Gents,
Ik rij nu een jaar Volvo. En ben daar zeer tevreden over. De V70 wordt als familycar, pakezel, caravantrekker, boodschappenwagen gebruikt. En dat doet ie perfect. In het afgelopen jaar hebben we 20K gereden.
Echter is de wens voor een 2e auto soms aanwezig. En de mate van frequentie wanneer je de 2e auto mist komt steeds vaker voor. Nu is de nood niet zo hoog dat er gelijk een andere auto bij moet komen, maar het moment komt wel steeds dichter bij. Maar kan evengoed nog een jaar duren.
De gedachte gaat als volgt;
De V70 D5 gaat eruit en hiervoor in de plaats komt dan een V70 met benzine motor. Welke motor heeft nagenoeg dezelfde prestaties als de D5? En dan doel ik echt met name op het caravantrekken. De auto zal ca 10 tot max 15K per jaar gaan rijden. De 2e auto wordt dan een bestelauto voor onze winkel. Niveau Citroën Nemo is ruim voldoende. Klein zuinig dieseltje erin, muisgrijs spuiten en laten bestickeren met het logo van de winkel. Auto zal vermoedelijk ergens tussen de 8 en 13K per jaar gaan rijden. En met name gebruikt gaan worden om goederen op te halen. Daarnaast zal hij in gezet gaan worden als bezorg auto.
Gelijkwaardige benzine variant tov de V70 D5
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10715
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Volgens mij ben je beste af met een 2.5T motor. Zie dat je nu een 2005 MY2006 hebt, in dezelfde lijn heb je die 2.5T motoren. Low pressure turbo, dus al heel snel veel koppel. Heb me laten vertellen dat je vaak niet eens merkt dat er een turbo in zit, zo goed pakt ie al op bij lage toeren! Dat zal bij je 2.4D vast wel anders, heeft ws wel een turbogat.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
De 2.5T heeft min of meer dezelfde trekkracht bij lage toerentallen en laat zich wat dat betreft net zo schakellui rijden als de (oude) D5.
Is daarnaast wel wat feller als je boven de 3200 tpm komt want dan komt er nog een extra duw bij.
Bij een rustige gaspedaalvoet valt het verbruik ook nog wel mee.
edit: t5power was mij net voor
Is daarnaast wel wat feller als je boven de 3200 tpm komt want dan komt er nog een extra duw bij.
Bij een rustige gaspedaalvoet valt het verbruik ook nog wel mee.
edit: t5power was mij net voor
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Goed, dat is dan geregeld, een 2.5T dus.
Over die Nemo, dat vind ik wel een erg klein autootje hoor, zou je aanraden een maatje groter te nemen. (Berlingo, Partner, Doblo).
Over die Nemo, dat vind ik wel een erg klein autootje hoor, zou je aanraden een maatje groter te nemen. (Berlingo, Partner, Doblo).
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Kijk misschien ook eens naar de 2.0T, das ook een fijne motor. Je kunt zelf het beste bij een proefrit bepalen of het voldoende is.
Een leverancier van ons heeft in zijn Nemo-achtige juist een benzine motor zitten, omdat ie weinig kilometer draait en dat dan interessanter is qua wegenbelasting
Een leverancier van ons heeft in zijn Nemo-achtige juist een benzine motor zitten, omdat ie weinig kilometer draait en dat dan interessanter is qua wegenbelasting
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Binnen 10 minuten het juiste aankoopadvies. Daar kan geen verkoper tegenop. =D>
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dat dacht ik ook, hij zij dat daar wel degelijk verschil tussen zit... Ik weet het niet, heb weinig te doen met 'busjes'.945i schreef:Dat is dan geen ondernemer.. Voor een ondernemer maakt de brandstofsoort niet uit qua MRB.
edit: hij heeft het geloof ik verkeerd, tenzij hij het busje op prive rijdt... Dan moet je brandstof ingeven, niet als ondernemer
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Even voortbordurend op het 2.0T verhaal,
http://www.harriearendsen.nl/module/occ ... &newmodel=
Leuk ding. Hij heeft ook een 2.5T staan.
(ik dacht, zoek maar iets in het Oosten)
http://www.harriearendsen.nl/module/occ ... &newmodel=
Leuk ding. Hij heeft ook een 2.5T staan.
(ik dacht, zoek maar iets in het Oosten)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1464
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
dan kijk je alleen naar de pk's, niet naar het koppelverloop. En dat is bij de 2.0T door de turbo veel mooier, zeker als er een sleurhut achter moet. Het verschil tussen een 170pk 2.4 en een 2.0T 180pk merk je echt heel goed.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ja, een 2.0T presteert veel makkelijker dan een 2.4 170. Bovendien zal hij over het algemeen zuiniger zijn.
Over dat bedrijfsauto(tje), die Nemo's zijn al voor een leuke prijs te koop, maar wil je ook lekker zitten en goed rijden, vind ik een Kangoo (1.5Dci 85pk) onovertroffen.
Over dat bedrijfsauto(tje), die Nemo's zijn al voor een leuke prijs te koop, maar wil je ook lekker zitten en goed rijden, vind ik een Kangoo (1.5Dci 85pk) onovertroffen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1464
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Mmm had niet verwacht dat er op papier zo weinig verschil zou zijn.EVV schreef:Dat valt toch best mee:Als je ook naar bijvoorbeeld 0-100 kijkt is de 2.4 0,1 seconde sneller, en de top is hetzelfde, plus zuiniger. En koppel zegt ook niet alles, de versnellingsbak kan dit verschil zomaar goed maken door de 2.4 iets sneller te laten draaien.
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Toch is de prestatie van de 2.0T niet vergelijkbaar met de D5 en dat was toch de vraag van Hans.
Ik heb eens een leenauto gehad met die motor en het verschil met de 2.5T is enorm met name daar waar het om het koppel gaat.
100nm maakt erg veel verschil.
Ik heb eens een leenauto gehad met die motor en het verschil met de 2.5T is enorm met name daar waar het om het koppel gaat.
100nm maakt erg veel verschil.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1464
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20789
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik ken de caravan van Han.
De beste keuze is gewoon de 2.5T, een 2.0T is qua koppel (en dat heeft Han nodig) niet vergelijkbaar met de D5
Natuurlijk is een 170 pk of 2.0T ook niet verkeerd zie de reviews van meerdere forummembers met een dergelijke auto. Maar dus niet vergelijkbaar.
De beste keuze is gewoon de 2.5T, een 2.0T is qua koppel (en dat heeft Han nodig) niet vergelijkbaar met de D5
Natuurlijk is een 170 pk of 2.0T ook niet verkeerd zie de reviews van meerdere forummembers met een dergelijke auto. Maar dus niet vergelijkbaar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ook leuk is het verschil mbt koppelkromme, die is bij de 2.5T op zijn hoogtepunt bijna 2.5x zo lang.EVV schreef:Als ik dan toch aan het knippen en plakken ben:De 2.5T en D5. Plaatjes komen trouwens uit de Volvo prijslijst van een S60 modeljaar 2005.
Als je de 0-100 tijden bekijkt is de D5 wel 2.5 seconden langzamer tot de 100 dan de 2.5T, en 0.6 sec langzamer dan de 2.4/2.0T.
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1464
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20