Pagina 2 van 3

Geplaatst: 09.03.2011 - 18:51
door pballegeer
Volvo_T5 schreef:Je kan het wel herprogrammeren . Is niet eenmalig .
In Zweedse servers zijn je modules geregistreerd .
Wel ik heb inderdaad gehoord dat er ooit iemand een klacht indiende en dat ze vanuit zweden dan wel een code voor in VIDA hebben doorgestuurd om de module terug te wissen en opnieuw te kunnen programeren. Het kan dus zeker maar ze doen het normaalgezien niet...

Bescherming van hun markt...

Geplaatst: 09.03.2011 - 19:06
door Gast
iksee90 schreef:Waarom zo moeilijk????
Je eerste foutcode geeft de oplossing. ECM-940A Remstandsensor.
Het is bekend dat er sensoren zijn waar een siliconenvet gebruikt is die de contakten aantasten. Sensor vervangen, probleem opgelost. (Zit op de rembooster onder de motorkap)
Klopt, dit probleem heb ik bij mijn S60 ook eens gehad.
Remsysteem service vereist + motorsysteem service vereist.
Cruiscontrol functioneerde niet meer.
Was de rempedaalpositiesensor. Deze zit op de vacuumbekrachtiger.
Gewacht totdat de motor volledig afgekoeld was, stekker los, ringetje los.
Oude schakelaar verwijderd.
Nieuwe ringetje gemonteerd + schakelaar, stekker aangesloten + foutcode gewist.
Geen problemen weer gehad.
Schijnt vaker voor te komen.

Geplaatst: 09.03.2011 - 19:08
door Gast
P.S. rempedaalpositiesensor kost iets van EUR 100,--.
Die gok kun je een keer wagen om hem te vervangen.

Geplaatst: 09.03.2011 - 19:47
door pballegeer
Is een onderdeel die al vervangen is...
De kabels naar de bcm zijn ook al doorgemeten en voedingen die op de module moeten toekomen...
Is al een 2dehands module ingestoken, software is door een techneut van de oude naar de nieuwe module gezet. Fout bleef maar aanhouden, veel uren zoekwerk, occasie stukken, nieuwe stukken, ... de factuur loopt snel op...
Nu willen ze effectief een nieuwe bcm steken. Volgens mij geen verschil maar wel een 1500 € die betaald zal moeten worden.

Geplaatst: 09.03.2011 - 22:53
door Gast
Dit kan toch niet!!! Dit riekt naar lukraak (zonder kennis) vervangen en de klant maar betalen?
Deze gasten waren met mij nog niet klaar......

Geplaatst: 10.03.2011 - 00:22
door Volvo_T5
pballegeer schreef:
Volvo_T5 schreef:Je kan het wel herprogrammeren . Is niet eenmalig .
In Zweedse servers zijn je modules geregistreerd .
Wel ik heb inderdaad gehoord dat er ooit iemand een klacht indiende en dat ze vanuit zweden dan wel een code voor in VIDA hebben doorgestuurd om de module terug te wissen en opnieuw te kunnen programeren. Het kan dus zeker maar ze doen het normaalgezien niet...

Bescherming van hun markt...
Ze moeten het gewoon inleren . Bij elke inleer procedure komt de benodigde software uit Zweden . Of ik het opnieuw inleer of een gebruikte laat inleren is mijn zorg .

Je kan ook een module met hetzelfde nummer en ongeveer hetzelfde bouwjaar en maand kopen en zonder inleer procedure gebruiken .

Heb het een keer gedaan , even naar een sloop kijken of het werkt dan kopen . :lol:

Geplaatst: 10.03.2011 - 12:58
door pballegeer
Dit is echt niet wat ze mij in 2 verschillende garages hebben wijsgemaakt.

Ze zeggen dat de stukken geprogrammeerd worden met het chassisnummer en dat dit eenmaal geprogrammeerd niet herprogrammeerd kan worden.
(in theorie natuurlijk en dit om diefstal te vermijden van dure stukken uit een andere gelijke wagen)
Ofwel proberen beide dealers me dan een dure nieuwe modulle aan te smeren?

Moet ik hen dan gewoon zeggen: "herprogrammeer deze 2dehands module, nu!"

Stel dat het toch nog een andere fout is, zeggen ze ook dat ze eerst zeker willen zijn dat het niet de module is en willen ze die eerst dus vervangen vooraleer ze verder zoeken...

Geplaatst: 10.03.2011 - 13:03
door pballegeer
AlexV70 schreef:Dit kan toch niet!!! Dit riekt naar lukraak (zonder kennis) vervangen en de klant maar betalen?
Deze gasten waren met mij nog niet klaar......
Tja, wat moet je doen...

Maak je van uw neus willen ze u niemeer helpen...

Vroeger had je geen garage nodig en kon je zonder veel specifief materiaal zelf aan uw wagen sleutelen...

Geplaatst: 10.03.2011 - 13:30
door Volvo_T5
Nou ja bij mij willen ze het wel doen .

Ze wouden zelfs een gecrashte module inleren .
Voor die hadden ze 2 software pakketten nodig.

Omdat ik dacht dat de melding dmv reset opgelost zou zijn hebben ze toen niet ingeleerd.

Ja ik heb ook die vervelende electronica probleem.

wij zijn hiervoor in contact met volvo.

Geplaatst: 10.03.2011 - 13:34
door pballegeer
Het probleem is dus nog niet opgelost bij u?

Naar welke garage ga jij hiervoor?

Geplaatst: 10.03.2011 - 13:35
door pballegeer
Probleem is nu dat ik begin april naar de keuring moet en dat ik vrees dat het probleem nog niet zal opgelost zijn...

Geplaatst: 10.03.2011 - 14:29
door Volvo_T5
Voor het vinden van electtronica storing kun je het beste naar volvo specialist ruud mulder .

