Maar ik weet niet hoeveel pk dit kan uitmaken.
V70R uit Zwitserland
- VolvoFaBulous
- 4th Gear member
Shell V-power is in Nederland gewoon Euro 95, dus geen Euro98. :?
XC60 T8 Twin Engine Inscription MY2019 Electric Silver, 20”velgen, Luchtvering, Business Pack, Inscription Plus Line met Maroon Brown nappa-bekleding, massagestoelen, Audio L met B&W, Intellisafe Pro L, Luxury L met Visual Park Ass. en 360 view, Park Assist Pilot, Versatility L, Full-led AHB koplampen, extra getint glas, gelam. ruiten, zitverhogers achter, elektr. kindersloten, geperf. leren sportstuur, inklapb. trekhaak
XC60 T5 PS MY2014
V70 2.5T AWD MY2004
C70 2.4i MY2007
XC60 T5 PS MY2014
V70 2.5T AWD MY2004
C70 2.4i MY2007
-
- 3rd Gear member
Daar had ik eigenlijk verder niet over nagedacht, waarde-vermindering door import. Is ook nu het overwegen waard om door mijn rechtsbijstandsverzekeraar te laten claimen.
Dank voor de tip.
Groet, Wim.
Dank voor de tip.
Groet, Wim.
drowel schreef:Lijkt me ook niet nodig... als er duidelijk is dat de dealer/handelaar iets verkocht heeft zonder de juiste gegevens te verstrekken, sterker nog... ONJUISTE gegevens (zoals hier het geval is) heeft het bedrijf geen poot om op te staan. Zal ook voor de prijs namelijk gunstig zijn... een import auto levert gewoonweg minder op. Ik zou het er niet bij laten zitten. (de auto gaat jou aan het einde van de rit ook minder opleveren lijkt mij!)
- velwim
- 4th Gear member
Wim,
Ik heb zelf een S60 2.5T en die heeft al standaard 210 PK. Dat er dus maar 230 PK uit je V70R komt is wel erg weinig. Een collega van mij heeft zo’n gele monsterlijke, vanuit Oostenrijk geïmporteerde, 850TR met 300 PK. Probleemloze auto. Hij is er ook mee bij Rica geweest en zijn auto leverde ruim 300 PK, voor een auto van 15 jaar oud. Het kan dus wel.
Nog even over de diverse highpower brandstofen die verkrijgbaar zijn in Nederland:
Shell V-Power 97RON (in Duitsland zowel V-Power met 95 of 100RON verkrijgbaar)
Total Excellium 95RON
BP Ultimate 98RON
In Duitsland tank ik altijd de 100RON. Het kost wat maar dan heb je ook wat, je merkt echt verschil.
En over V-Power is ook al eens e.a door mij op dit forum gemeld:
Mijn persoonlijke ervaring met V-Power diesel in een D5 en V-Power benzine in een 2.5T en een 206GTI zijn positief. De motoren lopen hoorbaar mooier rond en dit betekent volgens mij op de lange duur minder slijtage. Het verbruik is ook iets gunstiger, maar of dit opweegt tegen de meerprijs is maar de vraag.
Ik heb lange tijd bij Travelcard gewerkt en daar is wel eens een onderzoekje gedaan na het gemiddelde verbruik van auto's die (bijna) altijd high-power brandstof tanken en die dit nooit doen. Hier was niet veel uit op te maken. Het gemiddeld verbruik werd niet echt minder bij de V-power rijders. Het vergelijken van verschillende berijders in (vergelijkbare auto's) is natuurlijk ook erg moeilijk. Vooral van auto's met relatief veel vermogen hebben de bestuurders nog al eens een "sportieve"rijstijl en dan wordt de mogelijke besparing door het aanspreken van het "extra" vermogen weer te niet gedaan.
Succes met de strijd,
Wim
Ik heb zelf een S60 2.5T en die heeft al standaard 210 PK. Dat er dus maar 230 PK uit je V70R komt is wel erg weinig. Een collega van mij heeft zo’n gele monsterlijke, vanuit Oostenrijk geïmporteerde, 850TR met 300 PK. Probleemloze auto. Hij is er ook mee bij Rica geweest en zijn auto leverde ruim 300 PK, voor een auto van 15 jaar oud. Het kan dus wel.
