Dit weekend een reisje naar Zweden gedaan met mijn S60 2.4 van 2001 op LPG, op en neer 1350 KM en geen problemen gehad.
Zondag avond aangekomen, Maandag middag auto gewoon met de auto gereden en Maandag avond weer weg gezet.
Vanochtend auto gestart, en er verscheen een melding Motormanagement Service vereist met het vierkantje met uitroepteken.
Paar kilometer gereden zonder iets te hebben gemerkt aan het rijgedrag. Later een keer de motor herstart en de melding was weg.
Vervelende is dat de cruisecontrol toen niet werkte, ik heb het echter niet geprobeerd voordat ik de auto heb herstart. De cruisecontrol heeft het hele weekend wel prima gewerkt.
Heeft dit met elkaar te maken of is het toeval?
Melding:Motormanagement Service vereist
Motormanagement Service kan voor van alles zijn.
Van storing in de ETM (even intikken bij Zoek) tot rempedaal sensor en dus van alles daar tussen.
Uitlezen is denk ik de enige optie.
Van storing in de ETM (even intikken bij Zoek) tot rempedaal sensor en dus van alles daar tussen.
Uitlezen is denk ik de enige optie.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Dit lampje is heel vaak vals alarm.
Dan is bv. een sensor eventjes te heet geworden.
Het is inderdaad mogelijk dat de crcr tijdelijk niet werkt omdat de alarmmelding één of meer computers stilzet.
Komt de melding geregeld terug, dan pas is het zinvol om naar de werkplaats te gaan.
Dan is bv. een sensor eventjes te heet geworden.
Het is inderdaad mogelijk dat de crcr tijdelijk niet werkt omdat de alarmmelding één of meer computers stilzet.
Komt de melding geregeld terug, dan pas is het zinvol om naar de werkplaats te gaan.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 03.11.2009 - 13:44
Lijkt mij dat dit dan te maken heeft met de cruise control inderdaad, deze deed het vanmiddag nog niet helaas.
Zal hem uit laten lezen, kijken wat het is. Is het niet mogelijk om zelf de rempedaalstandsensor of koppelpedaalstandsensor door te meten?
Zal hem uit laten lezen, kijken wat het is. Is het niet mogelijk om zelf de rempedaalstandsensor of koppelpedaalstandsensor door te meten?
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
De mijne geeft ook een melding. Vorig jaar december deed ie dat ook na overdadig acceleren in de tweede versnelling. Dit keer opnieuw; tijdens het optrekken vanaf een kruising.
De vorige keer ging het na twee dagen vanzelf weg. De accu eraf gooien heeft geen zin gehad.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn ?
GJK
De vorige keer ging het na twee dagen vanzelf weg. De accu eraf gooien heeft geen zin gehad.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn ?
GJK
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- jorrits60
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:33
Bij mij was deze melding in combinatie met het niet werken van de cc een defecte rempedaalhoeksensor. Aanvankelijk trad het bij mij incidenteel op, maar naar verloop van tijd werd het een structureel probleem. Vervangen van de sensor ad ca €120 bood uitkomst.
Volvo s60 MY'07 2.4d 163pk Edition II Communication line 180k
Volvo s60 MY'05 2.4d 200pk (Fasttech)Edition 297k
Volvo s60 MY'05 2.4d 200pk (Fasttech)Edition 297k
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Bij mij treed het (december + feb) alleen op bij vol in toeren jaren in de tweede versnelling. Na +/- 36h verdwijnt de storing...zo ook nu
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Apart, ik heb een keer die melding gehad en na een paar keer goed door te hebben geblazen verdween ie juist
.
Toen zat men al te denken aan tuning verwijderen, katalysator vervangen, sensoren vervangen....
Ik ben het met battlecruiser eens, eerst maar eens aan zien dan misschien een keer wissen en als het blijft terug komen dan wat ondernemen. Wel onder voorbehoud dat de motor er niet minder op gaat lopen.

Toen zat men al te denken aan tuning verwijderen, katalysator vervangen, sensoren vervangen....
Ik ben het met battlecruiser eens, eerst maar eens aan zien dan misschien een keer wissen en als het blijft terug komen dan wat ondernemen. Wel onder voorbehoud dat de motor er niet minder op gaat lopen.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Apart, ik heb een keer die melding gehad en na een paar keer goed door te hebben geblazen verdween ie juist
.
Toen zat men al te denken aan tuning verwijderen, katalysator vervangen, sensoren vervangen....
Ik ben het met battlecruiser eens, eerst maar eens aan zien dan misschien een keer wissen en als het blijft terug komen dan wat ondernemen. Wel onder voorbehoud dat de motor er niet minder op gaat lopen.

