Volvo V70 DRIVe meest groene diesel

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
casper
5th Gear member

De Standaard schrijft:
Voor het eerst haalt een dieselwagen vijf sterren op een ecotest.

Auto's die op diesel rijden, vervuilen steeds minder. Volgens een ecotest van de internationale automobilistenfederatie FIA is de Volvo V70 1.6D de vijfde minst vervuilende wagen (benzine en diesel samen). De Volvo is de eerste die 5 sterren behaalde op de ecotest.
In de top tien staan nog twee dieselwagens: de Audi A3 1.6TDI op plaats acht en de BMW 316d op negen.

Touring, partner in het onderzoek van FIA, zegt dat er sinds 2003 een enorme evolutie merkbaar is. Steeds meer wagens halen een hoge score op de ecotest van FIA en daar zijn steeds vaker dieselwagens bij. Voor het eerst haalt er een de hoogste score van vijf sterren.

De bedoeling van de ecotest van FIA is potentiële kopers een objectief beeld te geven van hoeveel een wagen vervuilt. ‘Onze test biedt een totaalbeeld en geeft de koper de kans om wagens uit dezelfde klasse met elkaar te vergelijken', zegt Danny Smagghe, woordvoerder van Touring.
ADAC:

Fünf Sterne für Diesel, Erdgas, Hybrid

Wer auf ein sparsames und sauberes Auto Wert legt, kann sich nicht allein auf die Verbrauchsangaben der Hersteller verlassen. Um dem Autokäufer weitergehende Informationen an die Hand zu geben, wurde der ADAC EcoTest geschaffen. Mit seinem Ranking-Verfahren bietet er eine klare Zuordnung der Modelle bezüglich Abgasverhalten und Kohlendioxid (CO2) -Emission. Während vergleichsweise saubere und sparsame Modelle bislang vier Sterne schafften, konnten 2009 die ersten Fünf-Sterne-Autos präsentiert werden: VW Passat 1.4 TSI EcoFuel , Toyota Prius 1.8 Hybrid und Honda Insight 1.3 Hybrid Comfort.

Anfang 2010 bewältigte der erste Diesel die hohen Anforderungen für das höchste EcoTest Prädikat: Der Volvo V70 1.6 DRIVe glänzte mit einem Verbrauch von nur 4,97 l/100km und einem CO2-Wert von 131,1 g/km.
http://www.touring.be/nl/voorbereiden/o ... /index.asp
DGB
2nd Gear member

Interessant, maar komt zo'n 1.6 wel goed vooruit? Een V70 is niet bepaald de lichtste natuurlijk.
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

Goed vooruitkomen is in het geval van een Eco wagen niet echt van belang denk ik. Ze zijn idd wat trager door de langere versnellingen etc. Maar als je dat zoekt, zoek je niet specifiek een snelle bak denk ik.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

iemand die een 1.6D V70 overweegt (koopt) is pas echt met het milieu bezig, niets mis met die Volvo
Volvo for life
hvl
3rd Gear member

Ik heb er mee gereden en het valt mij niet tegen

Het geen vliegtuig maar je kan er lekker mee toeren
Volvo is het wordt het en blijft het
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

Ik ben ook niet zo'n groene hoor. Maar ik draai nogal veel kilometers. En ik zocht dus een diesel die veel km per liter reed. Ten tweede kreeg ik die eco-premie, dus dat motiveerde voor mij de keus voor deze auto.

