Pagina 2 van 2
Geplaatst: 04.12.2010 - 09:01
door DrRossi
Hier een link die ook veel ophelderd, is wel van Alfa maar het principe is gelijk.
http://www.squadra-tuning.nl/NL/technie ... n_EGR.html
Geplaatst: 07.12.2010 - 11:15
door dweerwag
Even een update:
De luchtmassameter is gecontroleerd en geeft de goede waardes aan.
Ze hebben nu maar een zogenoemde software update uitgevoerd.
Nu maar kijken of het daar mee goed gaat komen.
Geplaatst: 07.12.2010 - 18:31
door Mijn volvo s80
Geplaatst: 08.12.2010 - 10:07
door dweerwag
@mijn volvo s80.
Diesels hebben toch geen gasklephuis, of is dit de EGR.
Geplaatst: 08.12.2010 - 10:41
door EVV
klopt, geen gasklep, die link gaat over de ETM, wat niet op een diesel te vinden is.
Geplaatst: 08.12.2010 - 17:20
door Mijn volvo s80
Weer wat geleerd.Ik heb S80 op benzine...en wist helemaal niet dat diesel geen gasklep heeft.
Geplaatst: 15.12.2010 - 15:30
door dweerwag
Bij deze een update,
Ik heb de volvo weer terug, na lang zoeken bleek er een transistor in de ECU niet goed te werken.
Nu hebben ze een externe relais aangebracht, scheelt weer een hoop euro's.
ECU blijkt behoorlijk prijzig te zijn.
Zij vertelde mij wel, dat het kan dat de tekst emissies hoog service vereist in de BC verschijnt, maar dat hij dan niet in de noodloop springt.
Hier hebben zij niet van constateren waar die vandaan komt, maar ben al blij dat de noodloop er eindelijk uit is.