Toen zat men al te denken aan tuning verwijderen, katalysator vervangen, sensoren vervangen....
Ik ben het met battlecruiser eens, eerst maar eens aan zien dan misschien een keer wissen en als het blijft terug komen dan wat ondernemen. Wel onder voorbehoud dat de motor er niet minder op gaat lopen.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Nadat ik vanmiddag v.a. een parkeerplaats even voor een bus wilde invoegen en dus opnieuw in de tweede flink moest speren, zakte het vermogen kort weg en kreeg ik weer een storing.
Daarna was het vermogen weer normaal. Direct naar mijn garagehouder gereden en uitlezen; alleen een niet definieerbare storing gevonden.
Hij gaat maandag even bellen wat deze precies in houdt
Daarna was het vermogen weer normaal. Direct naar mijn garagehouder gereden en uitlezen; alleen een niet definieerbare storing gevonden.
Hij gaat maandag even bellen wat deze precies in houdt
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
En daar is ie weer (geforceerd opgetrokken)
Volgens mijn garagist LMM
Echter....ik merk niets in het rijgedrag....en de storing is na verloop van tijd weg. Kan het zijn dat het een tijdelijke storing aan de LMM is ?
GJK
Volgens mijn garagist LMM
Echter....ik merk niets in het rijgedrag....en de storing is na verloop van tijd weg. Kan het zijn dat het een tijdelijke storing aan de LMM is ?
GJK
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Zojuist hendeltje wervelklep gefixed.
Valt het jullie nooit op dat na het uitschakelen van de motor nog ontzettend veel geluidje nablijven...zoals het tikken van servomotor van de wervelklep en nog een paar fluitjes en piepjes ?
http://www.amt.nl/Nieuws/Dynostar-stelt ... stbank.htm
GJK
Valt het jullie nooit op dat na het uitschakelen van de motor nog ontzettend veel geluidje nablijven...zoals het tikken van servomotor van de wervelklep en nog een paar fluitjes en piepjes ?
http://www.amt.nl/Nieuws/Dynostar-stelt ... stbank.htm
GJK
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- The Rubberburner
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 21.11.2010 - 14:22
Ik heb hetzelfde probleem, defecte wervelklep. Volgens de dealer een reparatie van 885,- euro!
Ik heb dit (defecte wervelklep) ook voorgehad met mijn S60. Gelukkig onder garantie vervangen...
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Bij mij was het niet de klep zelf...maar het scharnier.
Dit is volgens mij bijna bij alle gevallen zo.
Ik heb de kom van het scharnier afgeknipt en er een gat in geboord. Ditzelfde heb ik met de kom gedaan. Door beide gaten heb ik een dun spijkertje gestoken en deze omgebogen. Het werkt weer....verbruik is omlaag gegaan en mijn garagehouder (heb ik het vandaag laten zien) kan er mee leven.
Dit is volgens mij bijna bij alle gevallen zo.
Ik heb de kom van het scharnier afgeknipt en er een gat in geboord. Ditzelfde heb ik met de kom gedaan. Door beide gaten heb ik een dun spijkertje gestoken en deze omgebogen. Het werkt weer....verbruik is omlaag gegaan en mijn garagehouder (heb ik het vandaag laten zien) kan er mee leven.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- lionx84
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:42
- Locatie: Den Haag
ik heb het ook, maar volgens mij gaat die bij mij dan in storing op de retour leidingen van het inspruitstuk/injector. deze moet ik nog even laten na kijken bij een bedrijfje die daar goed in is. hebben al eens 1 gerepareerd die echt lek was.
maar wervelklep is nieuw voormij. heb je toevallig foto's van je reparatie kuupertie,
maar wervelklep is nieuw voormij. heb je toevallig foto's van je reparatie kuupertie,
Dit schreeuwt om foto's.kuupertie schreef:Ik heb de kom van het scharnier afgeknipt en er een gat in geboord. Ditzelfde heb ik met de kom gedaan. Door beide gaten heb ik een dun spijkertje gestoken en deze omgebogen.
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Wel mooi opgelost zo!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
The Rubberburner schreef:Ik heb hetzelfde probleem, defecte wervelklep. Volgens de dealer een reparatie van 885,- euro!
het is inderdaad veel werk om bij die kleppen te komen,er zit giga veel koolaanslag tussen die kleppen en de scharnierpunten,het spul loopt op een gegeven moment vast en daarom breekt vaak het verbindingsstangetje.
het is een hele ingreep,vandaar de hoge kosten die dit met zich mee brengt..
we maken het verbindingsstangtje van lichtmetaal,wat veel sterker is.