: 19.03.2010 - 17:16
door Ludo
Marc schreef:En jij pretendeert ook de waarheid in pacht te hebben.... :roll:
945i schreef:Gaat het in de praktijk dan niet zo?
Dat zou wel eens kunnen.
Maar ik denk dat Bart dan ook veel ontevreden klanten heeft...


:lol:

Geplaatst: 19.03.2010 - 17:32
door bart simpson
@ ludo, als jij nu ook al denkt boek je absoluut vooruitgang

Geplaatst: 19.03.2010 - 19:02
door Ronald2701
Beste Daneel,

Inderdaad, Polestar is de enige die erkend is echter voor de 2.0 d met powershift hebben ze nog geen chip klaar. Ik heb hen (in het Noors, is 2e moedertaal, maar dat kunnen de zweden ook lezen) een bericht gestuurd en dit is het antwoord:

Hej,
Polestar Performance kommer att utvecklas till de modeller där det är möjligt och där efterfrågan är tillräckligt stor. 2,0D-motorn är en variant som vi troligen kommer att titta på efter sommaren. Inga beslut är dock tagna så jag får be er kolla på vår hemsida för senaste information.
Med vänlig hälsning
Magnus Skeppstedt

Polestar Performance

www.polestar.se

Ofwel, ze gaan hier pas aan werken als er voldoende vraag is.........graag zoveel mogelijk verzoeken naar Polestar.se.

Geplaatst: 20.03.2010 - 07:39
door asta
bart simpson schreef:de verlaagde bijtelling wordt bepaald door grammen CO2 (een C30 Drive komt 4gr CO2 tekort om in de 14% te vallen) ik geloof dat die marge aanmerkelijk geringer is dan jouw 30%
Ik heb het dan ook over 30% vermogens verschil, zeker geen uitstoot afwijking!
Maar nogmaals, pin me er niet aanvast of dit exact 30% is zou me ook kunnen voorstellen dat dit op 25% ligt ::wink:

Geplaatst: 23.03.2010 - 20:52
door Alchemist
M.i. broodje Aap.

De Belastingdienst kan nooit eenvoudig & ter plaatse controleren of jouw auto nog voldoet aan de fabrieksopgave van CO2-uitstoot op basis van EU-verbruikscyclus. Men zou dan de hele EU-verbruikscyclus ter plaatse onder de juiste lab-omstandigheden moeten her-uitvoeren!
Wat men via omgekeerde bewijslast wel zou kunnen doen als het vermogen > X% afwijkt van kentekenvermogen:
"bewijst u maar dat EU-verbruikscyclus niet is gewijzigd." & niet voldoen aan dit verzoek = forse boete/naheffing.
Heb je toch nog wel een probleem.....

Overigens hebben alle VAG turbo-motoren de neiging om royaal sterker te zijn dan fabrieksopgave. Het toegestane % afwijking in vermogen zal dus al vrij hoog moeten liggen.

Met een PPC kun je dit probleem wellicht nog in de rij staand voor de rollenbank oplossen?

Alchemist