Pagina 2 van 3
Geplaatst: 10.10.2010 - 20:46
door game0ver
Ja je kan er mee door rijden ,de klep zelf hoort nu dicht te staan.
Geplaatst: 10.10.2010 - 23:30
door eouwehand
Moet idd niet uitmaken, mits de klep niet teveel vervuild is waardoor hij open kan blijven staan.
Geplaatst: 24.11.2010 - 19:03
door Jaco S
waar kan ik deze klep vinden in de diesel?
iemand misschien een foto??
Geplaatst: 24.11.2010 - 19:08
door Ramon&Ramon
Foto staat er toch al??????
Re: EGR reinigen
Geplaatst: 24.11.2010 - 19:08
door Ramon&Ramon
S40 1.9D schreef:Ik ben van plan mijn egr klep te reinigen of zelfs weg te halen en af te dichten.
Wanneer ik reinig zijn er zaken die verkeerd kunnen lopen, dingen die je niet mag doen. Hoe ga ik best te werk(stappenplan)?
Volvo s40 1.9d 2001 115pk
Wanneer ik de egr klep er zou uithalen, graak ik dan nog door de keuring in Belgiƫ? Waar zijn afdicht onderdelen te vinden?

Geplaatst: 24.11.2010 - 19:14
door Jaco S
bedoelde meer met foto, van de motor. Maar zoals ik het zie op de tekening, aan de inlaatspruitstuk??
Geplaatst: 24.11.2010 - 19:23
door Ramon&Ramon
Klopt helemaal,wees voorzichtig met demonteren,kan erg vast zitten en dan ben je verder van huis als de boel stuk gaat..
Als je het spul goed wilt reinigen moet je het complete inlaatgedeelte demonteren,daar zit de meeste troep in.
Maar als hij verder goed rijdt is mijn advies,niets aan doen dus...
Geplaatst: 24.11.2010 - 19:24
door Jaco S
Bij de dealer zeiden ze dat de klep kapot was, en dat hij gemaakt moest worden. Maar dat maken word een erg duur geintje.
Geplaatst: 24.11.2010 - 19:30
door Ramon&Ramon
Maken of vervangen?
Lees even goed de topics over de EGR klep enz,dan wordt je er iets wijzer van en de oplossing is er ongetwijfeld ook.
Je kunt hem eventueel zo prepareren dat hij dicht blijft zitten,dan heb je ook geen storings verschijnselen en het inlaattraject blijft schoon.
maar voor de duidelijkheid,je moet wel weten waar je mee bezig bent..
Anders kun je het beter laten doen..
Geplaatst: 24.11.2010 - 19:38
door Jaco S
Ik heb al wat topics over gelezen, alleen veel zijn van de s40-v50. En over de v70 wat gelezen, maar daar word software aan verandert ook, las ik. maar van een v40 werkt dat anders neem ik aan??
Bij de dealer vervangen ze hem alleen en ben je ruim richting de 500,- kwijt.
Geplaatst: 24.11.2010 - 22:09
door Bart Giesen
500e?! Zon ding kost 120e meen ik nieuw bij de dealer. Houd ik 380e over.
Stel dat een dealer 80 euro per uur rekent, zou hij voor het vervangen dus bijna 5 uur arbeidsloon rekenen?!
Jij hebt echt een oplichter van een dealer :$
Ik doe het wel voor 400, deal

?
Geplaatst: 24.11.2010 - 22:55
door Ramon&Ramon
Bart Giesen schreef:500e?! Zon ding kost 120e meen ik nieuw bij de dealer. Houd ik 380e over.
Stel dat een dealer 80 euro per uur rekent, zou hij voor het vervangen dus bijna 5 uur arbeidsloon rekenen?!
Jij hebt echt een oplichter van een dealer :$
Ik doe het wel voor 400, deal

?
Ik doe er 50 van af nog:)
Geplaatst: 25.11.2010 - 07:11
door Jaco S
Maar hoe kan de dealer zien dat hij afgebroken is?dan moeten ze toch de inlaatspruitstuk open hebben gehad?? en doen ze zoiets bij een beurt, de inlaatspruitstuk los maken om te kijken of die klep stuk is?
Geplaatst: 27.11.2010 - 11:55
door game0ver
waarschijnlijk is er tijdens het uitlezen naar boven gekomen dat ie niet werkt?
wil je nog meer foto,s kijk is op het renault forum, en zoek is bij egr.
hier heb je veel info. Bij jouw zit er waarschijnlijk een F blok in.
Maar wanneer de auto goed rijdt, zou ik er zeker geen nieuwe door de dealer in laten zetten.
succes
Geplaatst: 13.12.2010 - 12:54
door potje13
Ook ik heb een loszittende cilinder van de EGR. :-x
De boutjes van de pakking zitten nog vast.
Deze cilinder veroorzaakt wel wat lawaai, dan gaat hij namelijk trillen in de pakking.
Moet er nu een nieuwe op of kan ik het zelf weer makkelijk vastzetten?
Geplaatst: 13.12.2010 - 13:22
door Ramon&Ramon
[quote="potje13"]Ook ik heb een loszittende cilinder van de EGR. :-x
De boutjes van de pakking zitten nog vast.
Deze cilinder veroorzaakt wel wat lawaai, dan gaat hij namelijk trillen in de pakking.
Moet er nu een nieuwe op of kan ik het zelf weer makkelijk vastzetten?[/quot
Over welk type diesel gaat het?
Geplaatst: 13.12.2010 - 13:32
door potje13
V 40 1.9D uit november 2001 met origineel 102 pk (getuned naar 135 pk)
Geplaatst: 13.12.2010 - 13:36
door potje13
In het interieur ruikt het wel eens zoet als je een tijdje stil staat met stationaire motor.
Of moet ik hem eerst eens uitzetten door de stekker los te maken?
Heb inmiddels de stekker van de EGR los.
Inderdaad loopt de motor gewoon en lijkt het alsof hij net even iets sneller reageert op het gas.
Geplaatst: 13.12.2010 - 14:01
door Ramon&Ramon
Een zoete lucht betekent meestal een lek kachelradiateurtje!
Geplaatst: 13.12.2010 - 14:02
door Ramon&Ramon
Maar ik gok ook maar wat hoor!