Pagina 2 van 2
Geplaatst: 29.11.2010 - 07:59
door EVV
fredhead schreef:Ik mis de olietemperatuurmeter nog
Die zit in de 205 net als een oliedrukmeter en nog veel meer metertjes die er standaard in zitten, vooral bij sportief gebruik vind ik die wel onmisbaar
Die zit bij de 480 in het info centrum, dus ook die is aanwezig.
Geplaatst: 29.11.2010 - 11:55
door M@rcel
945i schreef:Had zo'n oiltemp meter ook in een Saab, ding stond altijd tussen80-90 graden.
Het geeft wel een goeie indicatie hoe lang het duurt voordat een motor warm is...

80-90 graden is wel erg laag voor motorolie, 120-150 lijkt me normaler.
Geplaatst: 29.11.2010 - 12:06
door JeroenSpock
Geplaatst: 29.11.2010 - 12:10
door 945i
M@rcel, rustige rijder..

Geplaatst: 29.11.2010 - 13:14
door gsx750r
Die was ik al eens tegengekomen.
Hij werd geleverd door
SCT Scandinavian Car Tuning AB
Bultgatan 40A
S-442 40 Kungälv
Sweden
Phone: +46(0)303-58180
Fax: +46(0)303-58182
In 2006 vroegen ze daar ca. € 265 voor en dat vind ik toch wel wat prijzig om alleen de turbodruk af te kunnen lezen.
Of dat bedrijf nog bestaat weet ik niet want een zoektocht heeft tot nu toe niets opgeleverd en de oude links werken niet meer !
Rob
Geplaatst: 29.11.2010 - 13:17
door VolvoTech
STC is overgenomen en daarna failliet gegaan voor zover ik weet.
Geplaatst: 29.11.2010 - 14:08
door Fredhead
M@rcel schreef:945i schreef:Had zo'n oiltemp meter ook in een Saab, ding stond altijd tussen80-90 graden.
Het geeft wel een goeie indicatie hoe lang het duurt voordat een motor warm is...

80-90 graden is wel erg laag voor motorolie, 120-150 lijkt me normaler.
Vind het wel een nette temperatuur. Motorolie kan het beste tussen de 90-100 graden zijn is mij verteld.
Bij sportief gebruik mag het ook nog warmer, maar 150 graden is geen aanrader.
Zit zelf op 120 graden met oliekoeler op het circuit met de 205 en het liefst zou ik die zelfs nog een paar graden lager willen hebben
Geplaatst: 29.11.2010 - 14:16
door liquid_force
die firma sprak ik dus ook over
2007-09-18 KONKURS FORDRAN (SCT SCANDINAVIAN CAR TUNING AB, 5566044474)
MAW sinds 2007 failliet.
Geplaatst: 29.11.2010 - 14:25
door Gast
fredhead schreef:M@rcel schreef:945i schreef:Had zo'n oiltemp meter ook in een Saab, ding stond altijd tussen80-90 graden.
Het geeft wel een goeie indicatie hoe lang het duurt voordat een motor warm is...

80-90 graden is wel erg laag voor motorolie, 120-150 lijkt me normaler.
Vind het wel een nette temperatuur. Motorolie kan het beste tussen de 90-100 graden zijn is mij verteld.
Bij sportief gebruik mag het ook nog warmer, maar 150 graden is geen aanrader.
Zit zelf op 120 graden met oliekoeler op het circuit met de 205 en het liefst zou ik die zelfs nog een paar graden lager willen hebben
Hoorde ik in het verleden een flauwe grap over - althans over de VDO-metertjes.
Iemand vroeg wat VDO betekende. Antwoord deze zijn voor de olietemperatuur en oliedruk - afkorting staat voor Voor De Olie.
En zoals een befaamd autosloper hier in de buurt eens zei toen iemand met de uit de sloopauto gedemonteerde toerenteller bij hem kwam voor de prijs:
Kost 100 gulden (destijds nog) - klant: wel wat duur. Antwoord sloper, ja, maar het is wel een echte merk toerenteller, een echte RPM.
Dit geheel terzijde en off topic.
Geplaatst: 29.11.2010 - 15:33
door herbie5152
Geplaatst: 29.11.2010 - 15:42
door liquid_force
Scandinavia Car Styling AB (de link die herbie5152 geeft) is een volledig ander bedrijf (in Uppsala) dan Scandinavian Car Tuning AB (zat in Kungälv bij Göteborg)
Geplaatst: 29.11.2010 - 23:08
door M@rcel
Weet iemand nog de url van SCT car tuning? Dan kan ik eens in de
WayBackMachine kijken.
Geplaatst: 29.11.2010 - 23:57
door truckingwally
ik vermoed dat je deze bedoeld
http://www.sct-tuning.com