Pagina 2 van 4
Geplaatst: 08.09.2010 - 13:01
door Johan
Ik heb 4 jaar gereden met de D5 (163 pk) en nu 1.5 jaar met de 2.5T en geloof me dat de 2.5T gewoon de allerbeste motor is die Volvo (nog maar even helaas) in de rekken heeft staan.
Bij 50 km/u in de hoogste versnelling accelereert de auto zonder morren en bij 70 km/u begint echt het grote sleuren. Zelfs de diesel protesteerde dudelijk meer in de lage toeren regionen.
Geplaatst: 08.09.2010 - 13:09
door Hans oet Twent
Who ho, dat gaat snel. Antwoord is wel duidelijk. De 2.5T zou een goede vervanger kunnen zijn. Let wel voorlopig zal de D5 nog aanblijven hoor. Het zijn ook maar gedachten. Enniewee alvast thnx voor jullie reply.
Geplaatst: 08.09.2010 - 13:10
door Oceanracer
Een 170 pk komt niet eens in de buurt van de 200 pk van de 2.5T. Ik zou die 170 pk dan ook lekker laten staan, vooral omdat je de soepelheid van de D5 gewend bent. Ga maar lekker shoppen voor zo'n 2.5T. Dat is inderdaad de mooiste motor die Volvo heeft (gehad). Soepel, snel, zeer stil en redelijk zuinig. Die motor is echt genieten met een grote G!
Geplaatst: 08.09.2010 - 13:16
door t5power
Oceanracer schreef:Een 170 pk komt niet eens in de buurt van de 200 pk van de 2.5T. Ik zou die 170 pk dan ook lekker laten staan, vooral omdat je de soepelheid van de D5 gewend bent. Ga maar lekker shoppen voor zo'n 2.5T. Dat is inderdaad de mooiste motor die Volvo heeft (gehad). Soepel, snel, zeer stil en redelijk zuinig. Die motor is echt genieten met een grote G!
Zelfs 210 pk voor de oudere 2.5T en idd 200 voor de nieuwere 2.5T. Denk wel dat TS het ws op de oude variant gemunt heeft.
Geplaatst: 08.09.2010 - 13:24
door EVV
Natuurlijk, ik zou ook mijn 2.4 zo inruilen voor een 2.5T. Alleen het verschil tussen een 2.4 170PK en een 2.0T 180PK is veel kleiner, denk niet dan een 2.0T vergelijkbaar is met een D5 als het aankomt om schakellui rijden.
Geplaatst: 08.09.2010 - 13:52
door Walter
Op papier komt de 170pk inderdaad in de buurt van de 2.0T maar in de praktijk is dat vergelijk zinloos. Zeker als er iets aan de trekhaak gekoppeld wordt.
2.5T is en blijft de meerdere tov de 2.0T, klare zaak. En de 2.5T komt ook meer als vergelijk met de 2.5T naar voren. Of een 2.0T voldoet dat kan alleen Hans bepalen. Ja de 2.5T is sneller. Maar is dat belangrijk? dat is de vraag. Ik heb het alleen geopperd als wellicht wat voordeliger alternatief, dus afhankelijk van het budget. De 2.0T lijkt mij sterk genoeg voor 95% van de gevallen. En ja, ik heb er mee gereden. Met beiden.
Geplaatst: 08.09.2010 - 14:02
door 945i
Mee eens.
Geplaatst: 08.09.2010 - 15:13
door Hans oet Twent
Gents, snelheid is voor de Volvo niet aan de orde. Trekkracht des te meer. De D5 gaat als een speer met caravan erachter en dat wil ik graag zou houden. Op de Deutsche Autobahn cruisen met caravan gaat super relaxed. Ding heeft genoeg power om zeer serieus mee te komen in het verkeer. Solo rijden bij de buren komt wellicht een keer of 2 per jaar voor. NM zijn voor mij belangrijker dan 1 of 2 seconden sneller weg zijn bij de stoplichten.
Geplaatst: 08.09.2010 - 15:45
door t5power
Hans oet Twent schreef:Gents, snelheid is voor de Volvo niet aan de orde. Trekkracht des te meer. De D5 gaat als een speer met caravan erachter en dat wil ik graag zou houden. Op de Deutsche Autobahn cruisen met caravan gaat super relaxed. Ding heeft genoeg power om zeer serieus mee te komen in het verkeer. Solo rijden bij de buren komt wellicht een keer of 2 per jaar voor. NM zijn voor mij belangrijker dan 1 of 2 seconden sneller weg zijn bij de stoplichten.
