Turbodruk aflezen op de boordcomputer

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Iemand enig idee of dit bij elke S60 kan met turbo ?



Dit is een 2001 S60 T5, en linksonderaan kun je zien dat hij de turbodruk kan aflezen. Valt dit te "unlocken" op de een of andere manier ?
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

nee, er was een zweeds bedrijf die een ODB-II kabel verkocht heeft voor de V70/S60, maar die firma is failliet gegaan en niemand heeft het idee weer opgepakt
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

nee, de kabel die ik bedoelde was om de turbo druk op de boordcomputer te laten zien, dat vroeg je toch in je eerste posting?
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

liquid_force schreef:nee, de kabel die ik bedoelde was om de turbo druk op de boordcomputer te laten zien, dat vroeg je toch in je eerste posting?
Klopt, maar met dat Vi performance ding kan je dat dus blijkbaar ook doen, enkel komt 't op dat apparaatje tevoorschijn.
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

er zijn zo meerdere van die dingen...vind het maar horizon bevuiling! Als het op mijn BC kan, GRAAG! liever met nog meer aplicaties!!
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Jammer dat Volvo het niet als separate meter leverde (levert)
Volvo for life
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

aertssenhjc schreef:er zijn zo meerdere van die dingen...vind het maar horizon bevuiling! Als het op mijn BC kan, GRAAG! liever met nog meer aplicaties!!
Wat zou je nog meer willen?
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

trip computer, stopwatch, vermogen weergave (in %en ) noem het maar op...je weet wel...gadgets ;)

Maar dankzij jou komen we er een heel end mee denk ik.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Laptimer.. :D
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Afbeelding

:)

Zou in elke turbo auto moeten zitten.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27450
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik mis de olietemperatuurmeter nog :)

Die zit in de 205 net als een oliedrukmeter en nog veel meer metertjes die er standaard in zitten, vooral bij sportief gebruik vind ik die wel onmisbaar
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Olietemperatuurmeter zou standaard in elke auto moeten zitten.. die watertemp meter heb je niet veel aan.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Oliedruk is veel belangrijker.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Met die olietemperatuur is iets aparts, wat nog op mijn veel te lange nog-te-onderzoeken-lijst

De modernere Volvo's hebben wel een olieniveau-sensor. Maar schijnbaar geen olietemperatuur-sensor.

In Vadis lees ik, voor mijn S80/B5254T2/MY2004:
Oil temperature detection
The PTC resistor integrated in the oil level sensor is used to calculate the oil temperature. The resistance of the PTC resistor changes, depending on the oil temperature. The resistance increases as the oil temperature rises. This provides the electronics integrated in the oil level sensor with a temperature dependent input signal.

Oil level detection
The electronics integrated in the sensor calculate the oil level using the obtained values for oil temperature and quality.
Temporary changes in the oil level in the oil trough must be taken into account to correctly calculate the oil level. This happens when cornering and taking hills for example. The engine control module (ECM) makes these calculations using the oil level sensor signal and a number of other parameters. These other parameters include the vehicle speed signal and the load signal.

Oil level sensor signal
The oil level sensor internally calculates the parameters for oil level, quality and temperature. A PWM signal is then generated and transmitted on a cable to the engine control module (ECM).
The PWM signal consists of a pulse train. The first pulse in the pulse train represents the oil temperature. The second pulse represents the oil level. The third pulse represents the oil quality. A change in oil level, quality or oil temperature affects the pulse ratio of the relevant pulse.
Dus...wie weet ;)
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27450
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

945i schreef:Oliedruk is veel belangrijker.
Vind persoonlijk de olietemperatuur net zo belangrijk
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ja oké, op het circuit is dat net zo belangrijk, op de openbare weg... mwaa.
Had zo'n oiltemp meter ook in een Saab, ding stond altijd tussen80-90 graden. :)

Het geeft wel een goeie indicatie hoe lang het duurt voordat een motor warm is... ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

945i schreef: Het geeft wel een goeie indicatie hoe lang het duurt voordat een motor warm is... ;)
Dat is dan ook exact het punt hé..
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

De meeste automobilisten weten amper wat een oliedruk lampje is of een abs lampje,laat staan een turbodrukmeter:)
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27450
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

wtr_s60 schreef:
945i schreef: Het geeft wel een goeie indicatie hoe lang het duurt voordat een motor warm is... ;)
Dat is dan ook exact het punt hé..
Precies, zo bedoelde ik het ook :)

Dat de kvs netjes in het midden staat betekend nog lang niet dat een motor al volledig op temperatuur is en dat vergeten nogal wat mensen.

Voor op het circuit is het inderdaad nog een heel ander verhaal, maar daar doelde ik even niet op
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”