Nog even over de diverse highpower brandstofen die verkrijgbaar zijn in Nederland:
Shell V-Power 97RON (in Duitsland zowel V-Power met 95 of 100RON verkrijgbaar)
Total Excellium 95RON
BP Ultimate 98RON
In Duitsland tank ik altijd de 100RON. Het kost wat maar dan heb je ook wat, je merkt echt verschil.
En over V-Power is ook al eens e.a door mij op dit forum gemeld:
Mijn persoonlijke ervaring met V-Power diesel in een D5 en V-Power benzine in een 2.5T en een 206GTI zijn positief. De motoren lopen hoorbaar mooier rond en dit betekent volgens mij op de lange duur minder slijtage. Het verbruik is ook iets gunstiger, maar of dit opweegt tegen de meerprijs is maar de vraag.
Ik heb lange tijd bij Travelcard gewerkt en daar is wel eens een onderzoekje gedaan na het gemiddelde verbruik van auto's die (bijna) altijd high-power brandstof tanken en die dit nooit doen. Hier was niet veel uit op te maken. Het gemiddeld verbruik werd niet echt minder bij de V-power rijders. Het vergelijken van verschillende berijders in (vergelijkbare auto's) is natuurlijk ook erg moeilijk. Vooral van auto's met relatief veel vermogen hebben de bestuurders nog al eens een "sportieve"rijstijl en dan wordt de mogelijke besparing door het aanspreken van het "extra" vermogen weer te niet gedaan.
Succes met de strijd,
Wim
S60 2.5T Drivers Edition +++, Electric Silver(MY2008)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Vooraf vermeld ik even dat het niet mijn bedoeling is om een discussie over de BOVAG op te starten !!WimS60 schreef:Niels,
Uiteraard kan ik bewijzen dat de auto verkocht is als Nederlandse auto met 300 Pk. Ik heb een afdruk van hun advertentie op internet, en het fiche, wat in de showroom achter de voorruit zat is ook in mijn bezit. En op beiden staat uitdrukkelijk dat het een Nederlandse auto is met 300 Pk.
De BOVAG heeft op haar site een formulier staan, die je in kan vullen als je om bemiddeling van hun vraagt.
Ik heb dit formulier ingevuld en uitgeprint en naar de BOVAG verstuurd.
In dit formulier heb ik expliciet aangegeven dat ik geen aanspraak maak op garantie (want daar had ik vanaf gezien), maar dat ik niet geleverd heb gekregen waarmee de verkoper heeft geadverteerd.
Van de BOVAG kreeg ik 2 dagen later een standaard-brief, dat, doordat ik van garantie had afgezien, zij niet voor mij willen bemiddelen.
Dus van de BOVAG heb ik niets te verwachten.
Maar dat de BOVAG bemiddeling heeft afgewezen vind ik, gezien vanuit hún standpunt, logisch want in Artikel 1 van hun zgn. Bemiddelingsreglement valt te lezen:
Dit reglement regelt de bemiddeling in geschillen met BOVAG-leden, welke voortvloeien uit:
- BOVAG-garanties
- BOVAG-lesovereenkomst.
- BOVAG-huurovereenkomst.
- BOVAG-leverings- en betalingsvoorwaarden (algemene voorwaarden) waarin de bemiddelingsregeling is opgenomen
Daarom is het enige dat misschien een rechtsopening zou kunnen verschaffen Artikel 3 - eerste alinea van hun Algemene Voorwaarden voor particulieren, want daar valt het volgende te lezen:
In een schriftelijke of elektronisch vastgelegde overeenkomst worden in ieder geval opgenomen:
- de omschrijving van de auto en eventueel in te kopen auto, beide met het eventuele toebehoren;
N.B. Accentueringen door mij.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Ehm een boeiend standpunt van de bovag aangzien ik verwacht dat het een Bovag aangesloten bedrijf is en er onder Bovag voorwaarden is geleverd. In deze voorwaarden staat ongetwijfeld dat er bij geschillen naar de Bovag geschillen commissie gegaan dient te worden.WimS60 schreef:Niels,
Uiteraard kan ik bewijzen dat de auto verkocht is als Nederlandse auto met 300 Pk. Ik heb een afdruk van hun advertentie op internet, en het fiche, wat in de showroom achter de voorruit zat is ook in mijn bezit. En op beiden staat uitdrukkelijk dat het een Nederlandse auto is met 300 Pk.
