V480-S60 schreef:Ik snap je wel Rob.
Dat doet me deugd maar je bent nog niet van me af !
Dat auto rijden heel veel met emotie van doen heeft wordt in deze topic weer ondubbelzinnig aangetoond. Zomaar wat citaten uit deze topic met mijn reactie daarop. En .......... vat het niet te serieus op, het is óók een beetje stangen want emoties onder woorden brengen valt lang niet altijd mee. Er zijn zelfs reacties die een beetje 'zurig' aandoen.
O ja, en het is zeker niet persoonlijk bedoeld !
"Zullen we nu eens ophouden om de "hoekige" Volvo's echte Volvo's te noemen!"
Ik denk dat met reacties als "het is geen echte Volvo meer" e.d. men slechts aan wil geven
ik vind het geen echte Volvo meer. Iedereen heeft zo zijn eigen 'definitie' van wat een echte Volvo is. Voor mij is de 960/S90 nóg steeds de mooiste Volvo ooit gebouwd. Waarom ? Nou gewoon omdat
ik dat vind, dáárom !
Overigens herken ik dit soort opmerkingen over de 'echtheid' ook uit de Harley en Land Rover wereld. Voor de die-hard Harley rijders is een Harley V-Rod geen echte Harley meer. Waarom niet ? Simpel, hij heeft waterkoeling en dat kan dus niet ! En hij trilt niet en remt goed....... belachelijk gewoon !
Over Range Rovers en Freelanders en Discovery's praat ik al niet eens maar de Defender Td5 is nog kantje boord maar wat daarna is gekomen....bah ! De Series III dat was de laatste echte Land Rover punt uit.
Liefde voor een merk kan soms leiden tot een beetje blind- of kortzichtigheid.
"Elke Volvo waar Volvo op staat is met dezelfde gedachte ontworpen: De veiligheid van de bestuurder."
Op zich ongetwijfeld waar, maar daar is Volvo natuurlijk niet uniek in ! Er zijn zelfs fabrikanten die m.b.t. de veiligheid óók aan de
passagiers denken ........... :twisted:
"En dat in een jasje dat past bij de tijdgeest."
Ook dat zal ongetwijfeld waar zijn maar als ik soms zie hoe lang mijn echtgenote erover kan doen om een 'jasje van deze tijd' uit te zoeken .............. wel, dat heb ik nou met auto's !
"De huidige S60 is op en top VOLVO. Alleen in een hedendaagse (herkenbare) jas. Ga er eerst eens in rijden."
Daar is er weer een, een persoonlijke definitie die verder niet wordt onderbouwd. Een gevoel, een emotie met wederom dat 'jasje'. Inderdaad, zowel mijn echtgenote als ik 'passen' altijd een 'jasje' voor dat we evt. tot aanschaf overgaan maar .............sommige jasjes nodigen niet uit tot 'passen' en die laten we gewoon in het rek hangen.
"Of vinden jullie een PV544 of 120 series ook "hoekige" wagens!"
Ik in ieder geval niet, zelfs niet zonder bril.
"Het enige punt waarover de discussie niet zinloos is, is die contra of pro voorwiel- dan wel achterwielaandrijving!"
Hier moet ik natuurlijk heftig tegen protesteren. Hoe een auto is aangedreven vind
ik (!) volkomen onbelangrijk. Als hij maar perfect rijdt en een goed weggedrag heeft ! Oh, achterwielaandrijving is 'sportiever'? Nou zo lang ik hier nog nooit heb kunnen lezen wat sportief in deze inhoudt wil ik daar niets over horen
"Ik krijg het van die commentaar als "gepimpte S60", de prijs, het "zwevend gedoe"."
Waarom zo verontwaardigd ? Het
is toch gewoon een gepimpte S60 ............. :twisted:
"Jij leeft nog in je gedachten meer dan 10 jaar terug, en niet vandaag."
Alles dat ouder is dan vandaag is niet per definitie ouderwets of slecht en alles van vandaag of morgen hoeft niet per se beter te zijn ! En ontwerpen/designs van 10 jaar terug mooi vinden zegt verder niets over een persoon. Kritiekloos achter trends aanrennen vind ik eerlijk gezegd bedenkelijker. Of ik iets mooi vind of nodig heb dat maak ik gelukkig nog helemaal zelf uit en niet de marketing-strategen.
"Auto's evolueren in design, en zeker bij Volvo staat het design niet stil, gelukkig maar. De zwevende console bestaat bijvoorbeeld al 7 jaar bij Volvo."
Dit zal ook best wel weer waar zijn maar dat iets 'al 7 jaar bestaat' hoeft toch geen reden te zijn om het dan ook maar mooi te vinden ?
En wees nou eens eerlijk, Volvo doet toch ook gewoon, net als veel andere autofabrikanten, zijn uiterste best om de auto's qua uiterlijk tot één familie, de Volvo-familie, te laten behoren ? Welke fabrikant daar het beste in slaagt dat zullen de verkoopcijfers wel uitwijzen.
"Het valt me op dat er nogal wat commentaar op dit forum staat in de zin van dat als men in de nieuwe S60 stapt dat men nog altijd een 240-serie verwacht.
Ieder zijn gedacht, maar rijd eens met de nieuwe S60, dan praat je helemaal anders, of koop een oldtimer Volvo."
Dit bedoelde ik met een beetje 'zurig'.
"Je moet echt wennen aan de nieuwe designtaal. Dat kan gebeuren."
Helemaal juist, dat had ik ook al aangegeven maar op dit moment blijft de vraag of dat gaat lukken en zo ja wanneer ?
En ik ben het helemaal met je eens dat de S80 een enorm mooie en respect afdwingende auto is.
"Erkenning, yessss !"
"Hoewel ik de "oude" nu toch echt bejaard vindt worden, zeker de modellen van voor de facelift."
Even mijn vrouw gevraagd hoe dat zit met een face-lift voor de ouwe en .................. ze vindt dat er van bejaard nog geen sprake is......
"De nieuwe S60 is voor mij daarentegen absoluut het "kleine" en rebelse broertje van de huidige S80 waarbij ik zeker Volvo-elementen in terugzie. (in overvloed zelfs)"
Klein en rebels is 'ie zeker maar omdat het hoenderhok toch open staat gooi ik er even een knuppel in:
Hoezo "Volvo-elementen in overvloed ?"
De achterlichten zijn gejat van het voorlaatste model van de Citroën C5 !
En ............. zullen we nu eens ophouden met te zeggen dat Volvo's met 300.000 km op de teller, 'net ingereden zijn' :evil: :evil:
Rob