Pagina 2 van 4
Geplaatst: 11.06.2010 - 20:00
door Brutus850
Ja, de '99 modellen wordt lang zoeken denk ik.
Wat is dan de mening over de neus van een Europese 244 en een Amerikaanse 244?
In welke typen is de B21 motor ingebouwd en vanaf wanneer? Zijn er typen in jaartallen door elkaar heen gevoerd met de B20 en B21?
Geplaatst: 11.06.2010 - 21:26
door Volvoman
De Amerikaanse dubbele lampen vind ik niet mooi....
Geplaatst: 11.06.2010 - 23:37
door admiral
Als je de keuze hebt tussen een B21 of B23 neem dan de B23 en neem ongeacht welke je neemt een injectie. Loopt altijd goed op gas en benzine, zowel de B21 als de B23, maar een B23 heeft ff meer pit.
Geplaatst: 11.06.2010 - 23:43
door admiral
Volvoman schreef:De Amerikaanse dubbele lampen vind ik niet mooi....
Ik heb ook de amerikaanse versie, en ik heb ook overwogen om die grote aquariums te monteren maar des te langer ik hem heb des te mooier ik die dubb koplampen ga vinden.
daarbij heb ik een 82er en die had qua europese lamp die iets minder breed is dan de latere eind jaren 80 en begin jaren 90 modellen. ik vinde smallere dus minder mooi en die van de laatste serie smoelt beter. Ik heb zo'n set samen met de spatborden en knipper/stadslicht units klaar liggen en dit gaat er een keer op waarschijnlijk.
Geplaatst: 12.06.2010 - 00:57
door Brutus850
Ok, dus geen B30 voor gas.
Ook geen B20 voor gas
Maar een B21, of B23.
En voor het mooie een B23, omdat die iets meer power heeft..?
Ben zelf wel een fan van de Amerikaanse uitvoering.
Geeft de auto iets meer uitstraling.
Geplaatst: 12.06.2010 - 07:42
door volvorider
Wij hebben een anerikaanse uitvoering zonder dubbele koplampen, die zijn er ook.
Amerikaanse uitvoeringen hebben zo hun kleine maar oh zo leuke verschillen.
Geplaatst: 12.06.2010 - 08:19
door Volvoman
admiral schreef:Volvoman schreef:De Amerikaanse dubbele lampen vind ik niet mooi....
Ik heb ook de amerikaanse versie, en ik heb ook overwogen om die grote aquariums te monteren maar des te langer ik hem heb des te mooier ik die dubb koplampen ga vinden.
daarbij heb ik een 82er en die had qua europese lamp die iets minder breed is dan de latere eind jaren 80 en begin jaren 90 modellen. ik vinde smallere dus minder mooi en die van de laatste serie smoelt beter. Ik heb zo'n set samen met de spatborden en knipper/stadslicht units klaar liggen en dit gaat er een keer op waarschijnlijk.
Foto?
Geplaatst: 12.06.2010 - 11:13
door biadman
heb een b20 op gas, en rijdt al 3 jaar zonder enig probleem!! en met mij vele anderen...
is nog makkelijker kleppen stellen als de b21/b23 motoren ook. (geen stelplaatjes nodig)
Geplaatst: 12.06.2010 - 11:28
door B-lennium
B30 + gaskop kan prima op gas hoor, ik heb nog nooit een b30 gezien waarvan de 6e cilinder stuk was door koelingsproblemen (ken wel de spook verhalen over de 6e cilinderkoeling)
waar je wel om moet denken is dat een 164 gewoon nog een stukje ouder is als een 244 / 245
Geplaatst: 12.06.2010 - 12:20
door Brutus850
B-lennium schreef:B30 + gaskop kan prima op gas hoor, ik heb nog nooit een b30 gezien waarvan de 6e cilinder stuk was door koelingsproblemen (ken wel de spook verhalen over de 6e cilinderkoeling)
waar je wel om moet denken is dat een 164 gewoon nog een stukje ouder is als een 244 / 245
Met een gaskop, bedoel je een aangepaste cylinderkop? Dus niet de originele, want die gaat niet lang mee op gas..?
Verder valt het me op dat de 164 ook een stukje duurder is, klopt dat?
Geplaatst: 12.06.2010 - 13:30
door Frederik Welvaert
duur om mee te rijden of duur in aanschaf?
Ik weet een 164 te koop staan voor 750 EUR :p (wel veel werk aan) als ik er plaats voor had, had die hier al lang gestaan

