Pagina 2 van 2

Geplaatst: 23.07.2010 - 07:48
door V70 T5 assen
Deze problemen zijn niet specifiek voor volvo,s geld voor alle merken wat betreft de koppelingscilinder .
Zou idd heel grof zijn om een klant 2x het volledige tarief te vragen terwijl de werkzaamheden gecombineerd zijn krijg je een rekening van 12 uur terwijl er 1 monteur met je auto 6 uur bezig is geweest en dezelfde dag ophalen.....rara
En voor slijtagedelen is er meer dan de volvodealer.

Geplaatst: 23.07.2010 - 08:24
door Walter
lkort schreef: De prijzen van onderdelen zijn inderdaad erg hoog bij Volvo, vervelend is dat de kwaliteit soms gewoon onder de maat is.
Kan echter nog erger, ga maar eens motorfiets of boot onderdelen bestellen.
Ga maar eens onderdelen voor iets Japans kopen... Zeker het specifiekere materiaal.

Geplaatst: 23.07.2010 - 11:14
door Quota
VolvoMafia schreef:
lkort schreef: De prijzen van onderdelen zijn inderdaad erg hoog bij Volvo, vervelend is dat de kwaliteit soms gewoon onder de maat is.
Kan echter nog erger, ga maar eens motorfiets of boot onderdelen bestellen.
Ga maar eens onderdelen voor iets Japans kopen... Zeker het specifiekere materiaal.
Yep, Alles wat betrouwbaar en degelijk is kost geld, daarom zijn de franse onderdelen ook stukken goedkoper dan de zweedse, duitse of japanse onderdelen... :twisted:

Geplaatst: 23.07.2010 - 11:29
door Ramon&Ramon
lkort schreef:De prijzen van onderdelen zijn inderdaad erg hoog bij Volvo, vervelend is dat de kwaliteit soms gewoon onder de maat is.
Kan echter nog erger, ga maar eens motorfiets of boot onderdelen bestellen.

Het feit dat niet iedereen een bord met Volvo dealer aan de muur mag schroeven zegt helaas niks over de kwaliteit van uitgevoerde werkzaamheden.

Heb ook meegemaakt dat een dealer werkt met standaardtarieven voor distributie en water pomp. Wordt "dubbel" geteld terwijl het extra werk voor vervangen van de pomp 10 minuten is. Ik ervaar dat als schrijven met een vork.
Iedere garage mag tegenwoordig een bord aan de muur schroeven en zich profileren als specialist van het een of ander.

Geplaatst: 23.07.2010 - 13:47
door Garfield
Spraakverwarring tussen dealer en specialist.
Dealer = besloten groep bedrijven.
Specialist = iedereen mag zich specialist noemen.

Geplaatst: 23.07.2010 - 14:29
door bart simpson
dealers zijn een "besloten groep bedrijven" die moeten voldoen aan door een fabrikant gestelde eisen, niet (langer) voldoen is onherroepelijk exit

Geplaatst: 23.07.2010 - 14:39
door Ramon&Ramon
Garfield schreef:Spraakverwarring tussen dealer en specialist.
Dealer = besloten groep bedrijven.
Specialist = iedereen mag zich specialist noemen.

Dealer of geen dealer,
Ook onafhankelijke bedrijven,garages of kwik-fitters mogen een bord aan de muur schroeven met Volvo er op of wat voor merk dan ook en zich specialist noemen.

Geplaatst: 23.07.2010 - 15:59
door Garfield
Ja dat zeg ik toch ?

Geplaatst: 24.07.2010 - 10:39
door jpwg001
Dan noem ik mezelf bij dezen ook 'specialist'. Over mijn specialisatie ben ik nog niet helemaal uit. Maar dat komt nog wel...

Geplaatst: 04.08.2010 - 19:12
door GerardV70
Had gelijk aan de bel getrokken met de lekke koppelingscilinder bij de garage. Het is gewoon pech als de klepdeksel gescheurd is. Ik vraag mij af hoe zoiets kan gebeuren als alles normaal is aangedraaid met het juiste koppel. De distributieriem en waterpomp is normaal onderhoud en die kan je zien aankomen.

gr, Gerard

Geplaatst: 05.08.2010 - 14:26
door delangem
Ik zou ook eens gaan rond bellen naar diverse volvo sloperijen.
Ben laatst met de auto van mijn vader bezig geweest die had het fuseestuk LA kapot door afgebroken remvoering. Het complete fuseestuk incl wiellager, stofplaat en voering koste €75,-. Heb ik opgehaald bij Elverink in Enter.
Krijg je het desbetreffende onderdeel met gegevens van de donorauto er op kmst bj type enz. deze sturen de onderdelen ook op naar je huis als je dat liever hebt. moet je alleen zelf wel een beetje kunnen sleutelen natuurlijk.

Gr Marcel

Geplaatst: 06.12.2010 - 17:23
door bert67
Intussen weer een tijd verder.
Heb het met de garage "afgekocht" voor een substantieel lager bedrag omdat ik de lekke koppelingscilinder inderdaad al 2 keer gemeld had. (niet als dusdanig, maar ik bleef remvloeistof verlizen wat er volgens hem mee te maken had)
Alles is nu gemaakt en gedaan en de auto doet het weer als vanouds.
Kleppendeksel is toch een nieuwe geworden. Garage gaat niet sleutelen met spullen van de sloop of tweedehands.... en dat standpunt is te respecteren.
Al met al ben ik een stuk minder kwijt dan in eerste instantie gedacht. En als je dan kijkt wat een beurt met distri kost, ben ik er denk ik mooi uitgekomen....

Geplaatst: 06.12.2010 - 18:45
door Rob Bakker
Dan is het gelukkig goed afgelopen.... en hopen dat het weer goed blijft allemaal ;)

Geplaatst: 06.12.2010 - 20:12
door Carfreak
Iedereen vraagt zich nu natuurlijk af wat het uiteindelijke financiele plaatje was.
Blij te horen dat je er naar wens uit bent gekomen.

Geplaatst: 06.12.2010 - 20:47
door Thijs
Carfreak schreef:Iedereen vraagt zich nu natuurlijk af wat het uiteindelijke financiele plaatje was.
Blij te horen dat je er naar wens uit bent gekomen.
Me too!

Geplaatst: 07.12.2010 - 08:45
door bert67
Carfreak schreef:Iedereen vraagt zich nu natuurlijk af wat het uiteindelijke financiele plaatje was.
Blij te horen dat je er naar wens uit bent gekomen.
Een heel stuk minder dan in mijn eerste post.....
Het exacte bedrag weten alleen de garage en ik. (en dat blijft ook zo)

Geplaatst: 07.12.2010 - 11:07
door Thijs
Mag ik vragen waarom?

Geplaatst: 07.12.2010 - 13:50
door Rob Bakker
Neem aan dat het een afspraak is welke hij gemaakt heeft met de garage.
Kan ik me iets bij voorstellen dat hij het niet zegt. :)