De BOVAG heeft op haar site een formulier staan, die je in kan vullen als je om bemiddeling van hun vraagt.
Ik heb dit formulier ingevuld en uitgeprint en naar de BOVAG verstuurd.
In dit formulier heb ik expliciet aangegeven dat ik geen aanspraak maak op garantie (want daar had ik vanaf gezien), maar dat ik niet geleverd heb gekregen waarmee de verkoper heeft geadverteerd.
Van de BOVAG kreeg ik 2 dagen later een standaard-brief, dat, doordat ik van garantie had afgezien, zij niet voor mij willen bemiddelen.
Dus van de BOVAG heb ik niets te verwachten.
Anyway, ga snel naar je rechtsbijstand verzekeraar jij hebt niet geleverd gekregen wat afgesproken is en je redelijkerwijs kon verwachten lijkt me appeltje eitje voor de rechtsbijstand verzekeraar. Bedenk wel van te voren wat je wilt, auto teruggeven (contract ontbinden) of een aangepaste prijs !
-
- 2nd Gear member
Ik zou het toch eens proberen, mijn flink getunede V40 stotterde als een zot bij volgas op Vpower. Gewone 98 erin en ie reed weer geweldig.WimS60 schreef:Aantje,
Ik kan me niet voorstellen dat het verschil van octaan 97 en 98 hier het verschil zal maken.
Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Groet, Wim.
Volvo V70 sports edition 2.4d sept. 2007
-
- 3rd Gear member
Het is het proberen waard.
Maar eerst morgen eens langs de dealer, ik vermoed een gescheurde turbo-slang of iets dergelijks.
Bij inkomende turbo een fluitend geluid en inhouden, trad in ene op toen ik vandaag de snelweg opdraaide. Grrrrr.
Ik hou jullie allen wel op de hoogte wat betreft het auto-technische verhaal en de ontwikkelingen met de juridische kant.
Bedankt voor het meedenken.
Groet, Wim.
Maar eerst morgen eens langs de dealer, ik vermoed een gescheurde turbo-slang of iets dergelijks.
Bij inkomende turbo een fluitend geluid en inhouden, trad in ene op toen ik vandaag de snelweg opdraaide. Grrrrr.
Ik hou jullie allen wel op de hoogte wat betreft het auto-technische verhaal en de ontwikkelingen met de juridische kant.
Bedankt voor het meedenken.
Groet, Wim.
-
- 2nd Gear member
Nu kom ik ook wel mensen tegen die niet zulke goede ervaringen met de Rica bank hebben en klagen dat er niet genoeg grip is. Kun je niet zien aan een meter op het dash hoeveel druk de turbo levert? en heeft Rica het anders niet gemeten?
- Rippie V70
- 5th Gear member
Misschien een rare opmerking hoor, maar
Op je kenteken staat de eerste afgifte (dus zwiterland en de eerste afgifte in Nederland) én het motorvermogen in kW, dus bij jouw R moet daar 220kW staan.
Daarnaast staan deze gegevens ook op internet, de RDW Site.
Ik vind het wel raar dat zo'n bedrijf zegt dat het een NL auto is terwijl iedereen eenvoudig kan zien dat dit niet zo is.
Op je kenteken staat de eerste afgifte (dus zwiterland en de eerste afgifte in Nederland) én het motorvermogen in kW, dus bij jouw R moet daar 220kW staan.
Ik vind het wel raar dat zo'n bedrijf zegt dat het een NL auto is terwijl iedereen eenvoudig kan zien dat dit niet zo is.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 3rd Gear member
Hoi Niels,
Ja, klopt, dat wat betreft de grip op de vermogensbank.
