Pagina 2 van 2
Geplaatst: 11.10.2010 - 13:57
door Ramon&Ramon
sven- schreef:Die klepspeling kan toch niet verklaren dat hij stationair schommelend loopt?
En inlaatspruitstuk lek, hoe controleer je dat?
Iemand anders nog ideeën?
Als de klepspeling niet klopt,loopt hij natuurlijk slecht,of weet je nu niet waar ik het over heb?
Geplaatst: 11.10.2010 - 14:02
door Ramon&Ramon
Je moet bij het begin beginnen,eerst eventuele mechanische storingen oplossen en dan als dat niet helpt electronisch,s gaan zoeken,
De kleppen van een 440 gaan namelijk vaak te strak staan,met als gevolg vreemde storingen enz enz.
Maar je gelooft me blijkbaar niet,heb je al gekeken of het inlaatspruitstuk lekt en daardoor valse lucht zuigt?
Die luchttemperatuursensor die doet in feite niks,zelfs al gooi je hem in de kliko,dan merk je er niks van ,wat lopen en rijden betreft.
Als je stap voor stap eerst de belangrijkste oorzaken opspoort en oplost die ik aan gaf,dan kom je misschien iets verder met je diagnose..
Succes..
Geplaatst: 11.10.2010 - 16:06
door sven-
Het is niet mijn bedoeling over te komen alsof ik het niet geloof. Ben alleen geen automonteur en met mijn weinige ervaring is het al snel lastig. Zoiets als kijken of het inlaatspruitstuk lekt, tja, geen idee hoe ik dat doe.
Kleppen laten stellen kan ik eens doorgeven aan hem.
En die melding over de zuurstofsensor, wordt dat dan veroorzaakt door te strakke kleppen?
Geplaatst: 11.10.2010 - 17:39
door Iroll
De oxigen sensor is de lambda sensor. Even doormeten via de link die ik jee eerder doorgaf.