Pagina 2 van 2
Geplaatst: 05.12.2010 - 18:35
door toppertje
is ook afhankelijk vd hoeveelheid (liters) die nog in de tank zit.
kijk maar eens wat je bc aan geeft mbt het aantal km tot lege tank.
als je bij een half volle tank 10 l bijtankt,veranderd dit ook.
Geplaatst: 05.12.2010 - 20:23
door wim de jong
Dat geeft de BC aan als aantal km wat je nog kan rijden.
Het verbruik istotaal onafhasnkelijk of je wel of geen standkachel aan hebt, zoals iemand opmerkte:
Ik heb op dit moment ook mijn stoelverwarming en achterruitverwarming in gebruik, en bovendien mijn standkachel. Echter, mijn verbruik is in de afgelopen weken maar met 0,1 omhoog gegaan.
Geplaatst: 05.12.2010 - 23:06
door VolvoRob
@Wim: ik merkte op dat het verbruik wél omhoog is gegaan, echter slechts met een tiende. Ik heb niet gezegd dat het verbruik onafhankelijk is van ingebruikname van stoelverwarming, achterruitverwarming en standkachel.
Geplaatst: 07.12.2010 - 10:37
door Remco.Smit
Niks aan de hand! Ben gisteren heen en weer (terug door dikke mist!) van Hoofdorp naar Burgh Haamstede gereden en het verbruik is gedaald naar 7.0 l/100km.
Mede door de mist is het verbruik behoorlijk gedaald. Hele stukken tussen de 1 op 25 en 1 op 33 gereden! "Nog 1430 km tot lege tank" zegt de BC. Lekker gevoel toch.
Geplaatst: 07.12.2010 - 11:26
door VolvoRob
Mede door de mist is het verbruik behoorlijk gedaald.
Bedoel je dat je rechtervoet minder fel naar beneden ging door beperkt zicht?
Geplaatst: 07.12.2010 - 13:32
door Remco.Smit
Precies. Een vrij constante sneldheid, en niet hard (hooguit 60 op de N59) doet wonderen voor het gemiddelde verbruik.
Geplaatst: 07.12.2010 - 21:15
door toppertje
met mist(vochtige lucht) is een auto altijd zuiniger.
Geplaatst: 08.12.2010 - 19:57
door Remco.Smit
toppertje schreef:met mist(vochtige lucht) is een auto altijd zuiniger.
?? Hoe zit dat dan?
Geplaatst: 08.12.2010 - 21:31
door toppertje
Remco.Smit schreef:toppertje schreef:met mist(vochtige lucht) is een auto altijd zuiniger.
?? Hoe zit dat dan?
das een heul verhaal.
maar ik zou zeggen,googl is je vriend.
Geplaatst: 09.12.2010 - 10:15
door jpwg001
abbabak1 schreef:@ jpwg: Hikken bij deze kou is niet vreemd, het systeem gooit scheepsladingen brandstof naar binnen. Problematisch wordt hikken bij warme motor...hoewel, hoe staat het met het onderhoud ?
Hij hikt ook als het blok wat warmer is. Onderhoud staat over 2k km op de rol. Ik denk sowieso aan nieuwe bougies en filters. Of moet ik andere zaken verdenken?
Geplaatst: 18.12.2010 - 09:47
door abbabak1
Bij BENZINEauto's die na het strooien van zout onderin wat gaan stotteren.
VERDENK en controleer eerst de bougiekabels. Maak ze zoutvrij en doe er wat marterslang of buisisolatie overheen. Zorg er zo mee dat de 5 cm ongeisoleerd en 2 cm geisoleerd bij het geaarde metaal weg blijven !
Ik heb mijn grille 100% dicht met 3cm flex isoplaat...mijn motor wordt nu warm en blijft warm....dit val me wel tegen van Volvo. Mede omdat het niet makkelijk is. Bij de 240 was het elk jaar een tasje met een stuk karton dat direct voor de radiator kon...en bij 150kmh gewoon naar boven trekken en omvouwen....