Pagina 2 van 3
Geplaatst: 18.04.2010 - 11:00
door t5power
prebel schreef:
Verder wel een beest van een motor boven de 2500 toeren of zoiets wat een schop in je rug zeg!!
Das snel gevonden hehe. Hoeveel kms? En wat voor uitvoering?
[edit] Het is vast
deze. Als ik zo
zoek
dan staan er ook wel wat nieuwere modellen voor ongeveer evenveel of iets meer euros. Zouje niet liever MY2005 willen hebben? Voordeel van een T5 is ook bijv de 6e versnelling.
Geplaatst: 18.04.2010 - 12:47
door prebel
Ik dacht 67000km of zo (iig dik onder de 100000km)
qua uitvoering weet ik het niet precies eerlijk gezegd iig geen standaard
voering maar zeker ook geen geval alles erop en eraan...
Ik kan voor dit oudere type T5 ook alleen maar een "gewone" en een Titanium terugvinden in de verschillende koerslijsten...qua extra's heb ik het idee dat het ook geen pakket is maar een kale met extra's opgeleukt...ik ben nog aan het rekenen.
gr
Paul
ps. Dat druppen van de uitlaat zegt jou dat iets??
Geplaatst: 18.04.2010 - 13:14
door t5power
67k of iets dik onder de 100k is wel erg prettig.
Hier heb je oude prijslijsten. Dat druppen heb ik nooit meegemaakt, iig nooit opgevallen. Even doorsparen voor een iets luxer exclusief model (bijv een MY2005 summum) maakt het je iig later wat makkelijker om hem in te ruilen/verkopen.
Geplaatst: 19.04.2010 - 19:03
door t5power
Misschien als je handig bent, heb je
hier een hele goedkope aan

. (wel even een motorswap doen).
Geplaatst: 19.04.2010 - 20:50
door prebel
Hoogstwaarschijnlijk gaat
dit hem worden:
Reed perfect en alle boekjes erbij en rekeningen krijg ik als het goed is ook nog erbij (ging die opvragen) garantie 12 maanden waarbij ik na overleg met de desbetreffende verzekeraar naar een lokale garage kan.
Heb alleen geen idee wat voor type etc ik moet invullen cq nemen voor de bpm aangifte?? Premmium is toch een pakket ?? Wel het oudere type maar ja ik heb gewoon wat weinig geduld....
Geplaatst: 19.04.2010 - 21:11
door v70bio
Zorg dat je het type/uiitvoering goed weet en op papier hebt. Scheelt veel bij de douane. Beetje vogelen kan je hier veel geld schelen.
Geplaatst: 19.04.2010 - 22:00
door prebel
Ja dus de T5 modeljaar 2004 met premium-line en dan een paar extra's uit de optielijst en het is goed??
(heeft het zin om de winterbanden op stalen velgen erop te leggen want de 17 inch lichtmetalen jongens zijn niet standaard zie ik in de "oude prijslijsten van volvocars)
Verder zit er in de armsteun zo'n telefoon kan ik die er makkelijk uithalen?? Die ga ik toch niet gebruiken evenals de simkaart-houder in het dashboard..
mvg
Paul
"kale"prijs valt me wel mee ...46000 incl btw!
Geplaatst: 19.04.2010 - 22:30
door t5power
prebel schreef:Hoogstwaarschijnlijk gaat dit hem worden:
Reed perfect en alle boekjes erbij en rekeningen krijg ik als het goed is ook nog erbij (ging die opvragen) garantie 12 maanden waarbij ik na overleg met de desbetreffende verzekeraar naar een lokale garage kan.
Heb alleen geen idee wat voor type etc ik moet invullen cq nemen voor de bpm aangifte?? Premmium is toch een pakket ?? Wel het oudere type maar ja ik heb gewoon wat weinig geduld....
