EGR reinigen
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Foto staat er toch al??????
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
S40 1.9D schreef:Ik ben van plan mijn egr klep te reinigen of zelfs weg te halen en af te dichten.
Wanneer ik reinig zijn er zaken die verkeerd kunnen lopen, dingen die je niet mag doen. Hoe ga ik best te werk(stappenplan)?
Volvo s40 1.9d 2001 115pk
Wanneer ik de egr klep er zou uithalen, graak ik dan nog door de keuring in België? Waar zijn afdicht onderdelen te vinden?

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Klopt helemaal,wees voorzichtig met demonteren,kan erg vast zitten en dan ben je verder van huis als de boel stuk gaat..
Als je het spul goed wilt reinigen moet je het complete inlaatgedeelte demonteren,daar zit de meeste troep in.
Maar als hij verder goed rijdt is mijn advies,niets aan doen dus...
Als je het spul goed wilt reinigen moet je het complete inlaatgedeelte demonteren,daar zit de meeste troep in.
Maar als hij verder goed rijdt is mijn advies,niets aan doen dus...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Maken of vervangen?
Lees even goed de topics over de EGR klep enz,dan wordt je er iets wijzer van en de oplossing is er ongetwijfeld ook.
Je kunt hem eventueel zo prepareren dat hij dicht blijft zitten,dan heb je ook geen storings verschijnselen en het inlaattraject blijft schoon.
maar voor de duidelijkheid,je moet wel weten waar je mee bezig bent..
Anders kun je het beter laten doen..
Lees even goed de topics over de EGR klep enz,dan wordt je er iets wijzer van en de oplossing is er ongetwijfeld ook.
Je kunt hem eventueel zo prepareren dat hij dicht blijft zitten,dan heb je ook geen storings verschijnselen en het inlaattraject blijft schoon.
maar voor de duidelijkheid,je moet wel weten waar je mee bezig bent..
Anders kun je het beter laten doen..
-
- 4th Gear member
- Berichten: 722
- Lid geworden op: 07.06.2006 - 19:38
- Locatie: H´sluis
Ik heb al wat topics over gelezen, alleen veel zijn van de s40-v50. En over de v70 wat gelezen, maar daar word software aan verandert ook, las ik. maar van een v40 werkt dat anders neem ik aan??
Bij de dealer vervangen ze hem alleen en ben je ruim richting de 500,- kwijt.
Bij de dealer vervangen ze hem alleen en ben je ruim richting de 500,- kwijt.
440 1.8
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
500e?! Zon ding kost 120e meen ik nieuw bij de dealer. Houd ik 380e over.
Stel dat een dealer 80 euro per uur rekent, zou hij voor het vervangen dus bijna 5 uur arbeidsloon rekenen?!
Jij hebt echt een oplichter van een dealer :$
Ik doe het wel voor 400, deal
?
Stel dat een dealer 80 euro per uur rekent, zou hij voor het vervangen dus bijna 5 uur arbeidsloon rekenen?!
Jij hebt echt een oplichter van een dealer :$
Ik doe het wel voor 400, deal

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik doe er 50 van af nog:)Bart Giesen schreef:500e?! Zon ding kost 120e meen ik nieuw bij de dealer. Houd ik 380e over.
Stel dat een dealer 80 euro per uur rekent, zou hij voor het vervangen dus bijna 5 uur arbeidsloon rekenen?!
Jij hebt echt een oplichter van een dealer :$
Ik doe het wel voor 400, deal?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 722
- Lid geworden op: 07.06.2006 - 19:38
- Locatie: H´sluis
Maar hoe kan de dealer zien dat hij afgebroken is?dan moeten ze toch de inlaatspruitstuk open hebben gehad?? en doen ze zoiets bij een beurt, de inlaatspruitstuk los maken om te kijken of die klep stuk is?
440 1.8
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 20:53
waarschijnlijk is er tijdens het uitlezen naar boven gekomen dat ie niet werkt?
wil je nog meer foto,s kijk is op het renault forum, en zoek is bij egr.
hier heb je veel info. Bij jouw zit er waarschijnlijk een F blok in.
Maar wanneer de auto goed rijdt, zou ik er zeker geen nieuwe door de dealer in laten zetten.
succes
wil je nog meer foto,s kijk is op het renault forum, en zoek is bij egr.
hier heb je veel info. Bij jouw zit er waarschijnlijk een F blok in.
Maar wanneer de auto goed rijdt, zou ik er zeker geen nieuwe door de dealer in laten zetten.
succes
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 09.08.2007 - 21:59
Ook ik heb een loszittende cilinder van de EGR. :-x
De boutjes van de pakking zitten nog vast.
Deze cilinder veroorzaakt wel wat lawaai, dan gaat hij namelijk trillen in de pakking.
Moet er nu een nieuwe op of kan ik het zelf weer makkelijk vastzetten?
De boutjes van de pakking zitten nog vast.
Deze cilinder veroorzaakt wel wat lawaai, dan gaat hij namelijk trillen in de pakking.
Moet er nu een nieuwe op of kan ik het zelf weer makkelijk vastzetten?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
[quote="potje13"]Ook ik heb een loszittende cilinder van de EGR. :-x
De boutjes van de pakking zitten nog vast.
Deze cilinder veroorzaakt wel wat lawaai, dan gaat hij namelijk trillen in de pakking.
Moet er nu een nieuwe op of kan ik het zelf weer makkelijk vastzetten?[/quot
Over welk type diesel gaat het?
De boutjes van de pakking zitten nog vast.
Deze cilinder veroorzaakt wel wat lawaai, dan gaat hij namelijk trillen in de pakking.
Moet er nu een nieuwe op of kan ik het zelf weer makkelijk vastzetten?[/quot
Over welk type diesel gaat het?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 09.08.2007 - 21:59
In het interieur ruikt het wel eens zoet als je een tijdje stil staat met stationaire motor.
Of moet ik hem eerst eens uitzetten door de stekker los te maken?
Heb inmiddels de stekker van de EGR los.
Inderdaad loopt de motor gewoon en lijkt het alsof hij net even iets sneller reageert op het gas.
Of moet ik hem eerst eens uitzetten door de stekker los te maken?
Heb inmiddels de stekker van de EGR los.
Inderdaad loopt de motor gewoon en lijkt het alsof hij net even iets sneller reageert op het gas.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een zoete lucht betekent meestal een lek kachelradiateurtje!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Maar ik gok ook maar wat hoor!