Geplaatst: 12.06.2010 - 13:45
door B-lennium
Brutus850 schreef:B-lennium schreef:B30 + gaskop kan prima op gas hoor, ik heb nog nooit een b30 gezien waarvan de 6e cilinder stuk was door koelingsproblemen (ken wel de spook verhalen over de 6e cilinderkoeling)
waar je wel om moet denken is dat een 164 gewoon nog een stukje ouder is als een 244 / 245
Met een gaskop, bedoel je een aangepaste cylinderkop? Dus niet de originele, want die gaat niet lang mee op gas..?
Verder valt het me op dat de 164 ook een stukje duurder is, klopt dat?
Vergeet niet dat de B30 motor is afgeleid van de B18 (die nu toch al ruim 40 jaar oud is) de koppen zijn standaard nog niet voorzien van gehardeklepzetels + kleppen. een 'gas' kop is een aangepaste kop waarin deze zetels + kleppen wel in zitten. de aanpassing kost 500,- zonder geharde zetels slijt de kop sneller omdat gas een hogere verbranding temperatuur heeft. mijn vader rijd al 6 jaar met een 'normale' kop op gas dus slijten is relatief
het leeftijd verschil tussen de beide auto's verklaart ook de hoge(re) aanschaf prijs een 164 is ouder, dus een knap exemplaar is meer waard.
Geplaatst: 12.06.2010 - 18:32
door Brutus850
Vanmiddag gereden in een 164 en 244. Omdat het een dagelijkse auto wordt, ga ik voor de 244, of een 245.. Vind de Amerikaanse uitvoering van een 245 ook erg stoer..
Geplaatst: 12.06.2010 - 19:20
door volvorider
Keuze genoeg zou ik maar zeggen!
Geplaatst: 12.06.2010 - 20:50
door admiral
Volvoman schreef:admiral schreef:Volvoman schreef:De Amerikaanse dubbele lampen vind ik niet mooi....
Ik heb ook de amerikaanse versie, en ik heb ook overwogen om die grote aquariums te monteren maar des te langer ik hem heb des te mooier ik die dubb koplampen ga vinden.
daarbij heb ik een 82er en die had qua europese lamp die iets minder breed is dan de latere eind jaren 80 en begin jaren 90 modellen. ik vinde smallere dus minder mooi en die van de laatste serie smoelt beter. Ik heb zo'n set samen met de spatborden en knipper/stadslicht units klaar liggen en dit gaat er een keer op waarschijnlijk.
Foto?
Wat voor foto wil je?
Geplaatst: 14.06.2010 - 11:19
door Jordos
Geen b30 voor gas is echt te kort door de bocht. Ik rij zelf b30 op gas en dat gaat prima. Zorg voor verharde klepzittingen en dat je koeling in orde is. Dan hoef je ook echt je kleppen niet iedere 4500 km te stellen.
De 164 is sowieso exlusiever dan een 200 serie (en ook mooier

). Je krijgt een boel aandacht als je op de weg zit. Aan de andere kant is ie ook ouder en is het verschil met je huidige auto nog groter. Vooral met gladdigheid of vochtig weer is het gewoon beduidend minder comfortabel.
Mag ik je vragen waarom je er lpg in wil hebben als het je niet om het goedkoop rijden gaat? Want je hebt al belastingvoordeel...
Geplaatst: 14.06.2010 - 18:22
door soepkip
164 lijkt me leuker, opvallender en spannender. Ook minder zuinig
Een 244 is wellicht wat meer geschikt voor dagelijks gebruik en merkbaar luxer op de snelweg enz.
Geplaatst: 16.06.2010 - 08:51
door Brutus850
Jordos schreef:
Mag ik je vragen waarom je er lpg in wil hebben als het je niet om het goedkoop rijden gaat? Want je hebt al belastingvoordeel...
Tja, een Volvo is nou eenmaal geschikt voor het rijden op gas, dus waarom niet.
Geplaatst: 17.06.2010 - 16:06
door FLA
Bijna net zo mooi als de mijne.

Geplaatst: 29.06.2010 - 17:22
door Dicks740
B21 of B23 waar staat dat voor, liggen die in een 240, bijv. 2.3 GL benzine?
Brutus850 schreef:Ok, dus geen B30 voor gas.
Ook geen B20 voor gas
Maar een B21, of B23.
En voor het mooie een B23, omdat die iets meer power heeft..?
Ben zelf wel een fan van de Amerikaanse uitvoering.
Geeft de auto iets meer uitstraling.