S80 T6

Ton Demper
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.02.2006 - 19:34

Ik sta voor de opgave een andere auto uit te zoeken. Nu gaat mijn gedachte naar een S80 T6 of 2.9 Automaat. Kan iemand mij zeggen welke ik het beste kan kopen. Ik heb de t6 zien staan bij van Aarle in Nuland. Een volvo specialist, die alleen occassions verkoopt. Heeft er iemand ervaring met deze dealer?
Ton
Ton Demper
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.02.2006 - 19:34

het gaat in beide gevallen om het model uit 1999
Thomas
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 30.05.2005 - 15:24
Locatie: ZO-Brabant

Beste Ton,

Ik heb bijna een jaar geleden een 2.9aut. bij Van Aarle gekocht. De S80 had toen 145.000km op de teller. Ik heb er sedertdien al ruim 15.000km probleemloos mee gereden. Vlak voor het verstrijken van de garantietermijn heb ik de lokale garage de auto voor de zekerheid nog laten nakijken, maar die konden geen mankementen vinden (op bijna versleten remblokken na). Ik heb geen slechte ervaringen met Van Aarle. Hij komt (in mijn geval tenminste) zijn afspraken na (niet minder, maar ook niet meer).

Tom
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Je zegt beiden uit 1999. Ik heb zelf nog helemaal geen ervaring maar het schijnt dat er nogal wat kinderziektes zitten in de eerste jaren van de S80 zitten. Misschien kan je beter opzoek gaan naar een wat jongere S80.
s80 1999
4th Gear member
Berichten: 502
Lid geworden op: 13.09.2004 - 17:05

mijn s80 komt ook uit 1999 maar heb nog nooit echt grote problemen er mee gehad. ze hebben er een keertje een nieuwe koelvind ingezet (terug roep actie) maar verder doen alle sloten het nog alle ramen gaan open en dicht. alleen de motorkap moet goed dicht laten vallen. anders wordt je alarm niet ingeschakeld. nou als dat alles is.
Ton Demper
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.02.2006 - 19:34

Hoorde dat de problemen enkel bij het 1998 model waren?
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Check de onderhoudshistorie en probeer te achterhalen waar de auto vandaan komt om zo een indruk te krijgen van wat je koopt. Over van Aarle ben ik het eens met Thomas, verwacht van hem geen wonderen en het aanbod kan in kwaliteit verschillen. Een onbetrouwbare partij is het in mijn ogen niet.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Als je een S80 bij een dealer koopt met een normale onderhoudshistorie is er niks aan de hand. Dan heb je meestal een goeie te pakken.
Als ie bij een ander merk staat: voorzichtig zijn! Want waarom wilde de vorige eigenaar immers een ander merk gaan rijden?

T6 of 2.9?

Heb zelf ook getwijfeld.
T6 is natuurlijk het echte scheurijzer, maar heeft wat eerder technische problemen, die dan duur uitpakken. Koop je een nieuwe, dan heb je het zelf in de hand, maar dat is immers errrug duur. Koop je een 2e hands, dan ben je heel erg afhankelijk van de rijstijl van de vorige coureur.

Een 2.9 heeft ook heel veel power in huis en trekt bij het stoplicht de meeste andere auto's eruit, dus goed genoeg.
Heeft veel minder kans op technische mankementen, vooral als er een automaat in zit.

En: het verbruik van de 2.9 is een flink stuk lager dan de T6.
Dat scheelt toch een heel stukje in je portemonnee...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
streetie
5th Gear member
Berichten: 1062
Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

ik zou de 2.9 nemen, veel zuiniger, vaak wat "rustiger" bereden dan de T6
maar ook een fractie minder snel. Kan je een hoop geld schelen. De T6 is soms 2e hands te krijgen in een versie die enig onderhoud behoeft en dat kost dan veel geld. Bij de 2.9 tref je dat toch wat minder aan.

Heb zelf geen ervaring met van Aarle alleen hoor wel verhalen van vrienden dat je daar goed kunt kopen maar ook heel goed moet kijken en uitzoeken wat je koopt. Trek alles van je potentiele auto goed na. Moet je overigens altijd doen hoor.