Nou ja, snelheid is inherent aan vermogen en het hoge vermogen van de 2.5T komt weer doordat je een hoog koppel ook hebt bij hoge toeren. Lijkt me ook niet onplezierig, met de D5 kon je beste grofweg tussen 2000-3000 toeren blijven terwijl je met een 2.5T net zo goed naar de 4000-5000 toeren kunt gaan.
Geplaatst: 08.09.2010 - 15:49
door Johan
.... maar ook gewoon met 1200 rpm sukkelen in de hoogste versnelling.
Geplaatst: 08.09.2010 - 15:51
door EVV
Ik zie net dat je huidige auto een automaat is, wordt de nieuwe dat ook weer? Anders wordt het wel een beetje appels met peren vergelijken.
Geplaatst: 08.09.2010 - 15:56
door Johan
De automaat is een onding en ik zou dit nooit i.c.m. een caravan kiezen.
Geplaatst: 08.09.2010 - 16:31
door Walter
als die nu ook bevalt? Mag toch...
Geplaatst: 08.09.2010 - 16:45
door Garfield
Na tig jaar dieselen met zowel de privé als de lease auto heb ik sinds een maand of twee privé een V70 2.4T met geartronic.
Als verstokte "comfortrijder" ben ik zéér tevreden over de 2.4T icm. geartronic.
Als de 2.5T een verbeterde versie is van deze 2.4T raad ik 'm je van harte aan.
Lekker rustig toeren op alle gewenste snelheden zonder voorkeursgedrag van de auto zelf, met voldoende power om een beetje vlot op te trekken of in te halen als het nodig is.
Zelf rijd ik al jaren automaat en ga ik ook nooit (nooit ? nee nooit

(denk ik)) meer handgeschakeld rijden, maar met een dikke caravan moet je, zo lees ik hier regelmatig, wel wat oppassen

.
Geplaatst: 08.09.2010 - 16:47
door bord4kop
Of een 2.4T ...
Ik heb er zoeen (in de verkoop), dan uiteraard wel de 200Pk variant.
Man wat rijd dat dat lekker. Vermogen
zat 
Geplaatst: 08.09.2010 - 17:32
door Johan
Ik zal mijn commentaar even aanpassen.
Als je een dynamische rijstijl hebt is een automaat een onding.
Geplaatst: 08.09.2010 - 18:12
door Gast
De V70 D5 gewoon houden, inruilen/omruilen kost altijd geld.
Maar.... Citroën Nemo? Steek dat geld (dat je overhoudt van niet inruilen) AUB in een ander merk.
Geplaatst: 08.09.2010 - 18:20
door bart simpson
EVV schreef:Kan je dan niet net zo goed een 2.4 170 PK kopen, die paar PK verschil tussen een 2.0 T en 2.4, merk je dat echt? Als ik de vermogen/koppel grafiek van beide naast elkaar zet gaat de 2.0T alleen boven de 5000 rpm iets harder door, daaronder maakt het bijna niets.
zou zeker nog eens kijken, een 2.0T heeft 240Nm bij 1850 t/min een 2.4i heeft 230Nm bij 4500 t/min, die 2.0T heeft ook een veel vlakkere koppelkromme
Geplaatst: 08.09.2010 - 19:21
door t5power
bart simpson schreef:EVV schreef:Kan je dan niet net zo goed een 2.4 170 PK kopen, die paar PK verschil tussen een 2.0 T en 2.4, merk je dat echt? Als ik de vermogen/koppel grafiek van beide naast elkaar zet gaat de 2.0T alleen boven de 5000 rpm iets harder door, daaronder maakt het bijna niets.
zou zeker nog eens kijken, een 2.0T heeft 240Nm bij 1850 t/min een 2.4i heeft 230Nm bij 4500 t/min, die 2.0T heeft ook een veel vlakkere koppelkromme
Niet zo overdrijven bart, bij 1850 t/min heeft de 2.4i ook al (als ik dat zo moet gokken) zo ongeveer 215Nm. Een 2.0T heeft misschien 10% meer, zoveel is dat nou ook weer niet.
Geplaatst: 08.09.2010 - 19:39
door bart simpson
een 2.4 van 170pk komt bij 1850 t/min niet in de buurt van de 215Nm