Oceanracer schreef:Wat maakt iemand beter dan de rest? En wat zou er met het verkeersbeeld en de daarbij behorende verkeersveiligheid gebeuren als iedereen uit de rij (die jij dus inhaalt, omdat ze in jouw ogen te langzaam rijden) op gezette tijden eens gaat proberen of het ook glad is?
Als iedere chauffeur minstens zo goed zou rijden als dat hij/zij dénkt dat hij/zij rijdt, zouden er veel minder ongevallen gebeuren. Helaas blijkt uit de dagelijkse praktijk juist het omgekeerde.
ik begrijp dat je als rijschoolhouder een opvoedende taak hebt
om onervaren autobestuurders op te leiden.
met ong.100.000km/pj en in totaal inmiddels meer dan 2.5miljoen km
reken ik mij niet(meer) tot deze groep,zonder te zeggen dat ik geen
fouten maken kan in het verkeer.
maar ik kan wel inschatten wat wel,en niet verantwoord is
ook ik word dagelijks geconfronteerd met nieuwe/onverwachte situaties.
waar je weer iets van leert.
Oceanracer schreef:Wat maakt iemand beter dan de rest?
door over een grens te gaan,leer je je grenzen(en de grip van je auto)
kennen.hetzelfde gebeurt dus bij een slipcursus.
dus probeer eens(op een aangepaste plek) waar de grenzen van
je auto(grip)liggen,en je wordt een zelfverzekerde chauffeur.
ken je deze echter niet,en er is plaatselijke gladheid,en je neemt de verkeerde beslissing door plots te remmen oid. dan gaat het alsnog
mis.dit kan ook met 50km/u.
vwb.het inhalen,945i was mij voor.