Kijk ook eens bij Hennes in Nijmegen (http://www.hennes-automobielen.nl die heeft ook regelmatig een s80 in zijn collectie. Heb daar zelf wel goede ervaringen mee.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
Ton Demper
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.02.2006 - 19:34

ik besloten toch voor een t6 te gaan. Rijdt gewoon super en dat benzineverbruik zie ik dan wel weer. Kan er trouwens goed LPG in?
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Daar zijn de meningen over verdeeld.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gast

Ton Demper schreef:ik besloten toch voor een t6 te gaan. Rijdt gewoon super en dat benzineverbruik zie ik dan wel weer. Kan er trouwens goed LPG in?
Als je die wil moet je die gewoon kopen, verder ben ik het wel met bovenstaande schrijvers eens dat een 2.9 niets aan kracht tekort komt. Ik rij er zelf al ruim een jaar een en ben en zeer tevreden mee. Geen grote storingen, alleen zijn er van die controlelampjes die af en toe gaan branden. Ze gaan tot nu toe ook zelf weer uit dus... Een S80 is verder een superfijne auto, heerlijke stoelen met een goed comfort en lekker ruim. Ik stap altijd weer met veel plezier in voor een rit (je). Ik denk alleen dat een T6 toch een behoorlijk brandstof verbruik heeft en dat met deze prijzen... Ik sta met deze al weer veel te snel aan de pomp.
Gebruikersavatar
Marcel
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
Locatie: Gelderland

Toen ik op zoek was naar een 6 cylinder kreeg ik het advies van Walther om voor een 2.4t te gaan. Na een kennismaking van enkele maanden met een 2.9 uit '99 ben ik zo blij dat de dealer hem teruggenomen heeft.

Uiteindelijk het goede advies opgevolgd en ben een tevreden mens geworden.

Als je gas wil rijden moet je wat anders kopen, een s80 uit '98, '99 en '00 kan je erg veel geld kosten, met name de 6 cylinders.
Gr. Marcel
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3029
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Ton Demper schreef: Kan er trouwens goed LPG in?
als je voor Vialle gaat : neen.
d.w.z. zeggen het kan wel, maar een standaard installatie is er niet voor de T6.
dat word dan custom made, maar je hebt dan ook wel wat. :wink:
je kan informeren hiervoor bij Lean Mesman.
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

We hebben in deze rubriek al eerder discussie gehad over t6 op LPG. Ik heb op het punt gestaan een XC 70 t op LPG te kopen. Iedereen die ik sprak (twee Volvo-dealers en twee Volvo-specialisten) raadden mij dat toen af: geen LPG bij een turbo-motor want elke 100.000 km een nieuwe kop. De verkoper gaf toe dat er idd bij 100.000 km een nieuwe kop op gezet was.
Zeker bij het zelf erin zetten moet je trouwens uitrekenen wanneer je het terugverdiend hebt en welk effect het heeft op de afschrijving. Wie wil er straks een oude T6 op LPG? Ik was vanmiddag bij een "handelaar" die vertelde dat in de handel een LPG-auto (bijna) niks waard is.
Overigens, ik heb een T6 gehad, fantastische auto. Verbruik 1 op 8,8.
Succes,
Dirk
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3029
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

kuiper schreef:We hebben in deze rubriek al eerder discussie gehad over t6 op LPG. Ik heb op het punt gestaan een XC 70 t op LPG te kopen. Iedereen die ik sprak (twee Volvo-dealers en twee Volvo-specialisten) raadden mij dat toen af: geen LPG bij een turbo-motor want elke 100.000 km een nieuwe kop.
:roll:
waarom praat je enkel met Volvo dealers/specialisten.
stel de vraag ook eens bij de echte lpg specialisten.
Gebruikersavatar
Marcel
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
Locatie: Gelderland

