Voor degene die geen idee heeft waar ik het over heb, de V70 D5 stond tegenover de BMW 520d en de Mercedes 220CDI.
Alledrie met automaat.
De klasse waarin Volvo zichzelf ziet opereren de komende tijd.
De Volvo met de sterkste motor en de grootste achterklepspoiler van de drie.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Maar wel de hekkensluiter van de test. Gezien de prijs ook misschien niet zo vreemd, maar het valt me wel op dat de V70 nooit zo'n test wint. Het is natuurlijk discutabel wat het testpanel verwacht van een auto, maar als het aankomt op rij verfijning, dynamiek en balans kan ik me wel helemaal vinden in de uitslag (helaas).
Volvo V40 CC T3 2019,Crystal White met en een Afneembare trekhaak Volvo V60 Business Edition D4 2018, Scandinavian line, Onyx Black en Afneembare trekhaak,Volvo V70 D5 Geartronic M'08 Momentum, Silver Metallic en Trekhaak
Nou die doelgroep ben ik nog niet zo zeker van, de mannen zouden graag (en hebben ze laatst ook voor een keer gehad ), veel van de B&M "groep" op de parkeerplaats hebben .
Blijft jammer met die bak hè, het kan zo mooi zijn.. En ik heb het beste advies al jaren onder elk bericht staan..
Een flinke tor inkopen kan overigens ook geen kwaad, de V70TDI wordt nu nog geroemd en is een gewilde motorisering.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Volvo moet in de toekomst toch een samenwerking aangaan met een andere autofabrikant, alle motoren zelf ontwikkelen kost gewoon te veel geld. Ik zie mogelijkheden bij Jaguar/LaRo. Veel geld, en willen in de toekomst ook met een kleiner model en kleinere motoren komen.
thx... eerlijk is eerlijk, hij was erg origineel (nog niemand anders je pm gebombardeerd?)
@ Discovery.. ik voel niet zo de behoefte om geassocieerd te worden met de Laro club eerlijk gezegd...enne, die turbine voorin vind ik prima, maar een betere automaat doet denk ik een hoop goed.
Discovery schreef:Volvo moet in de toekomst toch een samenwerking aangaan met een andere autofabrikant, alle motoren zelf ontwikkelen kost gewoon te veel geld. Ik zie mogelijkheden bij Jaguar/LaRo. Veel geld, en willen in de toekomst ook met een kleiner model en kleinere motoren komen.
Volvo was zusje van die 2, er lag niet heel veel bruikbaars op de plank.
Een Freelander deelt componenten met de XC60, beiden hebben de 3.2 6 cilinder en Volvo gebruikt het Hill Descent control.
In een X type zat de 2.0D PSA diesel
En nu dan maar weer terug naar de test dan? Waarop vonden de testers de Volvo V70 dan minder dan die twee andere, de prijs heb ik al begrepen en wat nog meer?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Koppel een fijne 8-trapsautomaat van ZF aan de D5, en je hebt een andere auto. De D5 is echt een prima motor, die verdient beter ! Maar blijkbaar vinden ze dat bij Volvo niet, en blijven we met die verouderde Aisin-Warner automaat zitten. Joost mag weten waartom ze daar zo hardnekkig aan vasthouden. 't Zal allemaal wel weer een centenkwestie zijn.
De aandrijflijn van de BMW is echt een pareltje, een van de eerste automaten waarbij de verbruikscijfers een fractie lager liggen dan bij de hangeschakelde evenknie.
Maar euh... doe mij toch maar de V70.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
De conclusie vond ik nogal "lafjes" en de lading van de test niet helemaal dekken. Wat me het meest opviel is dat de rijbeleving of verfijning niet is zoals bij de andere 2.