ipd bakssteun gemoteerd: weer iets meer trilling en resonantie in interieur.
oude steun kleinste rubber inderdaad overleden. blok staat naar mij idee nog steeds een klein beetje te wiebelen. wordt waarschijnlijk vervolgt...
kantelen wiebelen motorblok
-
- 2nd Gear member
Als het mag haak ik ook even in bij dit ontwerp.
Vorige week voelde ik de auto bij een bepaald toerental ook wiebelen, vooral lage toeren, na opschakkelen hogere toeren was het een stuk minder. Heb ondertussen ook even naar de motorsteun gekeken. Volgens mij is deze ook aan vervanging toe, daar ik er doorheen kan kijken. Probeer ook even een foto te uploaden. Weet iemand of dit dunnere gedeelte van de steun idd door is, of is dit normaal?
Alvast bedankt.
Vorige week voelde ik de auto bij een bepaald toerental ook wiebelen, vooral lage toeren, na opschakkelen hogere toeren was het een stuk minder. Heb ondertussen ook even naar de motorsteun gekeken. Volgens mij is deze ook aan vervanging toe, daar ik er doorheen kan kijken. Probeer ook even een foto te uploaden. Weet iemand of dit dunnere gedeelte van de steun idd door is, of is dit normaal?
Alvast bedankt.
xc70
V70 2.4 140PK (2001) verkocht
- Thijs
- 7th Gear member
Ik zie aan deze motor steun niets raars of iets wat niet hoort. Of is dat streepje aan de onderzijde van het rubber een scheur, dat kan ik niet goed zien op de foto.. Het gedeelte van het rubber waar je doorheen han kijken, lijkt idd wel een scheurtje. Maar volgens mij kan die daar op dat dunne gedeelte niet veel kwaad?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Thijs
- 7th Gear member
Op zich als de dikkere gedeeltes (3?) nog niet gescheurd zijn kan hij nog best even mee. Als die ook scheurtjes vertonen zou ik hen maar vernieuwen.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 3rd Gear member
hallo niesman, het ronde rubber bestaat feitelijk uit een binnenring een buitenring die met een I - vormig rubber verbonden zijn. de dunne delen stellen niets voor en zijn meer een restant van de productie methode. de dikke vertikale verbinding doet het werk.
Zijn er al forumlezers die het rubber door een rond rubberen rubber vervangen hebben? Als een van de vele experimenteer-opties zou ik overwegen het dikke deel onder een andere hoek in te persen. het rubber stokje liggend ipv vertikaal staand... mischien is dat altijd nog comfortabeler dan massief polyurethaan. En toch strakker dan OEM.
Zijn er al forumlezers die het rubber door een rond rubberen rubber vervangen hebben? Als een van de vele experimenteer-opties zou ik overwegen het dikke deel onder een andere hoek in te persen. het rubber stokje liggend ipv vertikaal staand... mischien is dat altijd nog comfortabeler dan massief polyurethaan. En toch strakker dan OEM.
-
- 3rd Gear member
Ja als een rubber slecht wordt kan het proces versnellen. ook kan een ander rubber meegaan. bij mij bovenste motorsteun weer snel 'op' omdat de onderste baksteun ook (al lange tijd?) versleten was.
overgens zijn beide steunen met twee rechter handen en goed gereedschap makkelijk te vervangen, en niet duur in aanschaf. Voor mij een laagdrempelig DHZ klusje
overgens zijn beide steunen met twee rechter handen en goed gereedschap makkelijk te vervangen, en niet duur in aanschaf. Voor mij een laagdrempelig DHZ klusje
-
- 2nd Gear member
Beetje late reactie.
Er was idd niks mis met de motorsteunen, het was een hoogteslag van de winterbanden, vooral voor. Met twee nieuwe michelines, is het weer prettig rijden. Nog een paar weken, en dan kunnen de velgen met zomerbanden er gelukkig weer onder.
Er was idd niks mis met de motorsteunen, het was een hoogteslag van de winterbanden, vooral voor. Met twee nieuwe michelines, is het weer prettig rijden. Nog een paar weken, en dan kunnen de velgen met zomerbanden er gelukkig weer onder.
xc70
-
- 2nd Gear member
Je doet dit + IPD baksteun en je hebt geen enkel probleem meer met levensduur,kantelen,vibratie en trillingen en het voelt ook nog superstrak aan als je optrekt van stilstand bij het opschakelen of terug schakelen van versnelling!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T5 2001 sportonderstel,BSR PPC tuning,321pk/460Nm,3";DP+race cat,open K&N filter BSR,boostcontroller,+3°nokkenas.
- FrankS60
- 5th Gear member
Hey waar komt die upper brace vandaan?!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- elianmars
- 5th Gear member
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je geen extra trillingen voelt nu. Ik werd al gek van een hardere motorsteun op de originele balk.
Ik ben van plan binnenkort deze aan te schaffen:

Ik ben van plan binnenkort deze aan te schaffen:

Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- piotrV70
- 5th Gear member
-
- 2nd Gear member
Zoals ik eerder al vermeld heb dus,geen trillingen meer!
Ik heb dan ook niet de harde bussen er in zitten maar een zachtere soort die van bij PFS komen en onderaan de baksteun is met de zachtere blauwe bussen! Je motorblok en bak moeten wel noch kunnen bewegen hé!
Die towerbrace zit er ondertussen bij mij ook op.Komt van Vivaperformance.
Hierbij wil ik jullie wel waarschuwen dat je auto met deze brace wel super stijf aanvoelt! Het verschil is zeer duidelijk merkbaar.Moet je eens op de Nürburgring uitproberen!
Ik heb dan ook niet de harde bussen er in zitten maar een zachtere soort die van bij PFS komen en onderaan de baksteun is met de zachtere blauwe bussen! Je motorblok en bak moeten wel noch kunnen bewegen hé!
Die towerbrace zit er ondertussen bij mij ook op.Komt van Vivaperformance.
Hierbij wil ik jullie wel waarschuwen dat je auto met deze brace wel super stijf aanvoelt! Het verschil is zeer duidelijk merkbaar.Moet je eens op de Nürburgring uitproberen!
V70 T5 2001 sportonderstel,BSR PPC tuning,321pk/460Nm,3";DP+race cat,open K&N filter BSR,boostcontroller,+3°nokkenas.