Zou deze nog een beetje verkocht gaan worden?
En wat is de toegevoegde waarde van dit blok, kan dit nog in deze tijd?
etc
V60 (of S60) T6
- ZX10r
- 5th Gear member
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
- Locatie: REO Rotterdam en Omgeving
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
1) nee
2) vrijwel niets
3) feitelijk niet, de overheid draait dit soort motoren middels CO2/slurptax de nek ook om (+/+ € 3.300,-- per/1/2011)
2) vrijwel niets
3) feitelijk niet, de overheid draait dit soort motoren middels CO2/slurptax de nek ook om (+/+ € 3.300,-- per/1/2011)
Volvo for life
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
"there is no substitute for cubic inches" , dat was het gezegde, maar de tegenwoordige techniek bewijst dat je toch een heel eind in de buurt kan komen.
Downsizen is het devies.
Downsizen is het devies.

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de V8 was al exit
Volvo for life
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Zal de tijd van de "dikke" motoren ooit nog terug komen...
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ik denk het wel.. BMW heeft de 3 liter 6 cilinder nu in de 258 pk versie al schoner dan de 204 pk versie. (beide zonder turbo)
Die beide schoner zijn (een b ipv c label) dan de 20T van Volvo/Ford.
Dus die ontwikkeling staat niet stil.
Die beide schoner zijn (een b ipv c label) dan de 20T van Volvo/Ford.
Dus die ontwikkeling staat niet stil.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- ZX10r
- 5th Gear member
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
- Locatie: REO Rotterdam en Omgeving
Zolang alles nog gebasseerd wordt op een niets zeggend verbruikscijfer zegt dit niets. De testen om dit te bepalen gaan namelijk helemaal nergens over, zo zijn maar weining auto's welke deze cijfers halen.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Duitsers gooien ook op vrijwel elk model gelijk een start/stop systeem. Zal in de test wel goed scoren.
- ZX10r
- 5th Gear member
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
- Locatie: REO Rotterdam en Omgeving
Mwa van 80 naar 120 in 2,5 min is een onderdeel van deze tests, wie doet dat in de praktijk? Daarnaast worden deze tests uitgevoerd bij een bepaalde temperatuur er schijnen al auto's te zijn welke op ander parameters gaan draaien indien ze dit waarnemen.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Maakt niet uit, auto's worden beoordeeld en er wordt een label aangehangen, dat is bepalend voor de slurptax. En dus de prijs.
Denk dat Volvo ook graag een B label bij die 2.0T, T5 of T6 had gehad.
Denk dat Volvo ook graag een B label bij die 2.0T, T5 of T6 had gehad.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- ZX10r
- 5th Gear member
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
- Locatie: REO Rotterdam en Omgeving
Er is al enige tijd onvrede over de huidige verbruiksmeting voor personenauto's, omdat die weinig realistisch is.
Bovendien neemt de afwijking met het daadwerkelijke verbruik van een auto steeds verder toe omdat autofabrikanten hun modellen veelal afstemmen op de officiële meetcyclus. Veel fiscale maatregelen zijn gebaseerd op de officieel vastgestelde verbruiksmeting.
Uit een onderzoek van Travelcard in opdracht van het vakblad Automotive, blijkt een verschil van 20 procent tussen het normverbruik en het werkelijke verbruik niet ongewoon. Delbeke zei hierop dat de verbruiksmeting anders moet.
"De emissies van auto's en van het verkeer in het algemeen blijven stijgen. We hebben geen andere keuze dan ook daar een tandje bij te steken aan de doelstellingen en ook aan de testcyclus die de wagen moeten ondergaan", zo meldt hij in het blad Automotive. Volgens Delbeke is de eerstvolgende kans om de test aan te passen pas in 2014.
bron: http://www.z24.nl/z24geld/autos_reizen/ ... eting.html
Bovendien neemt de afwijking met het daadwerkelijke verbruik van een auto steeds verder toe omdat autofabrikanten hun modellen veelal afstemmen op de officiële meetcyclus. Veel fiscale maatregelen zijn gebaseerd op de officieel vastgestelde verbruiksmeting.
