Pagina 2 van 2

Geplaatst: 27.09.2010 - 21:55
door bart simpson
Msuidgeest schreef:Ik krijg steeds meer zin om iet te gaan proberen met stroom uit het stopcontact ...
pervert :twisted:

Geplaatst: 27.09.2010 - 21:56
door Msuidgeest
Da's nou jammer Bart ...

Geplaatst: 27.09.2010 - 21:58
door bart simpson
Msuidgeest schreef:Da's nou jammer Bart ...
ok, ok..... ikzelf gebruik alleen die interieurverwarming, alle ramen condensvrij en het ijs lekker los

Geplaatst: 27.09.2010 - 22:07
door Msuidgeest
Even rond met de ramentrekker en alles is ijsvrij? Gaat dat dan zo goed?

Geplaatst: 27.09.2010 - 22:20
door bart simpson
ja

Geplaatst: 27.09.2010 - 22:32
door Johan s60
Omdat ik geen 220 volt makkelijk bij mijn auto kan krijgen, heb ik besloten om een standkachel in te bouwen, ik nl. ook helemaal geen zin meer in dat ijskrabben. :hotsun:

Geplaatst: 28.09.2010 - 00:32
door Hans oet Twent
tuftuf schreef:Zit standaard op alle flexifuel Volvo's (in Zweden in elk geval...) Op de C70 vorige week ook laten inbouwen. Op de interieuraansluiting zet jeen een 1200 watt element. Zet het geheel een uurtje voor je gaat rijden aan via een timer en je hebt nooit meer te krabben......

Bij mij staat ie weer ingekoppeld vannacht :)
Vervangende auto was inderdaad een V70 2 ltr. flexifuel.

Geplaatst: 28.09.2010 - 11:02
door Thijs
@Bart,

Ik vindt 200 euro voor zo een interieurkacheltje vrij veel geld. Wat kan deze kachel wat hem zo bijzonder maakt?
Je sluit hem aan op de 12V? Staat daar wel spanning op als de sleutel uit het contact is dan?

Geplaatst: 28.09.2010 - 11:23
door EVV
Is dat niet in Zweedse Kronen?

Geplaatst: 28.09.2010 - 11:40
door Thijs
Dat zit er dik in ja! Wat doet de kroon tov de euro?

Geplaatst: 28.09.2010 - 12:14
door EVV
Volgens de GWK site ongeveer 1:10, dus bijna 2000 euro! ;)

Geplaatst: 28.09.2010 - 12:20
door bart simpson
Tarman T schreef:@Bart,

ik vind 200 euro voor zo een interieurkacheltje vrij veel geld. Wat kan deze kachel wat hem zo bijzonder maakt?
Je sluit hem aan op de 12V? Staat daar wel spanning op als de sleutel uit het contact is dan?
even door 10 delen, en wel aansluiten op 220V!

Geplaatst: 28.09.2010 - 21:25
door Thijs
OK, dus niet zoals op de foto met een 12 V stekker in de aansteker?
En wat kost deze in nl bij de dealer?

Geplaatst: 28.09.2010 - 23:20
door H19

Geplaatst: 07.10.2010 - 15:33
door Dzil
Hoi, ik heb net een XC70 gekocht waar helaas geen standkachel in zit. (misschien wel voorbereiding maar dat weet ik niet).
Zou het wel graag laten inbouwen maar heeft iemand enig idee wat dit ongeveer gaat kosten om het in te bouwen door een automonteur met kennis van zaken...?

Bedankt alvast,

Geplaatst: 01.12.2010 - 11:26
door jeffreylosse
Hallo,

Ik heb op mijn XC-70 ook een standkachel, alleen vraag ik mij af of die echt werkt op brandstof? Klopt het dat de kachel vrij weinig geluid maakt? Het klinkt namelijk niet als een brandstofmotor maar meer als een elektromotor (als van de aanjager)? wei weet het??

Geplaatst: 01.12.2010 - 12:30
door ingka
ik heb zelf een XC70 met 'stopcontact verwarming'. Deze is er door de Volvo dealer naderhand ingebouwd in opdracht van de vorige eigenaar.
Heb ook een 220V stopcontact bij de bijrijders stoel zitten voor zo'n blowertje.

Voordeel is dat de koude start geen echte koude start meer is (je ziet de temp. meter net iets naast het linker streepje staan bij start) wat natuurlijk de levensduur van de motor ten goede komt. Zeker in mijn situatie waar we inmiddels al weer een paar weken in de sneeuw en temperaturen onder de -10 zitten.

Nadeel is dat er geen timer geinstalleerd zit in de auto .. dat moet dus met een timer op het stopcontact en dat de cabine niet mee verwarmt als je er geen blowertje inzet.

Energie verbruik is gelijk aan zo'n oliekacheltje ongeveer... althans ik kon duidelijk aan mijn energie verbruik van vorig jaar zien wanneer ik de auto aan het stopcontact ben gaan hangen (in eerste instantie zonder timer)

Geplaatst: 08.12.2010 - 21:25
door hb1295
Een electrisch iets lijkt mij niet handig i.v.m. brandgevaar. Een (standaard) standkachel is ideaal en het verbruik wordt gecompenseerd. Het wegrijden met een koude motor geeft hoger verbruik. Dat verbruik met de standkachel ligt ongeveer om het even maar je houd je ruiten krasvrij en je motor heeft veel minder slijtage. Ik geniet er nu elke dag van. De buitenspiegels blijven niet ijsvrij maar zijn direct ontdooid bij inschakelen achterruitverwarming/zijspiegelverwarming.
Het comfort is veel waard. Je buurman staat te krabben en na wegrijden met een beslagen cq bevroren binnenruit. Jij bent ondertussen al een eind op weg.
Ja, In Zweden is het heel normaal maar onze winters beginnen nu ook weer koud te worden.