Ik heb 4 jaar gereden met de D5 (163 pk) en nu 1.5 jaar met de 2.5T en geloof me dat de 2.5T gewoon de allerbeste motor is die Volvo (nog maar even helaas) in de rekken heeft staan.
Bij 50 km/u in de hoogste versnelling accelereert de auto zonder morren en bij 70 km/u begint echt het grote sleuren. Zelfs de diesel protesteerde dudelijk meer in de lage toeren regionen.
Gelijkwaardige benzine variant tov de V70 D5
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10715
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Who ho, dat gaat snel. Antwoord is wel duidelijk. De 2.5T zou een goede vervanger kunnen zijn. Let wel voorlopig zal de D5 nog aanblijven hoor. Het zijn ook maar gedachten. Enniewee alvast thnx voor jullie reply.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Een 170 pk komt niet eens in de buurt van de 200 pk van de 2.5T. Ik zou die 170 pk dan ook lekker laten staan, vooral omdat je de soepelheid van de D5 gewend bent. Ga maar lekker shoppen voor zo'n 2.5T. Dat is inderdaad de mooiste motor die Volvo heeft (gehad). Soepel, snel, zeer stil en redelijk zuinig. Die motor is echt genieten met een grote G!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Zelfs 210 pk voor de oudere 2.5T en idd 200 voor de nieuwere 2.5T. Denk wel dat TS het ws op de oude variant gemunt heeft.Oceanracer schreef:Een 170 pk komt niet eens in de buurt van de 200 pk van de 2.5T. Ik zou die 170 pk dan ook lekker laten staan, vooral omdat je de soepelheid van de D5 gewend bent. Ga maar lekker shoppen voor zo'n 2.5T. Dat is inderdaad de mooiste motor die Volvo heeft (gehad). Soepel, snel, zeer stil en redelijk zuinig. Die motor is echt genieten met een grote G!
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1464
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Op papier komt de 170pk inderdaad in de buurt van de 2.0T maar in de praktijk is dat vergelijk zinloos. Zeker als er iets aan de trekhaak gekoppeld wordt.
2.5T is en blijft de meerdere tov de 2.0T, klare zaak. En de 2.5T komt ook meer als vergelijk met de 2.5T naar voren. Of een 2.0T voldoet dat kan alleen Hans bepalen. Ja de 2.5T is sneller. Maar is dat belangrijk? dat is de vraag. Ik heb het alleen geopperd als wellicht wat voordeliger alternatief, dus afhankelijk van het budget. De 2.0T lijkt mij sterk genoeg voor 95% van de gevallen. En ja, ik heb er mee gereden. Met beiden.
2.5T is en blijft de meerdere tov de 2.0T, klare zaak. En de 2.5T komt ook meer als vergelijk met de 2.5T naar voren. Of een 2.0T voldoet dat kan alleen Hans bepalen. Ja de 2.5T is sneller. Maar is dat belangrijk? dat is de vraag. Ik heb het alleen geopperd als wellicht wat voordeliger alternatief, dus afhankelijk van het budget. De 2.0T lijkt mij sterk genoeg voor 95% van de gevallen. En ja, ik heb er mee gereden. Met beiden.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10715
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Gents, snelheid is voor de Volvo niet aan de orde. Trekkracht des te meer. De D5 gaat als een speer met caravan erachter en dat wil ik graag zou houden. Op de Deutsche Autobahn cruisen met caravan gaat super relaxed. Ding heeft genoeg power om zeer serieus mee te komen in het verkeer. Solo rijden bij de buren komt wellicht een keer of 2 per jaar voor. NM zijn voor mij belangrijker dan 1 of 2 seconden sneller weg zijn bij de stoplichten.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Nou ja, snelheid is inherent aan vermogen en het hoge vermogen van de 2.5T komt weer doordat je een hoog koppel ook hebt bij hoge toeren. Lijkt me ook niet onplezierig, met de D5 kon je beste grofweg tussen 2000-3000 toeren blijven terwijl je met een 2.5T net zo goed naar de 4000-5000 toeren kunt gaan.Hans oet Twent schreef:Gents, snelheid is voor de Volvo niet aan de orde. Trekkracht des te meer. De D5 gaat als een speer met caravan erachter en dat wil ik graag zou houden. Op de Deutsche Autobahn cruisen met caravan gaat super relaxed. Ding heeft genoeg power om zeer serieus mee te komen in het verkeer. Solo rijden bij de buren komt wellicht een keer of 2 per jaar voor. NM zijn voor mij belangrijker dan 1 of 2 seconden sneller weg zijn bij de stoplichten.
