Volvo V70 DRIVe meest groene diesel
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4327
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Heb vandaag een V70 drive (1.6 D) meegekregen als vervangauto. Een vrij aangename kennismaking is dat, tot mijn niet geringe verbazing (mijn V70 heeft bijna dubbel zoveel PK's en Nm's). Gemiddeld verbruik op de BC is 2 liter minder dan bij mij. Je kan er ook vlot mee vooruit komen. Enkel de motorsound is ruwer dan bij de vijfcylinder. Nu enkel nog maar stadsverkeer gedaan, straks autosnelweg. Ben benieuwd...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 04.07.2010 - 13:09
- Locatie: 't Harde
- Contacteer:
Leuk om te lezen! Op de snelweg zal het echter wel 'n iets ander verhaal zijn, vrees ik.
Is dit nog de oude 1.6 D DRIVe met 5-bak of de huidige D2 DRIVe met 6-bak?
Is dit nog de oude 1.6 D DRIVe met 5-bak of de huidige D2 DRIVe met 6-bak?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
op de snelweg doet de D2 het iig prima
Volvo for life
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4327
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Het betreft de "oude" drive, met 5-bak en zonder start-stop.
Autosnelweg gedaan. Qua hernemingen niet je dat, er moet wat meer geschakeld worden. Maar daar zal vast wel aan te wennen vallen.
Wat me toch wel opviel is dat mijn eigen auto eigenlijk op een rustigere manier kan gereden worden, met die 110 PK moet je wat meer toeren maken, een stuk vaker schakelen en dat geeft een wat nerveuzer beeld.
Maar hoe dan ook valt die 1.6D me onverwacht toch wel mee.
Autosnelweg gedaan. Qua hernemingen niet je dat, er moet wat meer geschakeld worden. Maar daar zal vast wel aan te wennen vallen.
Wat me toch wel opviel is dat mijn eigen auto eigenlijk op een rustigere manier kan gereden worden, met die 110 PK moet je wat meer toeren maken, een stuk vaker schakelen en dat geeft een wat nerveuzer beeld.
Maar hoe dan ook valt die 1.6D me onverwacht toch wel mee.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 04.07.2010 - 13:09
- Locatie: 't Harde
- Contacteer:
Zo zie je maar weer dat dat kleine eco-motortje toch nog aardig werkt in zo'n grote, zware auto.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zelfs dat valt wel mee.
Volvo for life
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4327
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
945i schreef:Ik denk dat het juist goed werkt in een grote auto. Je moet alleen de rijstijl aanpassen.
bart simpson schreef:zelfs dat valt wel mee.
Ben ik helemaal met jullie eens. Ik dacht dat zo'n kleine motor een straf zou zijn en dat de auto zwaar ondergemotoriseerd zou zijn, maar dat is niet zo. Je levert wel wat rijplezier in, maar daar komt plezier met het kostenplaatje voor in de plaats.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10774
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Op zich kan ik me er iets bij voorstellen. Maar aan de ander kant het zal nooit een stoplichtsprinter worden, nu hoeft dat ook niet. EN je kan er geen redelijke caravan achter hangen. Ik denk zelfs dat het max. aanhnager gewicht de 1200kg niet eens gaat halen.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
en wat schiet je op met een stoplichtsprinter? mij spreekt de < 6,5 ltr op 100km wel aan
Volvo for life
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Als je dat haalt, welke auto haalt z'n fabrieksopgave nou?
bij die testen mogen ze 10km doen om op de honderd te komen
bij die testen mogen ze 10km doen om op de honderd te komen

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik haal het probleemloos
Volvo for life
- Rutger
- 4th Gear member
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
- Locatie: Het mooie Limburg
- Contacteer:
Ik zit gemiddeld met mijn auto rond de 5,2 / 5,5 terwijl 3,8 of 3,9 in het boekje stond of zo. Dikke 1000 km haal ik vaker wel dan niet op één tank hoor.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
- Rutger
- 4th Gear member
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
- Locatie: Het mooie Limburg
- Contacteer:
Maar...jij hebt een 6-bak...lagere toeren, minder verbruik. Toch zeer nette cijfers van de oude en de nieuwe denk ik zo.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Het gaat er volgens mij om dat instituten die er toe doen de V70 Drive als erg zuinig geclassificeerd hebben, de nog geen 5 ltr op 100km waar dit Duitse instituut het over heeft zal een kluif worden maar is wel een uitdaging.
Het nieuwe rijden heeft niets met stoplichtsprints te maken en al helemaal niets met het trekken van een caravan, toch kan een V70 Drive dat wel waar vrijwel alle hybrids dat niet kunnen
Het nieuwe rijden heeft niets met stoplichtsprints te maken en al helemaal niets met het trekken van een caravan, toch kan een V70 Drive dat wel waar vrijwel alle hybrids dat niet kunnen
Volvo for life
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Een Peugeot 407 1.6HDI. Fabrieksopgave was 4,6L/100km, en dat haalde ik.Laguna-S60 schreef:Als je dat haalt, welke auto haalt z'n fabrieksopgave nou?
bij die testen mogen ze 10km doen om op de honderd te komen
De D2 verbruikt veel te veel. Ookal rij je rustig. Het probleem zit hem vooral in het optrekken. Op de snelweg verbruikt die ook te veel. Als er geen wind is wil die soms nog wel onder de 5L momentaan komen maar een klein beetje wind zorgt al dat dit niet meer mogelijk is.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Dan zie ik het verbruik nog niet onder de 5L gem. dalen. Het laagste wat wij tot nu toe hebben gehaald is 5,5L/100km. En dat is alleen maar snelweg + dat mijn vader de auto bestuurde. Hij rijdt heel rustig. (snelheden tussen 100-120)