Ah, had ik dus goed gegokt

Je kunt bij autotelex.nl een geheel ingevuld pdfje laten berekenen (kost wel paar eurootjes) en die wordt dan , als het goed gaat, door de douane overgenomen.
Heb je al wat geregeld qua vervoer? Bij VDC nederland kun je 5 daags kenteken + verzekering regelen.
Geplaatst: 19.04.2010 - 22:34
door t5power
prebel schreef:
Verder zit er in de armsteun zo'n telefoon kan ik die er makkelijk uithalen?? Die ga ik toch niet gebruiken evenals de simkaart-houder in het dashboard..
Je bent gek!

Met een duo sim kun je superrelaxed telefoneren in de auto. Kost maar 15 euro bij tmobile. Zou niet zonder meer willen.
prebel schreef:
"kale"prijs valt me wel mee ...46000 incl btw!
Dat scheelt behoorlijk met een dikke MY2005, scheelt jou weer sloot BPM.
Geplaatst: 20.04.2010 - 09:51
door diesel01
Mooie auto, ziet er geweldig uit.
Geplaatst: 20.04.2010 - 10:21
door piotrV70
prebel schreef:OK ben dus gisteren wezen kijken naar een T5 van 2004 (oude model..)
hij wilde er 14.200 voor hebben maar dan deed hij de laatste beurt en regelde de exportkenzeichen dus daarheen betalen en wegrijden!
Leuke wagen voor een leuke prijs ! Wel wat vraagtekens bij "groezelig" bij een auto met maar 80dkm. Ik kocht de mijne met 74dkm en het interieur ziet er nog uit als op de dag datie de fabriek verliet. VWB die garantie: dat lijkt een verzekering, die handelaar koopt dus zelf het risico af. Dat vind ik geen garantie. Lees de voorwaarden eens van die verzekering, de 1e 3 maanden na aankoop zijn vaak uitgesloten. En zo zijn er wel meer addertjes onder het gras. Succes met je aankoop !
Geplaatst: 20.04.2010 - 10:40
door prebel
Was bijna geen gokken meer er stond niet veel anders op toch??
Die autotelex werkt die met chassisnr of zoiets?
Vervoer: ik rijdt heen met mijn broer en terug in de volvo met exportkenzeichen...winterbanden waren er ook bioj wel op stalen velgen maar ja.
Verder hoop ik inderdaad dat het wat scheelt maar ik houd rekening met zo'n 3500-4000 euro dan kan het alleen meevallen..
Qua sim dat is misschien nog wel een goede tip, ik zag mezelf niet iedere keer die simkaart uit mijn telefoon pulken en verwisselen...ik rijd ook veel korte afstanden dus dat schiet niet op.
Groezelig is het verschil tussen een tweedehands die naar de cleaner is geweest en een die dat niet is geweest en moet je denk ik doorheen kijken (net als de inrichting/kleur van het behang bij een huis...kunnen de meeste vrouwen ook niet goed hehe)
Qua garantie het is inderdaad een verzekering zo werkt vrijwel heel Duitsland overigens....dat zal ik moeten ervaren mijn ervaring met garantie etc in Nederland is ook niet zo geweldig dus...
Geplaatst: 20.04.2010 - 10:56
door 945i
Leuke auto, persoonlijk zou het lichte dashboard en het ontbreken van een automaat een struikelblok vormen.
Geplaatst: 20.04.2010 - 11:11
door prebel
Ik hing nog rond op het forum het is niet dat ik geen dingen te doen heb haha
Dat is typisch ik wilde per se geen automaat (zwak punt en het scheelt behoorlijk in prestatie....) het lichte dashboard leek mij ook niets maar de proefrit heeft me overtuigd dat het iig niet lelijk...
gr
Paul
Geplaatst: 20.04.2010 - 11:31
door piotrV70
prebel schreef:
Qua garantie het is inderdaad een verzekering zo werkt vrijwel heel Duitsland overigens....dat zal ik moeten ervaren mijn ervaring met garantie etc in Nederland is ook niet zo geweldig dus...
