Pagina 2 van 2
Geplaatst: 10.02.2006 - 20:26
door Battlecruiser
Daarom rij ik dus op benzine...
want dat kost niet weinig...
Geplaatst: 10.02.2006 - 21:44
door Marcel
Battlecruiser S80 schreef:Daarom rij ik dus op benzine...
want dat kost niet weinig...
idem hier, maar heb wel een keuze gemaakt om niet meer in een overpotende dorstige versie te rijden. Alles heeft zijn prijs maar ik doe toch liever andere dingen met mijn geld. De korte tijd dat ik met een 6 cylinder gereden heb had overigens een keurige 1 op 10 bij de pomp. Helemaal niet gek voor zo'n zware auto en met mijn jaarkilometrage nooit lonend om lpg in te gaan laten zetten.
Geplaatst: 11.02.2006 - 18:38
door Battlecruiser
Krek wat ik dacht!
De 2.9 in de S80 is veel zuiniger (moderner motormanagement immers) dan de 3.0 in de 960 en dat scheelt een leuk bedragje per jaar.
Toch heb ik 24 jaar op lpg gereden, maar het voelde als een bevrijding toen ik eindelijk van die rottank in de kofferbak af was. Eindelijk een zee aan ruimte. En de neerklappende achterbank van de S80 kan je daardoor ook werkelijk gebruiken.
Die lpg tankjes in de plaats van het reservewiel zijn maar sneue dingetjes, want dan moet je vervolgens je reservewiel laten slingeren of zo'n spuitbusje gebruiken (en die helpen echt niet bij een flink gat!). Bovendien moet je dan zowat elke dag tanken...
Geplaatst: 12.02.2006 - 11:58
door Gast
[-X Wat de poll betreft, een S80 heeft dus GEEN V6! Het is gewoon een echte lijnmotor die dwars is geplaatst.

Geplaatst: 12.02.2006 - 17:31
door Battlecruiser
Inderdaad.
En een lijnmotor is dus beter dan een V6.
Omdat V6en zo vaak voorkomen (vanwege het ruimteprobleem) denken veel mensen dat een V-motor "geavanceerder" en beter is dan een lijnmotor. Niets is minder waar: de lijnmotor is veel beter in staat ongewenste trillingen te voorkomen.
Geplaatst: 16.02.2006 - 15:25
door Lucien
Tja als je toch kunt kiezen, dan maar de T6...
Geplaatst: 19.02.2006 - 02:10
door Gast
Of gewoon even doorsparen voor een neuwe...................1/2 jaartje nog of zo................of langer :oops:

s80 t6 op lpg !
Geplaatst: 18.03.2006 - 17:12
door marc'ss80
Als je een s80 t6 wil rijden (en dat wil ik) zal je haast wel op lpg(g3)
moeten rijden want hij is niet bij te sloffen
Die van mij moet er aan geloven! over 2 maanden gaat er gas in (einde aankoop garantie)
Bij mesman (son en breugel)
1op8 en 30000km/per/jaar gaat niet samen.
Jaren volvo op gas gehad en nooit probleemen.
vr,gr marc
Geplaatst: 18.03.2006 - 19:04
door HMG
2.4/ 2.5T nog overwogen? Heb je minder vaak Emissie/ lambda problemen...
t6 op lpg
Geplaatst: 18.03.2006 - 21:22
door marc'ss80
volgens mesman geen probleemen (meer)
en daar hoop ik dan maar op als "de" gas inbouwer dat zegt (mesman)
marc.
Geplaatst: 18.03.2006 - 21:29
door bart simpson
Hou rekening met een veel slechte inruilwaarde voor een gas S80, een dealer zal een T6 op gas nooit zelf te koop gaan
zetten dus hem vrijwel zeker in de handel afstoten.
Geplaatst: 14.04.2006 - 16:32
door +++t blijft behelpen+++
we (zie draadje tussen de middag) hebben het bij diverse mensen nagevraagd, maar van Aarle had verschillende klanten met een s80 T6 op LPG zonder problemen, wel met zo'n lube flesje. en ik meen dampgas
en ook Carlo Schmidt vertelde ons dat het prima gaat.
ik heb er dus alle vertrouwen in
Geplaatst: 14.04.2006 - 17:22
door Barracuda_82
Ik ken Van Aarle wel (zitten hier in de buurt). Over het algemeen wel positieve reacties, maar ze zijn wel duur.
Geplaatst: 14.04.2006 - 17:32
door bart simpson
+++t blijft behelpen+++ schreef:we (zie draadje tussen de middag) hebben het bij diverse mensen nagevraagd, maar van Aarle had verschillende klanten met een s80 T6 op LPG zonder problemen, wel met zo'n lube flesje. en ik meen dampgas
en ook Carlo Schmidt vertelde ons dat het prima gaat.
ik heb er dus alle vertrouwen in
Zo wel van Aarle als Carlo Schmidt zijn geen Volvodealer (maar natuurlijk wel een dankbaar afzetkanaal voor dealers)