kuiper schreef:We hebben in deze rubriek al eerder discussie gehad over t6 op LPG. Ik heb op het punt gestaan een XC 70 t op LPG te kopen. Iedereen die ik sprak (twee Volvo-dealers en twee Volvo-specialisten) raadden mij dat toen af: geen LPG bij een turbo-motor want elke 100.000 km een nieuwe kop. De verkoper gaf toe dat er idd bij 100.000 km een nieuwe kop op gezet was.
Zeker bij het zelf erin zetten moet je trouwens uitrekenen wanneer je het terugverdiend hebt en welk effect het heeft op de afschrijving. Wie wil er straks een oude T6 op LPG? Ik was vanmiddag bij een "handelaar" die vertelde dat in de handel een LPG-auto (bijna) niks waard is.
Overigens, ik heb een T6 gehad, fantastische auto. Verbruik 1 op 8,8.
Succes,
Dirk
Dit verhaal heb ik ook uit diverse hoeken gehoord, dealers alswel lpg specialisten. De enige specialist die er een positievere mening op nahield was Mesman. Het ging bij mij om een V70 RAWD. Was ook een fantastische auto, verbruik 1 op 7. Op de forums waren goede gebruikerservaringen te vinden om toch lpg in te laten bouwen, maar heb toch wel veel mensen gesproken(!) die serieuze kosten gehad hebben. Mijn keus was het niet, en ben naar een burgelijkere maar aanmerkelijk zuiniger modelletje gegaan. Verder zijn de nieuwere koppen niet meer voorzien van zelfstellende kleppen en hebben bij lpg gebruik nastelling nodig die kostbaar is. Zie hiervoor ook het V70 sub.

Om dit dan kort af te doen met een advies om ook met echte specialisten te gaan praten vind ik wat kort door de bocht.
Gr. Marcel
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3029
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Marcel schreef: Om dit dan kort af te doen met een advies om ook met echte specialisten te gaan praten vind ik wat kort door de bocht.
is helemaal niet kort door de bocht, eerder naief van de aankopende partij.
Marcel schreef: Verder zijn de nieuwere koppen niet meer voorzien van zelfstellende kleppen en hebben bij lpg gebruik nastelling nodig die kostbaar is.
hier zeg je nu zelf al zoiets, kostbaar.
iedereen wil wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar het mag niks kosten.
gooi dan geen berichten de wereld in dat het niet kan... :roll:
trouwens, ook de niet zelfstellende kleppen kunnen lang mee.
en er zijn maar enkele échte lpg specialisten in de benelux die een installatie kúnnen aanpassen voor een specifieke motor.
een standaard installatie kan je laten plaatsen op iedere straathoek, daar geldt idd: niet voor alle auto's.
Gebruikersavatar
Marcel
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
Locatie: Gelderland

Ludo schreef:
Marcel schreef: Om dit dan kort af te doen met een advies om ook met echte specialisten te gaan praten vind ik wat kort door de bocht.
is helemaal niet kort door de bocht, eerder naief van de aankopende partij.
Marcel schreef: Verder zijn de nieuwere koppen niet meer voorzien van zelfstellende kleppen en hebben bij lpg gebruik nastelling nodig die kostbaar is.
hier zeg je nu zelf al zoiets, kostbaar.
iedereen wil wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar het mag niks kosten.
gooi dan geen berichten de wereld in dat het niet kan... :roll:
trouwens, ook de niet zelfstellende kleppen kunnen lang mee.
en er zijn maar enkele échte lpg specialisten in de benelux die een installatie kúnnen aanpassen voor een specifieke motor.
een standaard installatie kan je laten plaatsen op iedere straathoek, daar geldt idd: niet voor alle auto's.
dus eigenlijk zijn we het eens maar ga jij wat harder door de bocht :lol:
Gr. Marcel
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3029
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

het zal me worst wezen wie er het hardst door de bocht gaat. :lol:
ik wou alleen maar zeggen dat het wel degelijk mogelijk is, als je maar naar het juiste adres gaat.
van horen zeggen bestaan zovele fabeltjes.
voor weinig mag je tenslotte ook niet veel verwachten, en dát wringt meestal. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “S80”