Let wel op storing uitlezen moet je niet ingeval van storing doen .

Ruud had de storing gevonden , hij is goed met de prijs en hij kan met gebruikte onderdelen werken .(dit laatste is mijn mening)

(Heb 2 keer geprobeerd om mijn module in te leren beide zijn mislukt vanwege afspraak planningswijziging.)Ruud kan niet inleren vanwege geen Vida abonnement .

Wanneer komt er een volvo liefhebber met eeen Vida !!!
Ik hoop dat het hiermee mijn probleem opgelost wotdt .

Geplaatst: 10.03.2011 - 19:52
door pballegeer
Volvo_T5 schreef:Voor het vinden van electtronica storing kun je het beste naar volvo specialist ruud mulder .

Let wel op storing uitlezen moet je niet ingeval van storing doen .

Cem sluit de modules uit waardoor je geen foutcodes hierover krijgt. :sleeping:

Ruud had de storing gevonden , hij is goed met de prijs en hij kan met gebruikte onderdelen werken .(dit laatste is mijn mening)

(Heb 2 keer geprobeerd om mijn module in te leren beide zijn mislukt vanwege afspraak planningswijziging.)Ruud kan niet inleren vanwege geen Vida abonnement .

Wanneer komt er een volvo liefhebber met eeen Vida !!!
Ik hoop dat het hiermee mijn probleem opgelost wotdt .
Als ik het goed begrijp vertelde Ruud dat het mogelijk is, maar het is uiteindelijk nooit getest?



Zijn er hier mensen op dit forum waarbij het effectief zo gebeurt is dat de module herprogrammeerd werd of specialisten van volvo die dit al uitgevoerd hebben?

Geplaatst: 10.03.2011 - 21:05
door Volvo_T5
Ik heb net mijn auto neergelegd bij een ander garage voor een software reload .
Als het lukt krijg je een kopie van de factuur voor de dealers in belgie .

Geplaatst: 11.03.2011 - 00:47
door Volvo_T5
pballegeer,

Hier een aantal methodes om je can fout melding te controleren .

► Laat Spoiler zien

Geplaatst: 12.03.2011 - 00:11
door Volvo_T5
Airbag module ingeleerd , melding srs airbag is verdwenen .

Dus een gebruikte module inleren is mogelijk .Zelfs uit een engelse auto , met bestuurders airbag rechts enz.

Kosten was 65 euro .

Geplaatst: 16.03.2011 - 18:29
door pballegeer
En gaat dit effectief ook over de BCM module?

Heb je type nummer ervan?

Van welk bouwjaar is uw wagen?


Ik heb maandag een afspraak gehad in de garage om BCM effectief te gaan vervangen... Toen ik (ik woon in luxemburg sinds kort) toe kwam in de garage na bij Brugge konden ze me na enige tijd vertellen dat het stuk die ze de week ervoor reeds besteld hadden niet was toegekomen en zonet kwam er extra info bij en het bleek in "back order" te staan tegen 4 april...
(voor ik vertrok had ik ook nog met de garage gebeld,... het ging geen probleem zijn)

WAW wat een verdomde service in volvo!! Mijn wagen moet eind maart naar de keuring... Dit probleeem is dus al van eind oktober 2010 aan de gang he!

En toch rij ik er graag mee...

Geplaatst: 16.03.2011 - 19:35
door Volvo_T5
BCM kun je zonder inleren gebruiken mits het tot 2002 is.

Ik heb nog een BCM module , als je de onderdeelnummer kunt achterhalen.

Mijn volvo is van 2001 en srs module 8645271.

Ja in america krijg je 10 jaar garantie. Daarom willen ze nu naar china.
Logisch toch ?
In Nederland is Volvo een standaard auto geworden maar een gasklephuis probleem oplossen hebben ze met moeite kunnen krijgen .
En in America hebben ze 10 jaar garantie gekregen .

Volvo for life , ja dat dacht ik ook .

Geplaatst: 16.03.2011 - 20:06
door Volvo_T5
Volgens mij is een Americaan 100 europeanen waard .

Meneer van Volvo kan het volgende niet tegen een Americaan zeggen blijkbaar:
" En indien u zelf vindt dat het rijden met de auto's leidt tot gevaarlijke situaties, niet met de auto's te rijden totdat e.e.a. hersteld is.

Met vriendelijke groet

Edward Schraven
Manager Customer Relations & Technical Support
Volvo Cars Nederland"

Ga maar voor Toyota werken en dan wel in America!!!

Geplaatst: 16.03.2011 - 21:04
door pballegeer
Mijn volvo is van 2004 en ze beweren dat ze niet heringeleerd kunnen worden.

Ik vind dat wij geen vragende partij zijn in de grote aanpassingen die op electronisch gebied de laatste jaren in auto's gebeurt zijn. Het biedt mss ietwat meer comfort, maar daar betaal je een zeer grote prijs voor. Steeds meer en meer elektronica en steeds duurder en duurder. Waarom moet het kofferdeksel bijvoorbeeld met een elektrische drukknop geopend worden? Is deze module defect, vervang ze maar tegen een peperduur tarief... Allemaal niet nodig vind ik. Ook uitlezen met pc is een groot voordeel. Jaja, om dit te kunnen hebben ze ee zeer duur systeem moeten in de wagen inbouwen en als het puntje bij paaltje komt, dan als er dan een fout in de wagen zit, kan dit peperdure systeem niet zeggen waar, wat of hoe...

Hier in België opteert test aankoop, dezelfde theorie als mij en ze streven hierbij al jaren naar een levenslange garantie op alle elektronische onderdelen. Wil de leverancier met elektronica werken? Oke, maar levenlange garantie moet hij dan wel durven geven!!