Pagina 2 van 2
Geplaatst: 04.10.2010 - 23:03
door V70R-obert
Wim J schreef:D5 is wijsheid, 2.5T is emotie!
Is dit wel zo? De belangrijkste reden voor het openen van dit topic is dat ik niet precies weet en kan overzien hoe een D5 zich gaat houden bij veelal kortere ritten. Gaat een D5 rauw lopen of zelfs slecht lopen? Gaat hij veel meer verbruiken en/of maak ik de auto 'gewoon' stuk met deze kortere ritten? In de V70 tdi die we ooit hadden maakte ik 60.000km op jaarbasis zonder een wanklank. Toen ik van werk veranderde en met deze tdi kortere stukjes ging rijden kwamen er problemen als slecht starten, een accu die meer moest geven dan dat hij kon opladen en hij begon rauw te lopen. Een D5 is een veel modernere motor maar ik ben erg benieuwd of deze problemen me weer staan te wachten met een D5.
Geplaatst: 04.10.2010 - 23:26
door H19
Als ik AlexV70 zo lees is dat geen probleem zolang je de auto maar eens "uitlaat" in de weekenden.
Geplaatst: 09.10.2010 - 09:38
door ZX10r
ff schoon blazen af en toe, rij zelf afhankelijk van werkzaamheden hele periodes 1/2/ jaar korte stukken 15-20 km nooit problemen gehad.
Geplaatst: 10.10.2010 - 12:44
door ingka
ik verkoop waarschijnlijk mijn XC70 2.5T Momentum/Selectronic 2005 rond de kerst daar ik waarschijnlijk in een auto van de zaak moet gaan rijden.
Zweeds kenteken, dus als je interesse hebt in een XC70 tegen een Zweedse prijs dan moet je maar even PB'en. Ik ben week 44 in NL.
Geplaatst: 10.10.2010 - 22:04
door bjacobs
Handbak of Geartronic ?
Heb altijd een handgeschakelde versnellingsbak gereden maar ik (en mijn vrouw) wil echt niet meer anders dan de Geartronic. Met 2.5T een geweldige combinatie.
Mijn vrouw was ook erg sceptisch was over het rijden met een automatische versnellingsbak.
Als je vrouw zelf wil schakelen dan zet ze hem gewoon in de manual stand. Ik heb nooit die behoefte gehad omdat de versnellingsbak zelf regulerend en altijd goed bij de les is.