Nog nooit gezien bij een dealer. Er lopen de laatste tijd overigens aardige onderwerpen over "het ervaren van geen garantie".
BPM is trouwens max 3000, je kunt'm sowieso als kaal op het formulier zetten. Die ambtenaren komen meestal niet naar buiten om de boel te controleren. Bovendien krijg je er geen boete voor.
ps: let op dat je een exportkennzeichen krijgt en geen kurzkennzeichen, de laatste is aanmerkelijk goedkoper maar je mag er niet mee rijden in NL, exportkennzeichen mag je 15 dagen mee rijden. (eigenlijk pas als je de bpm hebt voldaan maar die regel wordt gehandhaafd door de douane en de 1e keer is altijd slechts een waarschuwing). Met een kurzkennzeichen kun je moeilijkheden krijgen met je tijdelijke WA verzekering. Vergeet niet het allriskdeel vast te verzekeren in NL, dat kan op chasisnummer.
Geplaatst: 20.04.2010 - 16:17
door prebel
Dat zou mooi zijnkaal op papier zetten maar ik denk dat ze daar niet (helemaal) intrappen bij de douane eerlijk gezegd....
Aan de andere kant als er geen boete opstaat kun je altijd nog zeggen
" ow is dat nu xenon verlichting!" en je domste gezicht opzetten haha
Geplaatst: 21.04.2010 - 08:49
door piotrV70
prebel schreef:Dat zou mooi zijnkaal op papier zetten maar ik denk dat ze daar niet (helemaal) intrappen bij de douane eerlijk gezegd....
Aan de andere kant als er geen boete opstaat kun je altijd nog zeggen
" ow is dat nu xenon verlichting!" en je domste gezicht opzetten haha
Zo werkt het idd.
Geplaatst: 21.04.2010 - 16:29
door Cookiesmonster
Hoi,
Ik heb een S60 2.5T uit 2005 met 37000km gekocht in Munchen.
Hieronder de stappen die ik heb gedaan.
01. Prijs afspraak gemaakt met Dealer
02. BPM laten berekenen door import auto's
03. Met 2 personen naar Dusseldorf
04. Vliegtuig naar Munchen a 50EURO pp
05. Door de dealer ons laten ophalen op de luchthaven
06. Proefrit maken
07. Contract tekenen
08. Duits kenteken erop. Vantevoren betaald 150 EURO
09. Naar Dusseldorf rijden
10. Handelaarsplaten op de auto
11. Auto naar eigen garage
12. Bosch Car Service Verzekering afgesloten.
Klaar!
Let wel op het alarm.
Mijn auto had standaard klasse 1 en ik moest klasse 3 hebben met certificaat voor de verzekering. Normaal kun je dit uitbreiden met sensoren in het dak maar met een Duitsert lukt dat niet.
Veel succes!
Geplaatst: 22.04.2010 - 07:30
door Paul
Meteen de auto dus meegenomen, hoe doe je dat dan met de betaling als ik vragen mag?
Geplaatst: 22.04.2010 - 11:28
door Fransosowitz
Met handelaarsplaten naar huis rijden vanuit Dusseldorf mag volgens mij niet met een Duitse auto! Die handelaarsplaten mag je alleen gebruiken voor auto's waarvan de BPM al betaald is.
Dit is dus oneigenlijk gebruik van die platen waardoor de garagehouder een boete riskeert ter hoogte van de BPM heb ik begrepen! Ik zou dus even goed informeren voordat je deze methode hanteerd.
Wat ik ook gelezen heb is dat je met een export kenteken de dag van aankoop van Duitsland terug mag rijden naar Nederland. Mocht je aangehouden worden door de NL-douane en je aan kunt tonen dat je diezelfde dag de auto gekocht hebt en op de terugweg bent van DLD naar huis is er niks aan de hand
Dus die handelaarsplaten zijn zowiezo niet nodig.