Jaja, dus door falend beleid bij de grote organisatie, worden Nederlandse dealers geofferd.
Want de c30 had allang een kleine A-label benzine moeten hebben bijvoorbeeld.
En zo kan ik er nog wel een paar noemen.
"Volvo krimpt dealernetwerk in"
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een zuinige diesel is in NL excessief duur gemaakt met een standaard belasting van € 2.400,--casper schreef:Voor 2010 zullen we op volgende cijfers landen voor Volvo (bij benadering):Het is duidelijk dat er een probleem is.
- Nederland : 14600 verkochte Volvo's bij 100 dealers
- Belgie : 17600 verkochte Volvo's bij 66 dealers
En dat probleem ligt in het feit dat Nederland voor het overgrote deel kleine en goedkope autootjes koopt, en laat Volvo dat zo niet in zijn gamma hebben...
Volvo for life
- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
België diesellandcasper schreef:Voor 2010 zullen we op volgende cijfers landen voor Volvo (bij benadering):Het is duidelijk dat er een probleem is.
- Nederland : 14600 verkochte Volvo's bij 100 dealers
- Belgie : 17600 verkochte Volvo's bij 66 dealers
En dat probleem ligt in het feit dat Nederland voor het overgrote deel kleine en goedkope autootjes koopt, en laat Volvo dat zo niet in zijn gamma hebben...
Nederland benzine...
En volvo heeft nu eenmaal weinig overtuigende benzines (zeker kleintjes).
Maar nederland is zoveel groter qua oppervlak en inwonersaantal.
Ik vraag me wel af hoe de verhouding Vlaanderen - Wallonië zich uit in verkoopsaantallen.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33168
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nederland is het enige land in Europa wat zo graag benzine wilt hebben terwijl de rest van Europa allemaal diesel rijdt.
Dus er is relatief een kleine markt voor, ik vind het dus logisch dat Volvo zich eerst druk heeft gemaakt over de diesels.
Dus er is relatief een kleine markt voor, ik vind het dus logisch dat Volvo zich eerst druk heeft gemaakt over de diesels.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24703
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
en wordt/werd extreem beloond in België met bonussen en subsidies en wat dies meer zij.bart simpson schreef:Een zuinige diesel is in NL excessief duur gemaakt met een standaard belasting van € 2.400,--casper schreef:Voor 2010 zullen we op volgende cijfers landen voor Volvo (bij benadering):Het is duidelijk dat er een probleem is.
- Nederland : 14600 verkochte Volvo's bij 100 dealers
- Belgie : 17600 verkochte Volvo's bij 66 dealers
En dat probleem ligt in het feit dat Nederland voor het overgrote deel kleine en goedkope autootjes koopt, en laat Volvo dat zo niet in zijn gamma hebben...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
maar een C30 1.6 D met een uitstoot van 99gram CO2/km heeft altijd een BPM van minimaal € 2.400,-- (ook na de afschaffing van de BPM in 2013) daarmee kan je nooit competetief prijzenPaul schreef:Nederland is het enige land in Europa wat zo graag benzine wilt hebben terwijl de rest van Europa allemaal diesel rijdt.
Dus er is relatief een kleine markt voor, ik vind het dus logisch dat Volvo zich eerst druk heeft gemaakt over de diesels.
Volvo for life
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Denk niet dat deze opmerking enige onderbouwing kent.Paul schreef:Nederland is het enige land in Europa wat zo graag benzine wilt hebben terwijl de rest van Europa allemaal diesel rijdt.
Dus er is relatief een kleine markt voor, ik vind het dus logisch dat Volvo zich eerst druk heeft gemaakt over de diesels.
-
945i
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Vooruit, doe ik er ook nog een schepje bovenop..Paul schreef:Nederland is het enige land in Europa wat zo graag benzine wilt hebben terwijl de rest van Europa allemaal diesel rijdt.
Dus er is relatief een kleine markt voor, ik vind het dus logisch dat Volvo zich eerst druk heeft gemaakt over de diesels.
Dat drukmaken valt ook wel mee, men neme een oude 1.6d/2.0d zoals te vinden in vele Europese auto's, en doet daar een andere kop op.
Onder het vorige regime heeft echt wanbeleid geheerst, dan loop je achterstand op en zie die maar weer eens in te lopen. Valt niet mee.
Gelukkig heeft Volvo als merk heeeel veel krediet bij de consument, dat maakt terugkomen wel makkelijker. Maar de tijd begint wel te dringen...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- volvo708090
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 24.08.2008 - 04:54
- Locatie: Overmere
In mijn ruime omgeving heeft de jongste jaren zich een ander fenomeen voorgedaan, namelijk dat dealers onderling zijn gaan fusioneren. Zo zijn er nu diverse dealers met meerder locaties, ook een manier van schaalvergroting. Het is te zeggen, VCB heeft minder klanten maar behoud zijn geografische spreiding.
Hogerop is het voorbeeld Renault in Nederland aangehaald, dat hebben we hier ook gezien. In de gemeente hiernaast waren twee agenten, waarvan ene eigenlijk ook een filiaal was van een elders gevestigde dealer. De onafhankelijke dealer is moeten op zoek gaan naar een nieuw merk en dat is Daewoo/Chevrolet geworden. En nu staan de straten hier inderdaad vol met deze wagens. Duidelijk een foute zet van ons europees merk.
Mijn oorspronkelijke Volvo dealer is al eventjes gedaald naar officieel hersteller in de Volvo hiërarchie en dealer geworden van een Japans merk. Hoewel ik steeds en zeer goede relatie met deze mensen had voel ik me er toch niet meer thuis, niettegenstaande tussen de vloot Honda’s nog een bordje Volvo hangt .
Een goede dealer vinden is dus hier ook niet evident.
Hogerop is het voorbeeld Renault in Nederland aangehaald, dat hebben we hier ook gezien. In de gemeente hiernaast waren twee agenten, waarvan ene eigenlijk ook een filiaal was van een elders gevestigde dealer. De onafhankelijke dealer is moeten op zoek gaan naar een nieuw merk en dat is Daewoo/Chevrolet geworden. En nu staan de straten hier inderdaad vol met deze wagens. Duidelijk een foute zet van ons europees merk.
Mijn oorspronkelijke Volvo dealer is al eventjes gedaald naar officieel hersteller in de Volvo hiërarchie en dealer geworden van een Japans merk. Hoewel ik steeds en zeer goede relatie met deze mensen had voel ik me er toch niet meer thuis, niettegenstaande tussen de vloot Honda’s nog een bordje Volvo hangt .
Een goede dealer vinden is dus hier ook niet evident.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Onderbouw dat eens...Johann schreef:Denk niet dat deze opmerking enige onderbouwing kent.Paul schreef:Nederland is het enige land in Europa wat zo graag benzine wilt hebben terwijl de rest van Europa allemaal diesel rijdt.
Dus er is relatief een kleine markt voor, ik vind het dus logisch dat Volvo zich eerst druk heeft gemaakt over de diesels.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Zweden kent ook veel benzines
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33168
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heb geen getallen ofiets, maar dit vertelde ze bij de lancering van de S60.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
v70bio
- 3rd Gear member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
- Locatie: Flevoland
Citaat van de Duitse "Rai"
Zo’n 73 procent van de Duitse auto’s rijdt op benzine
Dus er zijn meer landen met merendeel benzines.....
Zo’n 73 procent van de Duitse auto’s rijdt op benzine
Dus er zijn meer landen met merendeel benzines.....
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4















