Na deze week een harde 'bonk' gehoord te hebben vanaf de linkervoorkant (alsof er iemand met een hamer tegen de onderkant slaat) ben ik ook maar eens gaan kijken naar de vering. Het geluid begon enige maanden terug en kwam in de afgelopen tijd steeds vaker voor.V70GT schreef: Het geluid werd veroorzaakt doordat er op de linker voor veer geen ''demper rubberje'' zat. Ik kon het niet geloven maar het geluid is echt weg! Rubbertje kost maar liefst 3,40 Euro. Monteren is simpel als je een krik hebt of 1 minutje in de werkplaats. De naam van het onderdeel: ISOLATOR met nummer 30639285.
Grtz!
En inderdaad, ook bij mij geen Isolator meer aanwezig om de linkerveer en die om de rechterveer zat los. Naar de dealer en 2 nieuwe gekocht: €2,95 per stuk; het GOEDKOOPSTE onderdeel dat ik ooit van Volvo heb gekocht!!!
Montage duurde 5 min (!); de SNELSTE reparatie dat ik ooit bij Volvo heb meegemaakt!!!
@Edraket: dit kan heel simpel door de wagen op te krikken zodat de veren maximaal uitrekken, dan de Isolator ertussen schuiven zover mogelijk naar onderen, niks loshalen of demonteren. Als de wagen weer in zijn veren komt klemt de Isolator vanzelf vast tussen de laatste 2 windingen.
@24AB2: nog dank voor de duidelijke foto van de Isolator.
Het is weer weldadig stil......