Vermogen vind ik voldoende, nu heb ik ook geen V70, echter denk ik dat het qua gewicht toch wel zal meevallen. (kan het fout hebben hoor).
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

De cijfertjes:
V50: 1388KG, 11.5sec 0-100
V70: 1664KG, 12.8sec 0-100

Het zullen vooral de lease-rijders zijn die gestraft zullen worden met die eco-V70...
Ma bon, veel medelijden heb ik daar niet mee want het merendeel springt totaal niet zorgvuldig om met zijn lease.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Even over die Belgische eco premie, bij onderzoek blijkt GEEN EEN van de eco auto's te voldoen aan de gestelde eisen, België gooit nog makkelijker publiek geld in de put dan NL
Volvo for life
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Het zal wel suggestie zijn, maar zo'n model maakt mij wat huiverig. De motor lijkt mij te licht voor een zware Volvo.
Om op te schieten, denk ik dat een ieder gaat planken. Weg eco-voordeel.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Msuidgeest schreef:Het zal wel suggestie zijn, maar zo'n model maakt mij wat huiverig. De motor lijkt mij te licht voor een zware Volvo.
Om op te schieten, denk ik dat een ieder gaat planken. Weg eco-voordeel.
dat opschieten is iets dat je moet zien te ontwennen
Volvo for life
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Dat ontwennen klopt natuurlijk Bart. Maar er zijn leaserijders die een auto "krijgen" en ik vermoed dat daar de problemen ontstaan. Zoals eerder geschreven: niet iedereen is zuinig op de leasebak.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Een leaserijder betaald al snel € 350/400,-- netto per maand, dat "krijgen" is tamelijk relatief.
Je tijdwinst is met opschieten ook zo ontzettend minimaal
Volvo for life
Jelmer de Jong
6th Gear member

bart simpson schreef:Een leaserijder betaald al snel € 350/400,-- netto per maand, dat "krijgen" is tamelijk relatief.
Je tijdwinst is met opschieten ook zo ontzettend minimaal
Dat ben ik met je eens. Doorrijden kunnen rijden is veel belangrijker, zowel in de stad als snelweg.

Maar een auto die alleen door een enthousiaste chauffeur aan het einde van de inoegstrook de 100 weet te halen is naar mijn mening niet meer van deze tijd. Gevaarlijk misschien wel. Is dat bij de 1.6 ook het geval?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

die 1.6D is tamelijk competent, zuinig, levendig en (relatief) betaalbaar, het is geen kanon, maar welke A label is dat wel?
Volvo for life
t5power
5th Gear member

bart simpson schreef:die 1.6D is tamelijk competent, zuinig, levendig en (relatief) betaalbaar, het is geen kanon, maar welke A label is dat wel?
Bart, uit nieuwsgierigheid, wat voor auto rijd je zelf?
945i
8th Gear member

bart simpson schreef:die 1.6D is tamelijk competent, zuinig, levendig en (relatief) betaalbaar, het is geen kanon, maar welke A label is dat wel?
BMW 320d of new 520d ed.....163-177PK en A-label 8) :wink:
Laat een D5 staan.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:Even over die Belgische eco premie, bij onderzoek blijkt GEEN EEN van de eco auto's te voldoen aan de gestelde eisen, België gooit nog makkelijker publiek geld in de put dan NL
Og, dat doen we zowiezo met de budgetten die jaarlijks van Vlaanderen naar Wallonië gepompt worden... ;)
Laatste cijfers voor de sociale zekerheid alleen al was 5 miljard...
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

jammer dat Wallonië zo hoog ligt, een diep gat anders anders makkelijk een definitieve uitkomst gebracht...
Volvo for life
Live
4th Gear member

.. gedeeltelijk of topic, maar er is zelfs een Smart 0.8 3 cillinder dat volgens het boekje 3.3 liter per 100 km gebruikt (benzine auto!) maar bij 120km per uur wel erg veel gebruikt.
0-100 in 19.2 sec.. das pas langzaam.

Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2

Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
casper
5th Gear member

bart simpson schreef:Even over die Belgische eco premie, bij onderzoek blijkt GEEN EEN van de eco auto's te voldoen aan de gestelde eisen, België gooit nog makkelijker publiek geld in de put dan NL
Dat heeft niets met de Belgische staat te maken maar alles met de wijze waarop de CO2 volgens internationale standaardprocedures wordt berekend. De wijze van ecokorting van de staat is gebaseerd op die procedure en haar resultaten, daarom is daar helemaal niets mis mee. Dat is trouwens niet alleen in Belgie zo, maar ook in veel andere landen.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”