Uit een onderzoek van Travelcard in opdracht van het vakblad Automotive, blijkt een verschil van 20 procent tussen het normverbruik en het werkelijke verbruik niet ongewoon. Delbeke zei hierop dat de verbruiksmeting anders moet.
"De emissies van auto's en van het verkeer in het algemeen blijven stijgen. We hebben geen andere keuze dan ook daar een tandje bij te steken aan de doelstellingen en ook aan de testcyclus die de wagen moeten ondergaan", zo meldt hij in het blad Automotive. Volgens Delbeke is de eerstvolgende kans om de test aan te passen pas in 2014.
bron: http://www.z24.nl/z24geld/autos_reizen/ ... eting.html
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Eigenlijk zijn deze V8-motoren altijd al overbodig geweest. Een 6-cylinder kan ik nog inkomen, maar als je nu ziet dat er al veel 4-cylindermotoren zijn die even of zelfs verfijnder zijn dan worden 6-cylinders objectief gezien eigenlijk ook al overbodig.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11
Bij mij staat de T6 toch als eerst op men verlanglijstje,als ik van wagen verander,of ik moetweer voor diesel kiezen...
Keuze voor een benzine in het aanbod is snel gemaakt,van Ford moet ik niks,en als je de prijs hier dan ziet in Belgie,slechts 43000 euros voor een summum,of een R-Design.
Grtn Eddy
Keuze voor een benzine in het aanbod is snel gemaakt,van Ford moet ik niks,en als je de prijs hier dan ziet in Belgie,slechts 43000 euros voor een summum,of een R-Design.
Grtn Eddy
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Waarom uberhaupt cylinders en geen straalmotor? hybride auto met kleine straalmotor op aardgas / diesel / benzine.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- ZX10r
- 5th Gear member
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
- Locatie: REO Rotterdam en Omgeving
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
- HV
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 22:50
- Locatie: Nijmegen
de T6 bevalt mij heel goed in de XC60, maar wordt in de S60/V60 onevenredig duur naar mijn smaak. Ik vraag me af of dit alleen komt door belastingen of ook Volvo prijspolitiek is. Technisch voegt de 6 cylinder zeker wat toe, maar de prijs/prestatieverhouding is naar mijn idee echt uit balans; bij de Xc60 valt dit nog mee.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Zonder belastingen komt een S60 T5 kinetic op € 28.332,33, een T6 doet € 33.144,48, een verschilletje van € 4.812,15 voor 64pk en AWD
Met belastingen € 42.490,-- voor de T5 en € 55.995,-- voor de T6, een verschil van € 13.505,--, denk dat het niet heel moelijk is om uit te maken wie dat verschil veroorzaakt.
Bij de XC60 is het verschil nog veel extremer, een T5 zonder belasting € 33.593,94, een T6 € 34.464,16, nog geen € 900,--, in de belastingen € 52.495,-- voor een T5, en € 60.195,-- voor een T6, dat is € 7.700,--!
De CO2 tax is daarin de boosdoener
Met belastingen € 42.490,-- voor de T5 en € 55.995,-- voor de T6, een verschil van € 13.505,--, denk dat het niet heel moelijk is om uit te maken wie dat verschil veroorzaakt.
Bij de XC60 is het verschil nog veel extremer, een T5 zonder belasting € 33.593,94, een T6 € 34.464,16, nog geen € 900,--, in de belastingen € 52.495,-- voor een T5, en € 60.195,-- voor een T6, dat is € 7.700,--!
De CO2 tax is daarin de boosdoener
Volvo for life
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Is natuurlijk wel de toekomst. Jaguar heeft inderdaad de technologie al liggen en heeft zelfs subsidies gekregen om deze technologie terug van onder het stof te halen. Capstone heeft ook een superwagen met dezelfde technologie. Turbinemotoren zijn zeer efficient op één toerental en de electromotor is efficienter dan verbrandingsmotoren.steven460 schreef:Waarom uberhaupt cylinders en geen straalmotor? hybride auto met kleine straalmotor op aardgas / diesel / benzine.
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
bart simpson schreef: De CO2 tax is daarin de boosdoener
Nee, de geartronic.