Pagina 2 van 2

Geplaatst: 18.02.2011 - 17:06
door The Rubberburner
Net met een monteur het een en ander bekeken. Het plastic stangetje was los van het motortje geraakt. Met 2 componentenlijm het ding vastgelijmd en laten drogen. Probleem opgelost binnen 5 minuten! Aan het rijgedrag te merken functioneert alles naar behoren. Na een stuk Duitse autobahn alles nog eens gecontroleerd, en het zit uitstekend vast. Toch weer 885,- euro bespaard ten opzichte van de oplossing van de dealer. Mocht hij in de toekomst nog een losraken dan kan alsnog het een en ander vervangen worden.

Geplaatst: 12.05.2011 - 19:28
door willumpie82
Bij mij brand het lampje service vereist ook sinds een paar dagen, en is soms ook weer weg. de cruise control werkt niet.

ik heb wel het idee dat de auto minder lekker loopt, als je gas terug neemt schokt de auto, dit was eerst niet.

ik heb wel een keer gehad dat wanneer ik een keer flink door had geblazen dat er een witte rook wolk achteruit de auto kwam.

zijn er goede tools om de auto zelf uit te lezen? voor mijn vorige auto (opel vectra) had ik een OBDII tech2 usb tool, bestaat er zoiets voor de s60?

Geplaatst: 12.05.2011 - 20:56
door Gast
@willumpie82, wat heb je voor een S60?
Benzine, diesel, LPG, km-stand, onderhoud geschiedenis, wat is al vervangen? enz....

Geplaatst: 14.05.2011 - 14:02
door willumpie82
AlexV70 schreef:@willumpie82, wat heb je voor een S60?
Benzine, diesel, LPG, km-stand, onderhoud geschiedenis, wat is al vervangen? enz....
ik heb een 2.4benzine (170pk) 156dkm, ik heb deze auto nog net lang (3000km)

Geplaatst: 14.05.2011 - 23:50
door Gast
willumpie82 schreef:
AlexV70 schreef:@willumpie82, wat heb je voor een S60?
Benzine, diesel, LPG, km-stand, onderhoud geschiedenis, wat is al vervangen? enz....
ik heb een 2.4benzine (170pk) 156dkm, ik heb deze auto nog net lang (3000km)
Ik denk bij jou aan de ETM (gasklephuis) maar het kan even goed een vacuumslangetje zijn die lek is.

Geplaatst: 16.05.2011 - 13:57
door willumpie82
ik hoop niet dat het de ETM is :(

ik heb een keer ergens gelezen dat er twee uitvoeringen waren waarvan een die veel problemen gaf, deze waren aan de kleuk van de stikker te herkennen, wit en geel dacht ik maar welke is welke?

Geplaatst: 16.05.2011 - 18:54
door Morgenstond
Geel is nieuw, wit is oud.

Geplaatst: 16.05.2011 - 19:25
door EVV
Je kunt ook kijken naar het ingegoten datum stempel, als dat nog rond het bouwjaar van je auto is heb je nog de orginele. Of je kijkt naar het huis zelf, als deze ongeveer dezelfde kleur/staat is als je inlaat spruitstuk is die nog niet vervangen, als hij er een stuk nieuwer is dus wel.

Geplaatst: 19.05.2011 - 21:56
door willumpie82
ik ben vandaag even naar de volvo garage geweest,...

CEM6A01 portier ontgrendeld, links achter signaal te hoog (storingscode is niet actief)
CEM6A02 portier ontgrendeld, rechts achter signaal te hoog (storingscode is actief)
CEM6C45 No match (storingscode is niet actief)
DDM0025 spiegelmotorsignaal ontbreekt (storingscode is niet actief)
CEM5B01 spiegelmotor signaal ontbreekt (storingscode is niet actief)
ECM9300 koppelingspedaalsensor signaal te laag (sotringscode is atief)
PDM0025 speigelmotor signaal ontbreekt (storingscode is actief)

AUM,BCM,CCM,DIM,ETM,REM,SRS,SWM,UEM Storing niet gevonden

ik ga morgen eens kijken naar die koppelingspedaal sensor, ik neem aan dat die ervoor zorgt dan mijn cruise control niet werkt. spiegels etc werken gewoon.

Geplaatst: 20.05.2011 - 20:12
door willumpie82
ik heb net even gekeken naar de sensor, dit is een langwerpig wit achtige schuifregelaar. heb hem even opengemaakt en alles ziet er goed uit, de weerstand loopt ook netjes op als je hem indrukt.

ook heb ik even gekeken naar de ETM, dit is er een met een witte stikker :(
als ik de etm moet vervangen, werkt deze dan (noodloop oid) als je hem inbouwd of werkt het pas als deze ingeleerd is?

Geplaatst: 20.05.2011 - 23:23
door Gast
Nieuwe ETM heeft software nodig. Zonder zal die in noodloop gaan. max. snelheid is dan ± 50 km/h.

Geplaatst: 22.05.2011 - 16:49
door wim de jong
@willumpie82

100% zeker is dat het uitvallen van de cruise control ligt aan de foutmelding van je koppelingspedaalsensor.
Soms zit er een stekkertje los, maar meestal is het gewoon vervangen. Een beetje ouderdom, en slecht contact geeft de melding op je BC.
Ik heb gewoon de sensor vervangen (kost iets van €50) en je bent van dit gezeur af.

bij problemen van je ETM heb je tevens slecht en onregelmatig lopen van de motor, en zelfs noodloop is het gevolg.
Dat heb je allemaal niet, en foutcode ECM9300 geeft inderdaad aan:
clutch pedal sensor error.........(zit tegen de koppelingspedaal aan)