Bij Rica Waalwijk is een testbank voor maar 2 wielen.
Er word dan een zekering links in de kofferbak losgehaald, waardoor de achterste wielen niet worden aangedreven.
Hier is in eerste instantie de 230 Pk uitgelezen.
Na het laden van nieuwe software, kwam er 290 Pk op de schaal te staan, terwijl er 330 te verwachten waren.
Omdat ik toen ook begon te twijfelen over de juistheid van de meting, ben ik naar het hoofdkantoor van Rica in Wateringen gegaan.
Daar hebben ze een testbank voor AWD.
Deze testbank gaf ook 290 Pk aan, dus dat klopte wel.
Bij Rica Wateringen snapten ze er ook niets van, waarom de 330 Pk niet benaderd werd en daar is toen onder belasting zowel de turbodruk en brandstofdruk gemeten. En die waren in orde.
Nu is 290 Pk niet een onoverkomelijk probleem hoor, zeker niet als je uit een V70 140 Pk komt, maar ik vind het wel vreemd.
Ja, klopt, dat wat betreft de grip op de vermogensbank.
Bij Rica Waalwijk is een testbank voor maar 2 wielen.
Er word dan een zekering links in de kofferbak losgehaald, waardoor de achterste wielen niet worden aangedreven.
Hier is in eerste instantie de 230 Pk uitgelezen.
Na het laden van nieuwe software, kwam er 290 Pk op de schaal te staan, terwijl er 330 te verwachten waren.
Omdat ik toen ook begon te twijfelen over de juistheid van de meting, ben ik naar het hoofdkantoor van Rica in Wateringen gegaan.
Daar hebben ze een testbank voor AWD.
Deze testbank gaf ook 290 Pk aan, dus dat klopte wel.
Bij Rica Wateringen snapten ze er ook niets van, waarom de 330 Pk niet benaderd werd en daar is toen onder belasting zowel de turbodruk en brandstofdruk gemeten. En die waren in orde.
Nu is 290 Pk niet een onoverkomelijk probleem hoor, zeker niet als je uit een V70 140 Pk komt, maar ik vind het wel vreemd.
-
- 3rd Gear member
Op het kentekenbewijs staat: Datum eerste toelating 15-09-2003, Datum eerste afgifte Nederland 22-04-2004.
Over het vermogen staat niets op mijn kentekenbewijs.
Dat de auto uit Zwitserland komt, staat ook niet op het kentekenbewijs, maar dat is uit het service-boekje op te maken.
Ik vind het ook erg raar dat een autobedrijf met dergelijke, onjuiste gegevens komt.
De reden laat zich raden, maar dat ze fout zitten is duidelijk.
Over het vermogen staat niets op mijn kentekenbewijs.
Dat de auto uit Zwitserland komt, staat ook niet op het kentekenbewijs, maar dat is uit het service-boekje op te maken.
Ik vind het ook erg raar dat een autobedrijf met dergelijke, onjuiste gegevens komt.
De reden laat zich raden, maar dat ze fout zitten is duidelijk.
Rippie V70 schreef:Misschien een rare opmerking hoor, maar
- elianmars
- 5th Gear member
Als je je kenteken ingeeft op deze site, wordt daar dan wel het vermogen vermeld?
https://ovi.rdw.nl/
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 3rd Gear member
Dan staat er 220 kW, dus ongeveer 300 Pkelianmars schreef:Als je je kenteken ingeeft op deze site, wordt daar dan wel het vermogen vermeld?
Maar zal dat niet zijn, omdat tijdens de keuring bij invoeren de standaard bekende gegevens worden ingevoerd ?
Ze zullen de auto vast niet op een testbank hebben gehad.
- Rippie V70
- 5th Gear member
Ik kan me niet voorstellen dat het autobedrijf dit gaat checken op een rollenbak.Als je je kenteken ingeeft op deze site, wordt daar dan wel het vermogen vermeld?
Dan staat er 220 kW, dus ongeveer 300 Pk
Volgens mij staat het vermogen (in kW) altijd op je papieren. Als het zowel op de papieren, als op de RDW Site staat, dan nemen ze dat voor waar aan.