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
.... maar ook gewoon met 1200 rpm sukkelen in de hoogste versnelling.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
De automaat is een onding en ik zou dit nooit i.c.m. een caravan kiezen.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
als die nu ook bevalt? Mag toch...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Garfield
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Na tig jaar dieselen met zowel de privé als de lease auto heb ik sinds een maand of twee privé een V70 2.4T met geartronic.
Als verstokte "comfortrijder" ben ik zéér tevreden over de 2.4T icm. geartronic.
Als de 2.5T een verbeterde versie is van deze 2.4T raad ik 'm je van harte aan.
Lekker rustig toeren op alle gewenste snelheden zonder voorkeursgedrag van de auto zelf, met voldoende power om een beetje vlot op te trekken of in te halen als het nodig is.
Zelf rijd ik al jaren automaat en ga ik ook nooit (nooit ? nee nooit
(denk ik)) meer handgeschakeld rijden, maar met een dikke caravan moet je, zo lees ik hier regelmatig, wel wat oppassen
.
Als verstokte "comfortrijder" ben ik zéér tevreden over de 2.4T icm. geartronic.
Als de 2.5T een verbeterde versie is van deze 2.4T raad ik 'm je van harte aan.
Lekker rustig toeren op alle gewenste snelheden zonder voorkeursgedrag van de auto zelf, met voldoende power om een beetje vlot op te trekken of in te halen als het nodig is.
Zelf rijd ik al jaren automaat en ga ik ook nooit (nooit ? nee nooit


Groet,
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
- bord4kop
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 22.05.2010 - 18:59
- Locatie: Groenlo
Of een 2.4T ...
Ik heb er zoeen (in de verkoop), dan uiteraard wel de 200Pk variant.
Man wat rijd dat dat lekker. Vermogen zat
Ik heb er zoeen (in de verkoop), dan uiteraard wel de 200Pk variant.
Man wat rijd dat dat lekker. Vermogen zat

V70 2.4T (147Kw) 2001, 150dKm 14-LPP-3
V60 Hybrid (11-2013) 5-SPH-90
V90 T5 Inscription
V60 Hybrid (11-2013) 5-SPH-90
V90 T5 Inscription
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Ik zal mijn commentaar even aanpassen.
Als je een dynamische rijstijl hebt is een automaat een onding.
Als je een dynamische rijstijl hebt is een automaat een onding.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
De V70 D5 gewoon houden, inruilen/omruilen kost altijd geld.
Maar.... Citroën Nemo? Steek dat geld (dat je overhoudt van niet inruilen) AUB in een ander merk.
Maar.... Citroën Nemo? Steek dat geld (dat je overhoudt van niet inruilen) AUB in een ander merk.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zou zeker nog eens kijken, een 2.0T heeft 240Nm bij 1850 t/min een 2.4i heeft 230Nm bij 4500 t/min, die 2.0T heeft ook een veel vlakkere koppelkrommeEVV schreef:Kan je dan niet net zo goed een 2.4 170 PK kopen, die paar PK verschil tussen een 2.0 T en 2.4, merk je dat echt? Als ik de vermogen/koppel grafiek van beide naast elkaar zet gaat de 2.0T alleen boven de 5000 rpm iets harder door, daaronder maakt het bijna niets.
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Niet zo overdrijven bart, bij 1850 t/min heeft de 2.4i ook al (als ik dat zo moet gokken) zo ongeveer 215Nm. Een 2.0T heeft misschien 10% meer, zoveel is dat nou ook weer niet.bart simpson schreef:zou zeker nog eens kijken, een 2.0T heeft 240Nm bij 1850 t/min een 2.4i heeft 230Nm bij 4500 t/min, die 2.0T heeft ook een veel vlakkere koppelkrommeEVV schreef:Kan je dan niet net zo goed een 2.4 170 PK kopen, die paar PK verschil tussen een 2.0 T en 2.4, merk je dat echt? Als ik de vermogen/koppel grafiek van beide naast elkaar zet gaat de 2.0T alleen boven de 5000 rpm iets harder door, daaronder maakt het bijna niets.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een 2.4 van 170pk komt bij 1850 t/min niet in de buurt van de 215Nm
Volvo for life