mad schreef:Never nooit problemen gehad. Toeren maken, toeren maken en toeren maken. Zelfs op een vlakke weg met trailer of caravan in de 4 (max 80). Tijdig naar 3 heuvel op en dezelfde heuvel af ook in 3. Luisteren naar die motor.
Manmanman, wat een gedoe. Die Volvo's kunnen veel meer hebben dan jullie denken. Maar je moet ze wel goed behandelen (ja, het kost méér Diesel) Als je 120 wilt gaan met de aanhanger, kan dat ook, maar dan krijg je andere problemen...
Juist. Voor de heuvel een versnelling terug en toeren houden.
Zo deed ik dat ook toen ik nog met een paar ton meer de bulten in ging, ooit eens met 25.000kilo laadgewicht 45.000kilo terrein gewicht de bult na Luik bedwongen met "maar" 360pk.
De verhoudingen zijn het zelfde als Volvo/caravan daar komt bij dat voertuigen meer hebben te lijden van te weinig toeren onder vollast, dan van te veel.(het woord "te" niet letterlijk nemen)
