Pagina 2 van 3

Geplaatst: 01.09.2010 - 17:18
door Hans oet Twent
Zo de onderdelen voor de 200K beurt zijn besteld;
- Alle filters. (olie/lucht/brandstof)
- Olie
- Remolie
- Nieuwe voorwielophang rubbers.
- Nieuwe fusee kogels. Deze vervang ik preventief. De boel hangt nu toch los.
- Stuurkogel links
De ruitenwisserbladen hebben denk ik wel hun best tijd gehad. Maar goed die zijn snel te verwisselen.
Remmelarij gecheckt. Schijven + blokken zijn nog oké. Kunnen nog wel een paar duizend km mee.

Mwoh ik denk dat ik zo'n beetje alles wel opgenoemd heb. Wordt een leuk zaterdagje sleutelen... Als ik het daarmee ga redden.ee Enniewee alles zal reg kom.

Geplaatst: 01.09.2010 - 18:18
door janpie
Alle filters. (olie/lucht/brandstof)
Ik mis de interieur filter..
Remmelarij gecheckt. Schijven + blokken zijn nog oké.
Ook de remschoenen van de handrem?

Ik weet natuurlijk niet hoe het met jou schokbrekers is, maar ik was aan nieuwe voorschokbrekers toe bij 2 ton

Geplaatst: 24.09.2010 - 08:51
door Hans oet Twent
Zaterdag de 2e krijgt ie de 200K beurt.

Zoals al eerder aangegeven de punten die ik ga doen. Het interieurfilter zit dat onder bij het motorcomp. of moet ik dat van binnenuit gaan zoeken?

Zijn er wellicht nog meer (smeer)punten die ik mee moet pakken?

@Janpie, die remschoenen van de handrem check ik ook gelijk ff. Schokbrekers weet ik niet. Merk geen negatief weggedrag of zo. Maar inderdaad zou ik me voor kunnen stellen dat deze de beste tijd gehad hebben. Als ik deze moet vervangen dat weet ik nog niet wat ik ga doen. Sowieso wat stuggere dan normaal en wellicht ook een stukje lager dan normaal. Maar goed dat zie ik tegen die tijd wel.

Geplaatst: 24.09.2010 - 09:17
door 945i
Dat interieurfilter zit bij de voetenruimte passagier . Zeg maar onder het dashboardkastje.

Geplaatst: 24.09.2010 - 13:19
door Hans oet Twent
@945i;
THNX, bij de Passat zat hij daar ook. Opel en Renault meen ik vanaf de motorruimte.

Geplaatst: 24.09.2010 - 13:52
door edraket
Wel even rek en strek oefeningen doen voor het vervangen. Is een lenig klusje.

200.000 km zou ik ook de remolie vervangen als dat niet de afgelopen 2 jaar is gebeurd. Verder even de draagarm rubbers checken.

Zelf van de week ook even de remschoenen gecontroleerd. Nu al 220.000 km, en waren nog prima. Had al nieuwe liggen, maar dus niet gebruikt.
Overigens ook andere schokbrekers gemonteerd en draagarmen vervangen. Bleek ik Nivomats te hebben! Nooit geweten. Vond hem altijd wel mooi recht blijven met vakantie enzo. En maar denken dat we niet zoveel bij ons hadden :D
Overigens met de nieuwe dempers echt een betere wegligging en veeeeel comfortabeler (Koni FSD). De auto blijft nu stil op een hobbelige weg, voorheen begon de vering wat te dansen.

Geplaatst: 24.09.2010 - 15:29
door Hans oet Twent
@edraket;
Remolie wordt preventief vervangen. Draagarmrubbers die in de triangel zitten worden vervangen evenals de fusee kogels. (Preventief) Stuurkogel is noodzaak.
De Koni's is dat een dure liefhebberij? Heb jij voor en achter vervangen?

Geplaatst: 24.09.2010 - 19:33
door edraket
FSD is allen als set te bestellen. Kost 550 euro voor de dempers.

Zit er speling op een stuurkogel? Binnenste of buitenste en hoeveel km's?

Geplaatst: 24.09.2010 - 20:05
door Hans oet Twent
Stuurkogel rechts al vervangen. Links kwam wel met aantekening door de APK maar is voor mij een gegeven om hem te vervangen. Evanals de ophangrubbers. Zijn wat slapper aan het worden. Fusee kogels vervang ik preventief, de boel ligt nu toch los. 200K gereden.

Geplaatst: 25.09.2010 - 11:13
door Thijs
Wel even uit laten lijnen als je klaar bent!!

Geplaatst: 25.09.2010 - 15:05
door edraket
Zijn het de binnenste of buitenste stuurkogels?

Geplaatst: 26.09.2010 - 13:36
door Hans oet Twent
edraket schreef:Zijn het de binnenste of buitenste stuurkogels?
Degene die aan het wiel zitten.... Geen idee of dat de binnenste of de buitenste zijn....... Vermoed de buitenste.

Geplaatst: 26.09.2010 - 13:45
door 945i
Als je precies aftekent waar de oude zat, gaat het meestal wel goed zonder opnieuw te hoeven uitlijnen.

Geplaatst: 26.09.2010 - 17:43
door edraket
Dat zijn inderdaad de buitenste.

Geplaatst: 26.09.2010 - 21:01
door Voorn
janpie schreef: Ik weet natuurlijk niet hoe het met jou schokbrekers is, maar ik was aan nieuwe voorschokbrekers toe bij 2 ton
Waar heb jij dit aan gemerkt?
Heb nu 220.000 km gereden maar de voorkant komt nog niet tegen de straat wanneer ik een verkeersdrempel neem :P

Geplaatst: 26.09.2010 - 22:05
door sbv
Meestal is er wat meer deining na verkeersdrempels en de wegligging is minder

Geplaatst: 27.09.2010 - 14:21
door edraket
Heb zelf deze ervaring niet. Meestal gaan ze een eeuwigheid mee of gaan ze klapperen waardoor ze moeten worden vervangen. Heb zelf al eerder bij de S60 bij 2 ton de dempers vervangen en merkte nauwelijks verschil. Het zijn gewoon ongelooflijk goed geconstrueerde dempers. Nu met de V70 bij 220K de dempers vervangen voor Koni FSD. Ook nu waren de dempers nog lang niet aan hun einde, alles voelde nog prima aan.

Geplaatst: 02.10.2010 - 20:26
door Hans oet Twent
Zo de beurt is gedaan.
Alle filters vervangen, Olie vervangen. Dat was echt het werk niet. Schijven zijn nog allemaal oké, blokken idem. Remolie nog niet gedaan. Geen tijd voor gehad. Komt later wel is geen prioriteit.

Wat we wel gedaan hebben zijn de voorwielophangrubbers, de fusee kogels en een stuurkogel vervangen. Alle hulpstukken om de rubbers eruit en er weer in te persen hadden we laten draaien.

Maar goedemorgen wat zat de zooi vast. Er moest echt wel wat kracht bijkomen om sommige bouten los te krijgen. Dat is uiteindelijk allemaal gelukt. Je kent en herkent de auto niet weer terug. Hij rijdt veel strakker en klappert niet meer. Blij dat ik het allemaal vervangen heb.

Ramon&Ramon thnx voor het advies, SUPER!

Geplaatst: 02.10.2010 - 20:36
door sbv
Hoe heb je de rubbers gedaan in de voorwielophanging, met pers bij garage neem ik aan of heb je powerflex erin gezet ?

Geplaatst: 02.10.2010 - 20:39
door Hans oet Twent
Nee ik heb ze er uit en de nieuwe weer er in geperst. Gewoon standaard rubbers gedaan. Ik rij maar 20K per jaar. Kan ie weer 10 jaar mee.