Pagina 2 van 9

Geplaatst: 01.04.2010 - 13:44
door Oceanracer
Nog net op tijd dus...

Geplaatst: 01.04.2010 - 13:48
door V480-S60
Nee hoor, Ik zit goed bij Amazon Insurance. Daarbij gaat alles via de Dealer.

Geplaatst: 01.04.2010 - 22:46
door Msuidgeest
V480-S60 schreef:
Msuidgeest schreef:In mijn geval mag alleen de dealer naar mijn auto wijzen en prikken. De rest blijft eraf!

Twee en half jaar geleden heb ik het voorraam laten vervangen door de dealer, inclusief raamlijsten en klemmetjes: alles origineel en fatsoenlijk geplakt en gemonteerd. En de eigen risico hebben we gedeeld want zo heeft mijn dealer natuurlijk ook werk.
Hé, zit jij toevallig bij dezelfde dealer als ik???? 8) 8) 8).
21 april moet ik heen voor een nieuwe voorruit. (inclusief regensensor, en die hebben ze bij Carglass vaak niet)
Ik heb de naam van de dealer in dit bericht niet genoemd. Maar als je een beetje opgelet hebt de afgelopen jaren (klinkt ook een beetje stom), zul je gezien hebben dat ik het vaak over Jacob Schaap heb, Dronten ...

Geplaatst: 01.04.2010 - 23:49
door Gast
V480-S60 schreef:21 april moet ik heen voor een nieuwe voorruit. (inclusief regensensor, en die hebben ze bij Carglass vaak niet)
Voor de S60?
De regensensor zit toch niet in de voorruit, maar bovenin de unit van de spiegel?
Ik heb begrepen dat de ruit en de afstand tussen ruit en sensor voor storingen kunnen zorgen.
Ik weet inmiddels dat Volvo niet het enige merk is die hier last van heeft,
ook BMW heeft/krijgt elektronica problemen tgv niet originele ruiten.

Geplaatst: 01.04.2010 - 23:54
door Gast
Oja, vanmiddag contact gehad met de SUR, Stichting Univé Rechtshulp.
Men heeft mij gegarandeerd dat ze geheel onafhankelijk zijn. Ook al heb ik nu een meningsverschil met Unive.
Ik krijg binnen 5 werkdagen bericht, gezien de komende dagen kan dit dus iets langer duren. :wink:

Geplaatst: 02.04.2010 - 12:12
door V480-S60
AlexV70 schreef:
V480-S60 schreef:21 april moet ik heen voor een nieuwe voorruit. (inclusief regensensor, en die hebben ze bij Carglass vaak niet)
Voor de S60?
De regensensor zit toch niet in de voorruit, maar bovenin de unit van de spiegel?
Ik heb begrepen dat de ruit en de afstand tussen ruit en sensor voor storingen kunnen zorgen.
Op zich heb je gelijk, maar bij het aanwezig zijn van een regensensor wordt een speciale ruit geplaatst zo is mij gezegd.

Geplaatst: 02.04.2010 - 17:59
door Oceanracer
Vandaag is het er niet van gekomen bij Univé langs te rijden. Dinsdagmorgen doe ik een nieuwe poging.

Geplaatst: 06.04.2010 - 12:12
door Oceanracer
Vandaag een gesprek gehad met een medewerker van Univé.

Er is bij hen niet veel weerstand onder verzekerden tegen de nieuwe regeling. Er is n.a.v. een aantal opmerkingen wel navraag gedaan over de kwaliteit en ook zij ("de hoge heren") menen dat er geen verschil zit in ruiten die bij de dealer en/of bij de fastfitters worden geplaatst. Ook zijn er geen noemenswaardige klachten uit het verleden bekend van Carglass en Autotaalglas. Bij Univé verzekerde autogarages klagen nu wel, omdat zij nu geen klanten die bij Univé zijn verzekerd, met glasschade zullen gaan krijgen en door deze maatregel dus klanten gaan kwijtraken aan de 4 andere bedrijven.

Er zijn verder geen prijsafspraken gemaakt en de klant heeft de vrije keuze uit 4 bedrijven, dus van kartelvorming is dan geen sprake.

Het is geen maatregel die Univé zelf heeft bedacht, maar ze gaan met een aantal andere verzekeraars mee. Vreemd genoeg wordt wel als maatregel genoemd dat het aantal gedeclareerde ruitschades door die gastjes met hun partytent achter de plaatselijke supermarkt de spuigaten uitliep, maar het is dus wel een raadsel waarom dat dan niet serieus wordt aangepakt.

Al met al ben ik er nog niet uit. Ik heb er nu 3 auto verzekerd, waarvan 1 lesvoertuig. En ondanks dat ik nooit verwijtbare schade met die auto heb, zijn verzekeraars zeer terughoudens in het verzekeren van lesvoertuigen. En juist omdat ik op die auto wel 75% bonus/malus korting ontvang, krijg ik die ook op de andere 2 auto's. En dat is dan weer een regeling die niet veel andere verzekeraars ook hebben.

Ik vrees dan ook dat het voor mij een gevalletje slikken of stikken is.