Dat ze adverteren met een originele NL auto vind ik niet erg netjes, maar dat was wel heel makkelijk te controleren.
Dit gaat je iig niet nog een keer overkomen.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
- edraket
- 7th Gear member
Het is misschien erg flauw maar het lijkt me dat je toch op de kenteken papieren kijkt voordat je een auto koopt? Mij zou dit echt niet gebeuren, je ziet meteen dat de datum eerste kenteken in NL anders is dan datum eerste afgifte. Dat is ook op de RDW site te checken.
Ik vind het echt heel rot voor je maar ik kan me niet voorstellen dat je dit niet zelf hebt gezien.
Voro wat betreft je probleem: Is de auto al eens naar de dealer geweest voor controle en is de computer al uitgelezen? Misschien komt daar wel een probleem uit.
Ik vind het echt heel rot voor je maar ik kan me niet voorstellen dat je dit niet zelf hebt gezien.
Voro wat betreft je probleem: Is de auto al eens naar de dealer geweest voor controle en is de computer al uitgelezen? Misschien komt daar wel een probleem uit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
Voor een echte autofreak misschien maar dat geldt niet voor iedereen. Zelfs ik ga met redelijk wat kennis nog wel eens in de fout :oops: (gelukkig niet al te groot). Ik weet wel hoe 300pk aanvoelt maar als je uit een 140pk auto komt dan is ook dat weer een heel ander verhaal.edraket schreef:Het is misschien erg flauw maar het lijkt me dat je toch op de kenteken papieren kijkt voordat je een auto koopt? Mij zou dit echt niet gebeuren, je ziet meteen dat de datum eerste kenteken in NL anders is dan datum eerste afgifte. Dat is ook op de RDW site te checken.
Ik denk dat het een google speurtocht wordt met codes van motor, ECU, intercooler, downpipe diameter en Turbo om te zien waar de verschillen zitten met een NL versie. Na chippen nog niet echt in de buurt van het originele (NL) vermogen komen kan niet anders dan betekenen dat er ergens een fors verschil in moet zitten.
Wat wel opgemerkt moet worden is dat een turbo motor erg gevoelig is voor temperatuur. Zo'n ding een paar runs achter elkaar laten doen resulteert in een afname op papier. Deze is op twee banken geweest dus dat zou als betrouwbaar gezien kunnen worden maar ik weet niet hoe het ter plekke is verlopen natuurlijk.
- FLA
- 3rd Gear member
Even over de BOVAG: De BOVAG is er voor de bedrijven in de automobielindustrie, niet voor de consument. Ze lobbyen niet voor niets voor de slooppremie en km-heffing. Waardeloze organisatie, erg goed in het afschuiven van problemen, dus focus jezelf op je rechtsbijstand. 
- sbv
- 6th Gear member
Bij mijn weten is er maar 1 soort V70 R geleverd met (op papier) in ieder geval 300 pk. Dat het in de praktijk er misschien niet uitkomt is een 2e.
Ik heb even snel op autoscout24.ch gekeken en kom daar voor 2003 gewoon 300 pk tegen die men opgeeft.
Wel staat me bij dat die 300 pk in de praktijk niet altijd gehaald werd.
Kwa kenteken sluit in me bij Edraket aan. Ik kijk zelf meestal gelijk of ik daar wat vreemds in kan zien.
Dat de advertentie niet klopt...marketing heet dat geloof ik, denk even aan de 20Mb internet(geen vergelijk ik weet het) wat uiteindelijk to 20Mb blijkt te zijn
Ik heb even snel op autoscout24.ch gekeken en kom daar voor 2003 gewoon 300 pk tegen die men opgeeft.
Wel staat me bij dat die 300 pk in de praktijk niet altijd gehaald werd.
Kwa kenteken sluit in me bij Edraket aan. Ik kijk zelf meestal gelijk of ik daar wat vreemds in kan zien.
Dat de advertentie niet klopt...marketing heet dat geloof ik, denk even aan de 20Mb internet(geen vergelijk ik weet het) wat uiteindelijk to 20Mb blijkt te zijn
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue