Test V70 D5 in autoweek
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06.10.2009 - 18:45
De reden van de Aisin automaat schijnt te zijn dat die zo kort bouwt dat die met de dwarsgeplaatste 5 cilinder toch in het vooronder past. Deze automaat wordt ook in andere auto's gebruikt waar er schijnbaar niet zoveel opmerkingen over zijn. Ik heb nog steeds stille hoop op een DSG bak voor de 5 cilinder diesel!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zou zo maar eens een imagokwestie kunnen zijn. Want qua rijeigenschappen is er bij Volvo nog wel wat te winnen. En het betere kwaliteitsgevoel is bij onze oosterburen al jaren van een hoger niveau. Die Deutsche Gründlichkeit ist immer besser.bart simpson schreef:ach, heb aan een aantal (ooit) notoire BMW rijders een V70 verkocht en er is er geen een bij die terugverlangt naar BMW....

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 4th Gear member
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11
Zolang ze vasthouden,aan FWD,en dwarsgeplaatste motor,zijn ze gebonden aan de Aisen-warner.
Hopelijk is het volgende grote,eigen platform(waaraan ze al een tijd bezig zijn)
geschikt,om wederom de achterwielen aan te drijven!
Met de motoren,is niks mis mee.
Niks dan voordelen bij RWD;-Grote keuze aan moderne automaten=zuiniger
-Geen dringende nood meer aan brandstofverslindende
AWD,bij krachtige motoren.
-Veel beter stuurgevoel
-Terug kleinere draaicirkel
Grtn
Hopelijk is het volgende grote,eigen platform(waaraan ze al een tijd bezig zijn)
geschikt,om wederom de achterwielen aan te drijven!
Met de motoren,is niks mis mee.
Niks dan voordelen bij RWD;-Grote keuze aan moderne automaten=zuiniger
-Geen dringende nood meer aan brandstofverslindende
AWD,bij krachtige motoren.
-Veel beter stuurgevoel
-Terug kleinere draaicirkel
Grtn
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Ik kan het niet aantonen door praktijkvoobeelden, maar wel door bron:
The large crumple zone is made possible by the fact that S80 has its engines mounted transversely, unlike most other cars in the class that employ longitudinally-mounted engines. This means the Volvo is basically front-wheel drive, although it can be opted with a part-time AWD system using Haldex's electromagnetic clutch as before. To Volvo, safety is always on higher priority than dynamics.
En ik zeg ook niet dat het zo is, het is alleen zo dat heel vaak wordt genoemd als een belangrijke reden voor het dwars plaatsen van de motor.
The large crumple zone is made possible by the fact that S80 has its engines mounted transversely, unlike most other cars in the class that employ longitudinally-mounted engines. This means the Volvo is basically front-wheel drive, although it can be opted with a part-time AWD system using Haldex's electromagnetic clutch as before. To Volvo, safety is always on higher priority than dynamics.
En ik zeg ook niet dat het zo is, het is alleen zo dat heel vaak wordt genoemd als een belangrijke reden voor het dwars plaatsen van de motor.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Laat ik je dan uit de droom helpen.
Als je uitgaat van een dwarsgeplaatste motor, dan ga je in de breedte en niet in de lengte, dat komt goed uit bij FWD, heb je alle asjes al in de goeie richting draaien.
Nog een voordeel, je krijgt binnen meer ruimte omdat je niet ver naar binnen komt met de motor.
Als je de motor dan nog een beetje kantelt, dan kan je ook lager bouwen.
Tot nu toe alles paletti.
Kijk maar eens onder de motorkap van een BMW, dan zie je een halve motor, de rest zit onder het schutbord.
voordeel is een grote kreukelzone en een optimale gewichtverhouding, omdat een dwarsblok bijna altijd voor de vooras ligt, soms erop.
En de langsligger erop en erachter.
Bij een aanrijding schiet het langsblok naar beneden.
Als je uitgaat van een dwarsgeplaatste motor, dan ga je in de breedte en niet in de lengte, dat komt goed uit bij FWD, heb je alle asjes al in de goeie richting draaien.
Nog een voordeel, je krijgt binnen meer ruimte omdat je niet ver naar binnen komt met de motor.
Als je de motor dan nog een beetje kantelt, dan kan je ook lager bouwen.
Tot nu toe alles paletti.

Kijk maar eens onder de motorkap van een BMW, dan zie je een halve motor, de rest zit onder het schutbord.
voordeel is een grote kreukelzone en een optimale gewichtverhouding, omdat een dwarsblok bijna altijd voor de vooras ligt, soms erop.
En de langsligger erop en erachter.
Bij een aanrijding schiet het langsblok naar beneden.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- chris_zweden
- 3rd Gear member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
- Locatie: Karlstad
Is een in lengte geplaatst blok niet beter voor de wegligging? Het zwaartepunt komt immers meer op de middenlijn en strekt zich minder breed dan dwarsgeplaatst.
Volvo moet echt wat aan de plaatsing doen van de blokken, deze zit ver voor de vooras en zelfs met een flauwe bocht heb ik onderstuur. En ik rij nog geeneens sportief.
Volvo moet echt wat aan de plaatsing doen van de blokken, deze zit ver voor de vooras en zelfs met een flauwe bocht heb ik onderstuur. En ik rij nog geeneens sportief.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Sorry, ging ik er te snel van uit dat mensen het snappen als ik schrijf over een lengteblok :"optimale gewichtverhouding, omdat een dwarsblok bijna altijd voor de vooras ligt, soms erop.chris_zweden schreef:Is een in lengte geplaatst blok niet beter voor de wegligging? Het zwaartepunt komt immers meer op de middenlijn en strekt zich minder breed dan dwarsgeplaatst.
En de langsligger erop en erachter."
Natuurlijk komt dit ten goede aan de stabiliteit en wegligging.
In een S2000 ligt de motor ook achter de vooras.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- chris_zweden
- 3rd Gear member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
- Locatie: Karlstad
Ik had je bericht niet gelezen omdat ik even weg was en al op antwoord had gedrukt maar nog niks had geschreven. Gelukkig bedoelen we hetzelfde.945i schreef:Sorry, ging ik er te snel van uit dat mensen het snappen als ik schrijf over een lengteblok :"optimale gewichtverhouding, omdat een dwarsblok bijna altijd voor de vooras ligt, soms erop.chris_zweden schreef:Is een in lengte geplaatst blok niet beter voor de wegligging? Het zwaartepunt komt immers meer op de middenlijn en strekt zich minder breed dan dwarsgeplaatst.
En de langsligger erop en erachter."
Natuurlijk komt dit ten goede aan de stabiliteit en wegligging.
In een S2000 ligt de motor ook achter de vooras.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
945i,
Ik vraag mij eigenlijk af wat jij hier eigenlijk op het Volvoforum komt doen, indien je blijkbaar enkel achterwielaandrijving goed vindt.
Ik dacht dat voorwielaandrijving voor de gemiddelde automobilist veiliger was en zeker bij gladde wegomstandigheden en die zijn in onze lage landen toch wel eerder regel dan uitzondering.
Ik deel trouwens wel je mening en die van het artikel dat de Duitse 3 geraffineerder overkomen, alhoewel ik de nieuwe XC60 dicht in de buurt vind komen.
Ik vraag mij eigenlijk af wat jij hier eigenlijk op het Volvoforum komt doen, indien je blijkbaar enkel achterwielaandrijving goed vindt.
Ik dacht dat voorwielaandrijving voor de gemiddelde automobilist veiliger was en zeker bij gladde wegomstandigheden en die zijn in onze lage landen toch wel eerder regel dan uitzondering.
Ik deel trouwens wel je mening en die van het artikel dat de Duitse 3 geraffineerder overkomen, alhoewel ik de nieuwe XC60 dicht in de buurt vind komen.
- EJV50
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 22:12
- Locatie: Doorwerth
Ingewikkelde discussie
Maaruh: is dit een dwarsgeplaatste motor?Nog even een fotootje..
V50 2.4 Kinetic | Sapphire Black metallic | Bodal Off Black | 16"; Cygnus
S60 2.4D Edition II | Geartronic | Magic Blue Pearl | 17"; Thor
S60 2.4D Edition II | Geartronic | Magic Blue Pearl | 17"; Thor
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Kijk eens bij jou in de motorruimte, die van jou ligt dwars, deze ligt in de lengterichting en is blijkbaar meer achter de ophanging geplaatst wat beter is voor de gewichtsverdeling.EJV50 schreef:Ingewikkelde discussie
Maaruh: is dit een dwarsgeplaatste motor?Nog even een fotootje..
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat gun ik jou
Volvo for life