Geplaatst: 06.04.2010 - 12:31
door V480-S60
Of je neemt een Volvo als leswagen en verzekerd die bij Amazon. Dan gaan de andere auto's ook met dezelfde no-claim mee. 8)

En hoe je het ook wendt of keert. De "standaard" ruiten bij Carglass zijn niet hetzelfde als de "originele" van Volvo. Wel kunnen ze de originele aftermarket van Volvo leveren
En dat doen ze bijvoorbeeld in Zwolle, waar de Volvo-dealer de Volvo's met ruitschade bij Carglass laat maken.

Geplaatst: 06.04.2010 - 12:36
door Walter
We hebben hier ook al klanten aan de receptie gehad met die brief onder de armen. Heel wat daarvan hebben hun verzekering gelijk overgezet naar Volvo Insurance. Dan ben je van het hele gez**r af. Je hebt 1 contactpersoon voor alle schades: je dealer. Je weet dan dat schades met originele materialen en door goedgekeurde bedrijven verholpen worden. En originele ruiten met originele lijm.

Overigens staat Volvo Insurance los van de dealers. Die laatste kan je adviseren en zal je altijd kunnen helpen. Maar het is niet zo dat je altijd bij die dealer in onderhoud moet zijn.

Geplaatst: 06.04.2010 - 12:54
door Oceanracer
V480-S60 schreef:Of je neemt een Volvo als leswagen en verzekert die bij Amazon. Dan gaan de andere auto's ook met dezelfde no-claim mee. 8)
Los van dit debacle heb ik dat wel in overweging gehad. De Beemd heeft namelijk nogal wat S40's in het wit staan. Maar ik kan daar met goed fatsoen niet eens op de bijrijdersstoel zitten, laat staan als er nog pedalen geplaatst zijn.

En een S60 wordt door de doelgroep als te log en groot ervaren.

Dus het wordt geen Volvo. Sorry.

Geplaatst: 06.04.2010 - 13:01
door Walter
Je hoeft geen Volvo te hebben om een Volvo Insurance polis te hebben. De Alto is daar ook verzekerd...

Geplaatst: 06.04.2010 - 14:15
door chris_zweden
Als je bij carglass vraagt om een originele volvo ruit dan is dat geen probleem. Bij mijn vorige auto was het ruit gescheurd na een vakantie in Zweden (ja veel stenen daar) en werd het ruit vervangen. Ik merkte dat de afwerking stukken minder was en vroeg of ik een originele mocht, en heb dit toen gedaan. De verzekering heeft het betaald.

Geplaatst: 06.04.2010 - 14:26
door V480-S60
VolvoMafia schreef:Je hoeft geen Volvo te hebben om een Volvo Insurance polis te hebben. De Alto is daar ook verzekerd...
Klopt maar je moet in ieder geval één volvo in de "hoofd"verzekering hebben. (Ik heb ook een tijdje een kadetje GT daar verzekerd gehad, naast de 480)

Geplaatst: 06.04.2010 - 14:58
door Rutger
Ik heb het nu aan de hand. Vanmorgen dikke kei op mijn voorruit. Vroeger was ik verzekerd bij KBC (geen prob overigens) en nu via Volvo Car Insurance. A.s. maandag afspraak bij de dealer zelf, wordt ter plekke gemaakt. Factuur gaat in één baan door naar VCI. Klaarie. Geen gedoe.

Geplaatst: 06.04.2010 - 15:28
door Walter
V480-S60 schreef:
VolvoMafia schreef:Je hoeft geen Volvo te hebben om een Volvo Insurance polis te hebben. De Alto is daar ook verzekerd...
Klopt maar je moet in ieder geval één volvo in de "hoofd"verzekering hebben. (Ik heb ook een tijdje een kadetje GT daar verzekerd gehad, naast de 480)
Dat durf ik nu te betwijfelen... Er is een boel gewijzigd, heet ook geen Amazon meer he.

Geplaatst: 06.04.2010 - 22:39
door Gast
Oceanracer schreef:Vandaag een gesprek gehad met een medewerker van Univé.

Er is bij hen niet veel weerstand onder verzekerden tegen de nieuwe regeling.
Dat is natuurlijk niet vreemd, wie weet nu wat belangrijk is voor zijn Volvo.
Tot dat ze er voor staan en dan zijn ze te laat. De meeste verzekeringnemers zijn net een stel schapen.
"De verzekeraar zal toch wel weten wat goed is voor mij"?

Ik heb nog steeds geen bericht van de rechtsbijstand van Unive. Maar we wachten af.........

Geplaatst: 06.04.2010 - 22:44
door Oceanracer
Ik ben ondertussen passief aan het rondneuzen voor een andere verzekeraar.

Geplaatst: 07.04.2010 - 09:43
door sbv
Gisteren voor de S70 even met Interpolis gebelt. Ja meneer u kunt naar Autotaalglas. Sorry, ik wil naar mijn eigen dealer...dat kan meneer, echter heeft dat wel gevolgen voor uw premie. Pardon ?? kartelvorming ? Nee meneer wij hebben met Autotaalglas goede afspraken over ruitschade. Zal ik u even doorverbinden ?

Zal ze van de week bellen of ze ook een nieuwe originele ruit erin kunnen zetten, indien nee, dan neem ik wel weer contact op met Interpolis.

Geplaatst: 07.04.2010 - 10:35
door Walter
Iedereen weet dat je bij een dergelijke wijziging van de polisvoorwaarden je van die polis af kunt?