Pagina 2 van 2
Geplaatst: 25.10.2010 - 17:14
door rdkraker
Ik zie niet meteen waarom het logisch is dat het de lmm is... ? :-s
Dan zou hij toch tijdens het draaien ook uit moeten vallen...?
Of pakt hij alleen als de lmm aan bepaalde waardes voldoet en is het daarna geen probleem meer? En het vreemde is, zoals gezegd is uit- en gelijk aanzetten ook geen probleem.
Geplaatst: 25.10.2010 - 18:16
door VolvoRob
Tknee schreef:Koppelingspedaal lijkt me niet de boosdoener.... het is een automaat....
Volgende keer er meteen bijzetten... Helpt.
Ik denk toch nog steeds aan een pedaalsensorfout.
Geplaatst: 25.10.2010 - 18:35
door Ramon&Ramon
Ramon&Ramon schreef:umpie schreef:hey dit heb ik ook
cc slaat af en is niet meer te bedienen en soms gaat ook het motorlampje branden maar niet altijd
als ik dan de cc weer activeer nadat ik de auto van contact heb gehad werkt ie wel weer tijdje goed
heb de fouten uitgelezen en daar gaf ie wel lmm aan als fout
maar dat was als dan ook het motorlampje ging branden
collega van me zei dat het de schakelaar in de rembekrachtiger is die die fout veroorzaakt
Ik denk dat dit het juiste antwoord is,de sensor in de rembekrachtiger,dat komt namelijk vaak voor!
Geplaatst: 25.10.2010 - 21:05
door umpie
nou ik heb er dus een nieuwe sensor in de bekrachtiger laten zetten en geen verschil
ene x wel andere x werkt ie niet
ik ga nu maar eens voor de lmm die gaf ook af en toe een fout aan
ook gaat het toerental als ik voor de stoplichten sta van 700 naar 1000 en dan langzaam weer terug
etm laten controleren deze was gewoon goed
isschien wel een ud type maar heb de historie opgevraagt en er was al eens een nieuwe ingezet welke.... geen idee of het een oud of nieuw type was
Geplaatst: 25.10.2010 - 22:53
door wim de jong
Ramon&Ramon schreef:Ramon&Ramon schreef:umpie schreef:hey dit heb ik ook
cc slaat af en is niet meer te bedienen en soms gaat ook het motorlampje branden maar niet altijd
als ik dan de cc weer activeer nadat ik de auto van contact heb gehad werkt ie wel weer tijdje goed
heb de fouten uitgelezen en daar gaf ie wel lmm aan als fout
maar dat was als dan ook het motorlampje ging branden
collega van me zei dat het de schakelaar in de rembekrachtiger is die die fout veroorzaakt
Ik denk dat dit het juiste antwoord is,de sensor in de rembekrachtiger,dat komt namelijk vaak voor!
Zelfde probleem........
Als de CC aan staat, komt er bij mij af en toe een oranje driehoekje, met de melding: "motor service" en de CC stopt ermee.
Ik heb hem uitgelezen, en de fout: ECM930A komt op.
Dit betekent: Clutch pedal sensor. Tsja, dan stopt de CC, want hij denkt dat de koppeling ingetrapt wordt.
De motor uit zetten, en weer starten, en de CC is weer bruikbaar...
Bij een automaat kan dit niet, misschien geeft de foutcode uit laten lezen een eenduidig antwoord. Om nu alles maar lukraak uyit te wisselen, is compleet zinloos, denk ik.
Geplaatst: 25.10.2010 - 23:03
door Msuidgeest
Zeg Wim, als ik dit goed lees zit het contactje los bij je koppelingspedaal. Daar kun je toch bij als je je hoofd onder het dashboard steekt?
Geplaatst: 26.10.2010 - 01:23
door wim de jong
Ik heb me eerlijk gezegd nog niet verdiept waar deze sensor zit.......
Zit hij echt bij het pedaal, of zit hij gemonteerd ergens bij de koppelinghendel?
Zal morgen eens kijken dan......nu is het donker.
Geplaatst: 26.10.2010 - 21:49
door mini2
Je kan het paneel onderaan wegnemen door de twee Torkschroeven los te draaien. Op deze manier kan je er beter bij.
Ik had hetzelfde euvel dat mijn CC er mee uitschee en dat het oranje driehoekje oplichtte . Ik heb in de stekker die in de sensor gaat contactspray gesproken en tot nu toe (5dgn) heb ik geen melding meer gehad. Voorheen om de haverklap.
Wellicht dat dit bij jou ook werkt.
Geplaatst: 27.10.2010 - 10:02
door VolvoRob
Ik heb in de stekker die in de sensor gaat contactspray gesproken en tot nu toe (5dgn) heb ik geen melding meer gehad.
Kijk, dat zijn goede tips! Dank je Mini2