automatische versnellingsbak

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
buikijn
3rd Gear member

vervelende aan het peilen met die meetstok is dat wanneer je een tweede keer meet je totaal andere waardes hebt (hoger); de peilstok heeft een o-ringetje en werkt als een zuigertje. De tweede keer dat je meet zal hij altijd hoger meten, omdat hij de olie naar boven heeft gezogen en deze op de wanden achter blijft.. Tenminste, zo is mijn ervaring... Moeilijk om het niveau van de automaat goed te krijgen.
RVF
2nd Gear member

hm.. ik heb opnieuw gemeten, deze keer met een warme, draaiende motor en na het flink roeren in de versnellingsbak. de eerste keer was het een zeer onduidelijke meting, ik heb eigenlijk geen enkel idee wat ik nu gemeten heb. er zat een weinig olie tot voorbij de streepjes boven 'cold', maar niet echt heel ver. bij een tweede meting was er dan weer flink wat olie te meten tot in 'hot'. dus ja, geen idee wat ik nu met deze metingen moet, want ik weet niet of ik nu teveel, te weinig of voldoende olie heb.

enig advies?
2002 V70 aut LPi 2.4T
1992 965 aut LPi 2.9
jvacker1975
1st Gear member

Als je de software van de bak laat updaten, wissen ze dan niet m`n rica tuning van de motor...?
En inderdaad hoe pijl je de bakolie, ik ga hem zaterdag as vervangen en ik wil er natuurlijk niet teveel of te weinig in hebben.
Volvo XC90 2.5T en Toyota Supra twin turbo.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”