@Ramon&Ramon: Ze hebben destijds een hele hoop gemeten. O.a. gloeibougies, turbodruk, EGR eraf gehad en nagekeken, storingen in computer gereset, LMM getest en vast nog meer.
De nokkenas was wel degelijk versleten, gaf ook de expert aan (dus lijkt mij geen slechte vervanging). In hoeverre hun diagnose compleet is, daar kan ik niet over oordelen.
Het is een universeel garage/schadeherstelbedrijf.
Stotteren bij koude motor
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Sorry hoor,maar ik heb nog nooit meegemaakt dat de nokkenas van een Volvo Renault diesel stuk is of versleten en geloof me,ik heb er al een paar uit elkaar gehad van die motoren.Buurtje schreef:@Ramon&Ramon: Ze hebben destijds een hele hoop gemeten. O.a. gloeibougies, turbodruk, EGR eraf gehad en nagekeken, storingen in computer gereset, LMM getest en vast nog meer.
De nokkenas was wel degelijk versleten, gaf ook de expert aan (dus lijkt mij geen slechte vervanging). In hoeverre hun diagnose compleet is, daar kan ik niet over oordelen.
Het is een universeel garage/schadeherstelbedrijf.
Wat er meestal fout gaat is de verveanging van de distributieriem,waarna er na het starten iets behoorlijk mis gaat,maar een nokkenas die versleten is heb ik niet eerder meegemaakt.
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
Ik geloof je op je woord.
Ben er echter wel van overtuigd dat ze dat ding niet voor niets gaan vervangen, omdat ik er geen cent voor ga betalen (en daar vragen ze ook niet om).
Zolang mijn motor niet beter (en dus normaal) loopt, krijgen ze em toch terug van mij met de opmerking dat het probleem niet verholpen is.
De riem is altijd netjes vervangen geweest en zou ik nu ook laten vervangen (auto heeft 215K gelopen, vorige vervangen bij 120K als ik me niet vergis).
Thnx voor het meedenken.
Ben er echter wel van overtuigd dat ze dat ding niet voor niets gaan vervangen, omdat ik er geen cent voor ga betalen (en daar vragen ze ook niet om).
Zolang mijn motor niet beter (en dus normaal) loopt, krijgen ze em toch terug van mij met de opmerking dat het probleem niet verholpen is.
De riem is altijd netjes vervangen geweest en zou ik nu ook laten vervangen (auto heeft 215K gelopen, vorige vervangen bij 120K als ik me niet vergis).
Thnx voor het meedenken.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
ben erg benieuwd naar de afloop!
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
Ik heb voor de kerst (gelukkig wel, kan ik met mijn eigen auto + winterbanden het land doorcrossen met de kerst) mijn auto weer op kunnen halen.
Ze hebben dus de nokkenas vervangen en mij laten zien dat de oude inderdaad slijtage vertoonde (echt minimale slijtage te zien met het blote oog). Ik weet niet of de slijtage aan een nokkenas normaal misschien wel een millimeter of meer moet zijn, maar dit was echt een licht slijtageplekje.
Aangezien de motor na vervanging van de nokkenas nog slechter klonk, zijn ze verder gaan zoeken.
Als ik het goed onthouden heb, was er een klep verkeerd ingesleten. Ze hebben iig de kop laten reviseren en een gereviseerde kop erop gezet. De auto heeft ook gelijk een nieuwe distributieriem gekregen en een kleine beurt.
Mijn auto loopt weer als een zonnetje en ik hoop dat hiermee alle ellende voorbij is. Ik heb alleen de riem en de beurt moeten betalen, de rest viel onder de garantie.
Ze hebben dus de nokkenas vervangen en mij laten zien dat de oude inderdaad slijtage vertoonde (echt minimale slijtage te zien met het blote oog). Ik weet niet of de slijtage aan een nokkenas normaal misschien wel een millimeter of meer moet zijn, maar dit was echt een licht slijtageplekje.
Aangezien de motor na vervanging van de nokkenas nog slechter klonk, zijn ze verder gaan zoeken.
Als ik het goed onthouden heb, was er een klep verkeerd ingesleten. Ze hebben iig de kop laten reviseren en een gereviseerde kop erop gezet. De auto heeft ook gelijk een nieuwe distributieriem gekregen en een kleine beurt.
Mijn auto loopt weer als een zonnetje en ik hoop dat hiermee alle ellende voorbij is. Ik heb alleen de riem en de beurt moeten betalen, de rest viel onder de garantie.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Buurtje schreef:Ik heb voor de kerst (gelukkig wel, kan ik met mijn eigen auto + winterbanden het land doorcrossen met de kerst) mijn auto weer op kunnen halen.
Ze hebben dus de nokkenas vervangen en mij laten zien dat de oude inderdaad slijtage vertoonde (echt minimale slijtage te zien met het blote oog). Ik weet niet of de slijtage aan een nokkenas normaal misschien wel een millimeter of meer moet zijn, maar dit was echt een licht slijtageplekje.
Aangezien de motor na vervanging van de nokkenas nog slechter klonk, zijn ze verder gaan zoeken.
Als ik het goed onthouden heb, was er een klep verkeerd ingesleten. Ze hebben iig de kop laten reviseren en een gereviseerde kop erop gezet. De auto heeft ook gelijk een nieuwe distributieriem gekregen en een kleine beurt.
Mijn auto loopt weer als een zonnetje en ik hoop dat hiermee alle ellende voorbij is. Ik heb alleen de riem en de beurt moeten betalen, de rest viel onder de garantie.
Ik weet bijna voor 100% zeker dat er een klep te strak gestaan heeft of meerdere,dat gebeurd namelijk altijd bij die diesels omdat de klepspeling bijna nooit wordt gecontroleerd.
dus ik durf te zeggen dat ze heel veel werk voor niets hebben gedaan,maar het is opgelost,dat is het belangrijkste!