Pagina 2 van 3

Geplaatst: 01.11.2010 - 14:43
door bart simpson
purist

Geplaatst: 06.11.2010 - 20:33
door ZX10r
bart simpson schreef:Zonder belastingen komt een S60 T5 kinetic op € 28.332,33, een T6 doet € 33.144,48, een verschilletje van € 4.812,15 voor 64pk en AWD
Met belastingen € 42.490,-- voor de T5 en € 55.995,-- voor de T6, een verschil van € 13.505,--, denk dat het niet heel moelijk is om uit te maken wie dat verschil veroorzaakt.

Bij de XC60 is het verschil nog veel extremer, een T5 zonder belasting € 33.593,94, een T6 € 34.464,16, nog geen € 900,--, in de belastingen € 52.495,-- voor een T5, en € 60.195,-- voor een T6, dat is € 7.700,--!
De CO2 tax is daarin de boosdoener
Dan moetje volgend jaar eens kijken dan komt er weer 3,5 k bij op de T6 en de T5 wordt 0,6 k duurder.

Geplaatst: 06.11.2010 - 20:38
door bart simpson
een D3 wordt al € 1.700,-- duurder

Geplaatst: 06.11.2010 - 20:59
door ZX10r
#$^@%^@ CO2 tax en in china maar kolen centrales neer blijven zetten komt er iedere dat minimaal 1 bij. En die zijn niet zo schoon als die van ons.

Geplaatst: 06.11.2010 - 21:00
door bart simpson
NL loopt heel erg ver voor heel Europa uit met de CO2 tax en de hoogte ervan, Frankrijk kent maximaal € 2.500,-- voor de meeste vervuilende auto's

Geplaatst: 06.11.2010 - 21:03
door bart simpson
kijk eens op www.nieuweautoprijzen.nl onder Bugatti, ondanks de massieve CO2 uitstoot van 574 gr/km gaat die omlaag van € 1.800.000,-- naar slechts € 1.540.781,--

Geplaatst: 06.11.2010 - 21:03
door Paul
Gaat een V50 D2 ook in prijs dalen/stijgen?

Geplaatst: 06.11.2010 - 21:06
door 945i
Het is niet te volgen, zie jij enige logica? :?
Die Bugatti wordt trouwens wel een stuk bereikbaarder zeg... ;)

Geplaatst: 06.11.2010 - 21:10
door bart simpson
Een XC90 V8 met een absolute uitstoot van "slechts" 322 gr CO2/km gaat per 1/2011 met +/- € 14.000,-- omhoog, per 1/2012 met +/- € 1.000,-- omlaag om per 1/2013 met +/- € 12.000,-- omhoog te gaan.
Hierin is volstrekt geen logica te bedenken.

Geplaatst: 06.11.2010 - 21:10
door 945i
D2 gaat iets naar beneden, kijk op de link van Bart.

Geplaatst: 06.11.2010 - 21:11
door bart simpson
@ paul, een V50D2 S/S gaat +/- € 300,-- omlaag

Geplaatst: 06.11.2010 - 21:13
door bart simpson
945i schreef:Het is niet te volgen, zie jij enige logica? :?
Die Bugatti wordt trouwens wel een stuk bereikbaarder zeg... ;)
ik overweeg om de mijne nu maar vast weg te doen, straks heb je al een nieuwe voor € 1.500.000,-- :shock:

Geplaatst: 06.11.2010 - 21:19
door 945i
De afschrijving valt nu nog mee, 2 maanden had je hem nu toch?

Geplaatst: 06.11.2010 - 21:21
door Paul
bart simpson schreef:@ paul, een V50D2 S/S gaat +/- € 300,-- omlaag
Goed te weten, normale D2 niet?

Geplaatst: 06.11.2010 - 21:22
door 945i
Heb je ook een abnormale dan? 8)

Geplaatst: 06.11.2010 - 21:26
door bart simpson
de niet S/S is dan uit productie

Geplaatst: 06.11.2010 - 21:44
door Paul
Huh? Per 1/1/2011?

Geplaatst: 06.11.2010 - 21:47
door 945i
Je hebt een S/S nodig voor een A-label volgens mij....

Geplaatst: 06.11.2010 - 23:15
door robbierobbie
Logisch dat extreem dure auto's met hoge CO2-uitstoot goedkoper worden. CO2-toeslag wordt hoger, maar wordt ruimschoots gecompenseerd door de het lagere % BPM over de netto cat.prijs. Omdat de netto cat prijs giga is, heeft het lagere % meer effect dan de hogere CO2-heffing.

Geplaatst: 07.11.2010 - 11:50
door 945i
Ah, ja, een producteigenschap van ons belastingstelsel...